Geely: pět nových modelů, jedna studie

Čínská automobilka Geely představila na autosalonu v Šanghaji celkem šest zajímavých novinek včetně jednoho konceptu.

V posledních týdnech jsme se věnovali především těm automobilovým premiérám z autosalonu v Šanghaji, s nimiž se budeme nejspíše setkávat i na našich silnicích. Nyní přichází chvíle na ty novinky, s nimiž se zatím asi nepotkáme. I když, kdo ví. Společnost Geely, jinak vlastník Volva, se na svém stánku prezentovala čtyřmi desítkami exponátů, mezi nimiž vynikalo zvláště několik koncernových vozů. Zvláštní pozornost pak sklidila studie hybridního modelu nazvaného Geely McCar, a nejen o ní bude nyní řeč.

Geely McCar

Těžko říci, co pánové z Geely tímto jménem mysleli, jisté však je, že se pod ním skrývá koncept minivozu, jenž je ale schopen přepravy speciálního malého skútru. McCar byl psotaven tak, aby byl schopen zástavby hybridního, nebo čistě elektrického pohonu. Elektromotr je napájen z akumulátoru 12 kW a má vozu zajistit dojezd zhruba 150 km.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Geely GC6

Poněkud výše míří kompaktní rodinný sedan GC6. Stojí na podvozku s rozvorem náprav 2 600 mm, dlouhý je 4 470 mm, široký 1 730 mm a vysoký 1 500 mm. Podle tvůrců má novinka zejména na asijských trzích zaútočit na vozy typu Nissan Sunny, rovněž určeného hlavně pro rozvojové země.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Geely GX6

Zřejmě vůbec nejextrémněji působí poněkud bizarně pojatý model GX6, malý crossover s rozvorem náprav 2 461 mm. Na délku měří jen 4 120 mm, široký je 1 755 mm a vysoký 1 600 mm. Počítá se se zástavbou dvojice zážehových motorů, jednotka 1,5 l má atmosférické plnění a 1,3 l je přeplňovaná. Převodovka může mít řazení manuální, nebo automatické.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Geely GS-CC

Tomuto otevřenému a přinejmenším kontroverzně střiženému otevřenému roadsteru jsme se již věnovali v samostatném článku. Pevná střecha se skládá do útrob zavazadlového prostoru stiskem tlačítka, podlahová plošina včetně pohonných jednotek je příbuzná crossover GX6.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Emgrand EC6-RV

Pod značkou Emgrand se představuje malý pětidvéřový hatchback EC6-RV, jenž ve svém designu nezapře vlivy klasických evropských automobilů dávných let. Dlouhý je 3 845, široký 1 763 a vysoký 1 430 mm a i pro něj se počítá s výše zmíněnou nabídkou pohonných jednotek. Za zmínku stojí alternativně dostupná sedmistupňová dvouspojková převodovka. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 
Englon SC7-RV

Skrze částečné vlastnictví koncernu Manganese Bronze značce Geely patří také podíl na výrobě legendárních londýnských taxíků. Zcela nový Enlong SC7-RV má být čínskou interpretací tohoto tématu a vyniká zejména enormně rozměrnou maskou chladiče. Na délku měří 4 390 mm, na šířku 1 820 mm a na výšku pak 1 555 mm. V nabídce budou v tomto případě také motory vznětové. O přípravě tohoto modelu jsme psali již před rokem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 87 345 km
Cena: 105 000 Kč
Nissan Note 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 70 530 km
Cena: 75 000 Kč
Nissan Qashqai 1.598
Rok výroby: 2007
Stav: 152 135 km
Cena: 145 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 6 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků