Geiger GTS: pěkně rychlá Corvette

Mnichovský GeigerCars představuje svoji novinku na poli výkonných vozů. Jejím základem se stala už tak „našlapaná” Corvette ZR1.

U německých ladičských firem jsme zvyklí spíše na jistou dávku patriotizmu, ale GeigerCars se již dlouhé roky specializuje především na modifikace amerických automobilů. Naposledy veřejnosti ukázala svoji nejnovější práci označenou prostým názvem Geiger GTS.

Tento supervůz vychází z Chevroletu Corvette ZR1, což samo o sobě zaručuje vynikající výkonové parametry. ZR1 je v branži již pár let skutečným pojmem a známým postrachem Nürburgringu. Za řadu svých předností vůz vděčí elektronicky řízenému pérování s obchodním názvem Magnetic Selective Ride Control.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Geiger označil původní pohonnou jednotku LS9 za poněkud „primitivní“ a proto ji opatřil sérií svých modifikací včetně instalace přeplňovacího kompresoru Eaton R2300 pracujícího s tlakem až 0,72 barů. Díky tomu tento vidlicový osmiválec o objemu 6,2 l dosahuje výkonu 710 koní (522 kW) při 6 600 ot./min. a jeho točivý moment vrcholí neméně vynikající hodnotou 918 Nm při 4 200 ot./min. (v sérii dává 647 koní a 823 Nm). Geiger GTS zrychlí z klidu na 100 km/h za 3,6 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 342 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Do seznamu karosářských doplňků patří široký otvor pro přístup chladicího vzduchu na kapotě, přední mlhovky složené z LED či robustní difuzor pod zadním nárazníkem a třetí brzdové světlo z LED, vybrané povrchové díly jsou vyrobeny z lehkých uhlíkových kompozitů. Bílý pěrleťový lak mění odstín při pohledu z různých stran a vzhledem k intenzitě dopadajícího světla. Lité ráfky mají rozměry 10x19 vpředu a 12x20 vzadu a nazouvají pneumatiky 285/30ZR19, resp. 345/25ZR20. Za koly se nachází posílená brzdová soustava s uhlíkovo-keramickými kotouči o průměru 394 mm vpředu a 381 vzadu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Geiger GTS
Chevrolet Aveo 1.399
Rok výroby: 2006
Stav: 70 455 km
Cena: 65 000 Kč
Chevrolet Cruze 1.998
Rok výroby: 2013
Stav: 150 976 km
Cena: 180 000 Kč
Chevrolet Orlando 1.796
Rok výroby: 2011
Stav: 89 533 km
Cena: 205 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 15 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků