Geely GS-CC: čínské „kupé-kabrio“ na prvních snímcích

Čínská automobilka Geely, jež se před rokem stala majitelem švédské společnosti Volvo, v civilizovaném světě zatím příliš dobrou reputaci nemá, připomeňme třeba jen půl roku starý debakl sedanu Geely CK1 v nárazových testech jihoamerické pobočky institutu EuroNCAP. Na nadcházejícím autosalonu v Šanghaji však hodlá představit sebevědomé boubelaté „kupé-kabrio“ GS-CC s „ementálovou“ maskou chladiče, výrazně dlouhým a skloněným čelním sklem a mohutnou zádí. Ačkoli od pohledu o žádnou královnu krásny zřejmě nepůjde, nelze tomuto modelu upřít relativně komfortně působící a sportovně střižený interiér, jehož dotaženost u některých pozorovatelů může poněkud upozadit  reminiscence na některé produkty renomovaných automobilek.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na vyloženě sportovní svezení však zapomeňme. Pod přední kapotou se totiž skrývá zážehový čtyřválec s objemem jen 1,3 l, který díky přeplňování turbodmychadlem dosahuje výkonu 129 koní (95 kW). Pokud však bude konstrukce vozu podobně primitivní a lehká, jako jsme u „číňanů“ zvyklí, můžeme se možná těšit na zajímavé jízdní výkony.

 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek


 

Volvo V50 1.997
Rok výroby: 2004
Stav: 213 831 km
Cena: 65 000 Kč
Volvo XC90 2.4
Rok výroby: 2006
Stav: 174 699 km
Cena: 230 000 Kč
Volvo S80 2.4
Rok výroby: 2010
Stav: 124 859 km
Cena: 279 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 20 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků