Geely zřejmě převezme Volvo, zásadní změny prý nechystá

Čínská automobilka Geely a její americký protějšek Ford oznámily, že došly k základní shodě ohledně převzetí automobilky Volvo. U Geely si nyní najali tým poradců (pochopitelně...), kteří mají za úkol tato jednání úspěšně završit a pomoci s integrací a restrukturalizací slavné švédské automobilky do čínských podmínek, přičemž stanovená lhůta sto dní již běží.

Zásadním krokem se stalo, že se Ford a Geely dohodli na důležitých bodech prodejní smlouvy upravující podmínky převzetí Volva Číňany. Definitivní podoba této smlouvy by měla být podepsána již během prvního čtvrtletí roku 2010, celý kontrakt se má uskutečnit do léta. Cena Volva se v listopadu odhadovala na 1,8 miliardy dolarů a dle výše úvěrů, které firma Geely v posledních týdnech získala, zřejmě ani finální cena nebude této cifře přílliš vzdálena.

Automobilka Geely již dříve oznámila, že hodlá co nejdříve spustit výrobu vozů Volvo na linkách své továrny v provincii Guangdong a zavést produkci až tří nových modelů. Zároveň ujistila Ford, Volvo i jeho zákazníky, že v evropském vývoji, výrobě a distribuci neplánuje žádné zásadní změny.

Zakladatel a šéf Geely Li Shufu k věci doslova uvedl: „Pokud bude celá transakce dovedena do úspěšného konce, pro Volvo se nic nezmění, pouze šéfem se stane Li Shufu.” Vyjádření jak z rozhovoru s hokejovou hvězdou ale nemusí být až tak pravdivé. Již dříve Li upozornil na to, že Volvo musí něco udělat s výrobními náklady a naznačil možnost výroby části dílu v čínských továrnách firmy. Což by ostatně dávalo i smysl...

Volvo V50 1.997
Rok výroby: 2004
Stav: 213 831 km
Cena: 65 000 Kč
Volvo XC90 2.4
Rok výroby: 2006
Stav: 174 699 km
Cena: 230 000 Kč
Volvo S80 2.4
Rok výroby: 2010
Stav: 124 859 km
Cena: 279 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků