Ještě jedna dost podstatná informace, o které málokdo ví. Ford nevlastní práva ke značce volvo, ta patří koncernu volvo a.b. a ford značku pouze využívá se souhlasem volva a tento si docela hlída na jakých výrobcích se logo volva objeví. i to je určitá záruka toho, že čínani si nemohou ledasco dovolit, protože ti kupuji od forda automobilku s jejími know how a továrnami , ale ne značku volvo. navíc ti čínané opravdu nejsou hloupí rákosníci jak si asi hodně lidí myslí. už dnes jsou technologicky světelná léta před námi, jen to hodně lidí neví, nebo nechce vědět. takže podle mě je změna vlastníka volva jedině pozitivum.
mno to iste, ako znacku daimler vlastni ford ;)
bylo by docela zajímavé vědět, co by Číňani dělali, kdyby jim Volvo a.b. nedalo užívací práva na značku. Představa Geelvo S60 se znakem ženy ♀ je úsměvná.
Podívejte já bych byl radši kdyby tady už přestaly padat ty xenofobní předsudky. Jaký je vlastně rozdíl jestli akcie společnosti vlastní švéd, američan nebo čínan? Důležitý je přece finální produkt, jeho vlastnosti, kvalita apod. To, že v číně dokážou dělat stejnou, ne-li vyšší kvalitu než v evropě, už se ví. Už dávno tam volva vyrábí bez ztráty květinky na kvalitě. a není to jen volvo-vyrábí(ne že montuje!) tam se komplet vyrábí mercedesy, audi i bmw, nemluvě o lidové produkci všech možných značek. a je jen otázka času než se tamnější produkce začne vozit i sem, takže za hodně krátkou dobu budou zde v salonech stát mercedesy made in china. takže at se to komu líbí nebo ne, takto se asi svět bude ubírat dál..navíc si nemyslím, že by čínani kupovali klenot jako volvo proto aby zmršili značku, naopak si myslím(a doufám) že nainvestujou peníze do nových modelů, který navíc vyrobí levněji, což zajistí zisk a budoucnost značky. volvo pořád zůstane švédské(vývoj, design, kvallita) a jistě i část výroby zůstane v evropě. takže takový je asi můj názor
k čemu budou levné čínské produkty (nejen Volvo), když na ně v Evropě nikdo nebude mít? Když tu nebude výroba, jsou nám k prdu všichni ti inženýři, manažeři, skladníci, lidi z finančního oddělení, marketing, řidiči kamiónů a další nevýrobní sféra. Všechny tyhle pozice si můžou Číňani obstarat z vlastních zdrojů, nikdo jim v tom nebrání - jsou to majitelé značky/fabriky. Všechny tyhle "nepotřebné" hladové krky bude potřeba nasytit a kdo to udělá? Buďto stát z daní těch, kteří ještě něco málo produkují anebo tu budem dělat pro Číňany za pár šupů - viz čínské fabriky na severu čech. Možná budete namítat, že ty lidi nikdo nenutí dělat to, co dělají, ale ne všichni tu může být zemědělci, státními úředníky, přeprodejci čínských šuntů atp.
za to si muzeme sami. pokud vyrabime vyrobek my a cinane a u nas je prumerna mzda 200 Kc u nich 20 kc a ten rozdil mzdy je od tezby rudy, zpracovani v prumyslu, poskaldani v automobilkach o vyvoji v centrech ani nemluve, pres distribuci k prodejcum, tak to nabali tak neskutecne naklady, ze to auto v EU vyrobit levne proste nejde, ledaze by si vsichni snizili platy. takze holt to je ten rozdil. chceme mit 200 Kc n hodinu plat, ale aby vyrobky staly jako z ciny a to proste nejde. bud to ci ono. takze mamon zapadu vytvoril tento stav. muzeme si za to sami.
Ano, pěkně jste popsal globalizaci - chudé státy bohatnou rychleji než ty bohaté (které v extrémním případě naopak chudnou), neboť trh přes všechna kladená omezení peníze přesunuje tam kde si jich více váží a vyrovnává příjmy lidí po celém světě. A je to dle mého názoru lepší a efektivnější řešení než charita (samozřejmě za předpokladu že se peníze nenalejí např. do zbrojení). Zavedení velkých cel, zákazů dovozu apod. by však ochudilo obě strany - doporučuju nastudovat proč směna vytváří hodnoty.Řešením je dle mého názoru uvolnit trhy a nelpět na iluzi sociálního státu omezovaného dále nažízeními EU který nás jen zavádí zpět blíže a blíže socialismu.
Volvo má celkem prestiž a pověst luxusních a hodně kvalitních aut. A tak mě zajímá, jestli byste si ho koupili i potom, až bude kompletně vyráběné v Číně? Koupili?
Měl jsem dvě Volva V70 (vyrobená tedy v Belgii, ne ve Švédsku, a už bych si další nikdy nepřídil a čínské teprv ne). Motory nebyly špatné výkonově, D5 dokonce výborná, ale sypaly se. Ale spravedlivě - u toho prvního to spíš zk... jeden Volvo servis poblíž D1), u druhého odešla v 85 tis. spojka a měnil se i setrvařník. a cena za opravy - ani se neptejte ... Ale hlavně jízdními vlastnostmi a řízením ty V70 byly tragické, takže špičková pasivní bezpečnost a jen omezená aktivní.
V70ka se taky vyráběla v Belgii ? Já si dotěď myslel, že tam vyráběli jen S40 (alias Carismu). To je zklamání :-/
pokud vím tak ve Švédsku se vyrábí jen C70, S80, XC70 a XC90. Zbytek se skládá v Belgii.
Tato povest platila, dnes jsou to technologicky druhorade vozy s prumernou kvalitou a bezpecnoesgti. to co pisete platilo tak jeste pred deseti lety.
Pane Ondrášík, jste idiot. Chápu, že se v důchodu nudíte, ale nemusíte snad každým svým příspěvkem dokazovat jak mizernými znalostmi o autech disponujete. Udělejte pro sebe něco a přestaňte plácat tyhle nesmysly.
Dokazte sve znalosti vy.
To jsem přesně čekal, že se tu bude rozebírat a poučovat jak to kdo vidí s tou pověstí. Ale mě zajímá, jestli by si někdo koupil čínské Volvo?
za sebe můžu říci, že nekoupil. A to ani tehdy, kdyby stálo stejně jako třeba Fabia v sociálu, ale bylo našťouchané výbavou až po střechu a žralo to 3dl/100km. Prostě pokud mám možnost si koupit, byť dražší, nečínskou věc, tak ji beru. Problém je, že dost věcí nelze sehnat z jiné země původu než z Číny.
...snobismus je strasne silne zakorenen mezi evropany. Je smesny a nepomuze jim v souboji s Chinou.
Jsem asi méně chápavý - prosím, dokončete myšlenku. Co byste teda doporučil?
Vadi vam nejak zasadne malajsky Lotus? Mi treba vubec, takze cinske Volvo taky ne. Ja bych si ale Volvo nekoupil ani ted, kdyz je z EU, takze bych ot nezmenil ani pak.
Po Saabe konci dalsia moja srdcovka,ostava len Subaru :-(najhorsie na tom je,ze sa to stahuje do ciny,najme ak nedavno bolo pisane,ze to ostava vo svedsku.teraz uz ta kvalita pojde urcite dole,vo svedsku pod ich vedenim by isla tiez,ale EU by na to snad nejako dohliadala.takto sa mozeme rozlucit s dalsou skvelou automobilkou.Je smutne,ze kvalita konci a kadejake smejdy ostavaju..... :-(
Ze Subaru bude brzo poloToyota.První Toyobaru bude sporťák představený jako koncept Toyota FT-86, pohon 4x4 bude od Subaru a motor bude boxer od Subaru s technologií přímého vstřiku od Toyoty (D-4S).
Proč by musela jít kvalita dolů? V Číně vyrobí stejně kvalitní výrobek jako u nás, jenom to nesmíš chtít za třetinovou cenu.. Jde o to jak se k tomu postaví, pokud buchou chtít zachovat volvo s jistým puncem "něčeho víc" tak budou muset udržet kvalitu, pokud budou chtít prodávat "šmejdy" tak holt budou prodávat za levno.
No, já si myslím, že bez ohledu na kvalitu bude v Číně vyráběné Volvo určené hlavně pro čínský trh. I Geely musí být naprosto jasné, že přestěhováním výroby k nim domů přijde značka Volvo o velkou část prestiže u evropských zákazníků, ale evidentně jim to nevadí a spoléhají na prestiž vytvořenou u čínských zákazníků. Hodlají jen využít toho, jak Čína rychle bohatne.
po precteni tohohle clanku uz mam na jazyku jen slovnik tech nejhanlivejsich slov...hlavne toto- Geely plánuje převést výrobu vozů Volvo ze Švédska do nové továrny v čínské provincii Guangdong Province...by jim měli pomoci Volvo restrukturalizovat a švédské technologieabsorbovat do těch čínských.NO COMMENT...
Drtiva vetsina toho co mate doma ma puvod v Asii, nebo ve fabrikach vlastnenymi fondy s asijskym kapitalem a to povetsinou ze zemi typu malajsie, cina apod. to ze to nevite na tom jaksi nic nezmeni. Proste to budou vlastnit cinani, at se to nekomu libi nebo ne ti jedini jsou dnes schopni vyrabet levne. kazdy z vas tu breci jak jsou ceny aut vysoke, ale pritom kazdy z vas chce vysoke platy. Takze to proste nejde udelat. Bud budou v Unii nizke platy a unijni zbozi bude levnejsi, nebo budou v Unii vysoke platy a naklady a holt veci z Unie budou drahe. Takze se pak nedivme, ze levna pracovni sila + naklady prevalcuji celou Unii a svet. Muzeme si za to sami tim, ze chceme vse zadarmo a pritom brat miliony.Mi je to naprosto jedno kdo co vlastni, firmy typu Volvo, Saab apod. by meli krachnout a byl by klid. Udrzovani v oblasti klinicke smrti vubec nic pozitivniho neprinasi. Obzvlaste ne v dobe, kdy se vozy v ramci jednoho koncernu lisi pouze karoserii.
ALe jak prodavani firem(technologii) tak presouvani tovaren na vychod se jak Fordu(a jinym zapadnim firmam) casem silne vymsti. Nizsi pocet pracovnich mist se rovna mensi platy a to znamena mensi prodej jejich zbozi....Ale jim jde hlavne o okamzity uzitek a na budoucnost nikdo nemysli.
Ono to není ani tak o platech, jako o tom, že u nás (a v celý Evropě a USA) je každý manažer, obchodník, makléř, bankéř atd. Prostě jen šoupe papíry sem a tam, ale přidaná hodnota žádná. Pak je tu pár fabrik s výr. linkou, které vesměs vlastní číňani, korejci nebo japonci, ale je to jen montárna, kde jsou nízké platy. Ale chybí tu milión pracujících, kteří jsou mezi tím.
Jeden Radek v diskusi a uz vyresil odveky problem, jak mi levne vyrobky, vysoke platy a znicit Cinskou konkurenci.
v klinické smrti je i Ford (prachy, který dostal za Volvo rozdá svým USA zaměstnancům na odstupném). Snad bude Volvo brzy následovat. btw ... proč to sakra nejde udělat tak, že vlastník je z USA, nebo EU a výroba v Číně? Když už to musí bejt levnej drek?
Ford je prosim v klinicke smrti od kdy? Pokud vim, jako jediny nebyl znarodneni odumbou, protoze sice v US to za moc nestoji, ale diky globalizaci na tom jako firma neni zas tak zle. A k btw - jiste, ze to tak jde udelat, vzdyt to tak dela kazdej druhej. Jenze jeste nedavno nebylo mozne mit v Cine vlastni pobocku (pouze joint venture) a jakakoliv podobna akce znamena investice, takze k Cinanum tecou prachy a know-how. No a ti s nimi pak holt prijdou sem a neco si koupi. Nekde prece ty penize museli v prvni rade vzit a neni to tim, ze by tam ve velkem padelali dolary.
Koupil jste si už někdy čínské tričko? Nebo japonský foťák vyrobený v Číně? Nebo adidasky vyrobené v Číně? Pokud jste neodpověděl třikrát NE, tak jste k tomu i vy přispěl ...
jsem dobrej ... trička mám turecký a italský. Foťák z Japonska a od japonské firmy. Adidasky z Turecka :-D
Turecko,Japonsko,tak to jsi tý výrobě tady v EU moc nepomohl..
ale nedal číňanům další dolary ;-)Btw ... česká trička jsou nesehnatelná, sportovní adidasky mám sice z Turecka, ale běžnou obuv mám Německou a jedny botky šité na míru u českého ševce.
Ja mam napr. japonsky Nikon z japonska s nikon objektivy z ciny s nikon strevy delanych v cine :) Elektroniku zasadne cina a taiwan, auto sice z unie, ovsem s elektronikou delanou v cine a montovanou v unii s oblecenim z latky z ciny apod.
svůj foťák rozebírat nebudu - jsem rád, že funguje :-D A ta iluze japonské kvality je taky k nezaplacení ;-)
Nejaky konkretni duvod, ze japonska kvalita je v elektronice iluze?
Jak v cem, jsou obory kde jsou spicka a jsou obory kde nikdy spicka nebudou. typicky zaostavaji v opravdu kvalitnim hi-fi. jejich premira modernich technologii degraduje zvuk uz dlouhe roky.
Japonci jsou špička i v opravdu kvalitním hi-fi, to jen většina lidí tyto firmy vůbec nezná. Příkladem je např. Audio Note Japan, ale stejně tak drtivá většina lidí nezná německou firmu Burmester. Většina zná jen spotřebku kde bezkonkurenčně kralují japonci jako Sony, Pioneer nebo Panasonic (low-end), z těch lepších znají max Yamahu, trochu znalejší znají i Denon, Marantz nebo Onkyo. Tím to ale končí. Ve spotřebce jim konkuruje max. Harman/Kardon.U reproduktorů je to pro Evropu mnohem lepší.
Tak takový vtip jsem už dlouho neslyšel :-D:-D:-D:-DUž jenom doplnit něco o zázraku lampových zesilovačů a špatně hrajících vypálených CD a bude to vše:-D:-D
Aneb dalsi z rady nicku jednoho cloveka, ktery uz tradicne musi nesouhlasit. Kdybych napsal, ze japonci jsou zazrak hi-fi prijde naprosto opacna odpoved. od tebe tak typicke.
jsem to možá špatně napsal (myšlenkama jsem byl už na obědě). Myslel jsem to tak, že mám japonský foťák, který raději nebudu rozebírat, abych náhodou nepřišel na to, že 98% dílů je made in China. Takže raději budu žít v iluzi, že jde o japonskou kvalitu.
Jestli je 98% dilu made in China, tak uz to bude made in China cely, takze bych se toho nebal. ;-) Vozit neco z Ciny zpet do Japonska na montaz se nevyplati. Spis je to tak, ze se neco technologicky narocneho vyrobi v Japonsku a pak shipne do Ciny, kde se to prida ke zbytku levnych, lokalne vyrabenych soucastek a smontuje. Jinak japonske firmy casto vyrabi doma pouze skutecne hi-end vyrobky nebo novinky, po chvili se vyroba presouva do Ciny apod. Treba Nikon to tak dela s novymi drazsimi objektivy - prvni serie jsou made in Japan, jak je vyroba vychytana a je to masovka, uz je to made in Taiwan. To jim umoznuje slusne vydelavat, protoze po presunu vyroby maji podstatne nizsi naklady, ale cena objektivu je v podstate porad stejna a neklesa (a to klidne i nekolik let).
tak o kvalitu bych se u Číňanů bych se nebál. Když si zadáte kvalitní výrobu, tak ji máte ... průšvih je ten, že se z Číny stavá nekontrolovatelný ekomomický obr, který nás jednou spolkne. A my budeme ti, kteří budou dělat za 3 zrnka rýže/pšenice/sóji dle chuti každého soudruha. A my je ještě podporujeme ...
my to až na vyjímky pochopili ;-)
To je skoro konec světa. Přelévání světového majetku do rkou Číny, které v ožebračování vlastních lidí a tudíž levné pracovní lidské síle v miliardovém množství nemůže nikdo konkurovat. Volvo, sbohem.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.