Geely zřejmě převezme Volvo, zásadní změny prý nechystá

Čínská automobilka Geely a její americký protějšek Ford oznámily, že došly k základní shodě ohledně převzetí automobilky Volvo. U Geely si nyní najali tým poradců (pochopitelně...), kteří mají za úkol tato jednání úspěšně završit a pomoci s integrací a restrukturalizací slavné švédské automobilky do čínských podmínek, přičemž stanovená lhůta sto dní již běží.

Zásadním krokem se stalo, že se Ford a Geely dohodli na důležitých bodech prodejní smlouvy upravující podmínky převzetí Volva Číňany. Definitivní podoba této smlouvy by měla být podepsána již během prvního čtvrtletí roku 2010, celý kontrakt se má uskutečnit do léta. Cena Volva se v listopadu odhadovala na 1,8 miliardy dolarů a dle výše úvěrů, které firma Geely v posledních týdnech získala, zřejmě ani finální cena nebude této cifře přílliš vzdálena.

Automobilka Geely již dříve oznámila, že hodlá co nejdříve spustit výrobu vozů Volvo na linkách své továrny v provincii Guangdong a zavést produkci až tří nových modelů. Zároveň ujistila Ford, Volvo i jeho zákazníky, že v evropském vývoji, výrobě a distribuci neplánuje žádné zásadní změny.

Zakladatel a šéf Geely Li Shufu k věci doslova uvedl: „Pokud bude celá transakce dovedena do úspěšného konce, pro Volvo se nic nezmění, pouze šéfem se stane Li Shufu.” Vyjádření jak z rozhovoru s hokejovou hvězdou ale nemusí být až tak pravdivé. Již dříve Li upozornil na to, že Volvo musí něco udělat s výrobními náklady a naznačil možnost výroby části dílu v čínských továrnách firmy. Což by ostatně dávalo i smysl...

Volvo XC90 2.4
Rok výroby: 2009
Stav: 168 890 km
Cena: 275 000 Kč
Volvo V50 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 180 115 km
Cena: 149 000 Kč
Volvo S60 1.999
Rok výroby: 2010
Stav: 82 667 km
Cena: 310 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek