Geely GE facelift: zkopírovaný Phantom už nevypadá jako Phantom

Před pouhým rokem jsme vám představili velkou čínskou limuzínu Geely GE. Ačkoli to tehdy byla žhavá novinka, rozruch nezpůsobila svým novátorským vzhledem, právě naopak. Vůz totiž jako by z oka vypadl Rolls-Roycům, zejména pak modelu Phantom. Byla z toho menší aférka, která ale v jako ve všech podobných případech vyzněla do ztracena - v zemích ctících duševní vlastnictví se podobné plagiáty beztak neprodávají a co se děje za velkou zdí, do toho může mluvit snad jen Strana. A té je to zjevně ukradené.

V Číně se ale věci mění rychle. Ne, nebojte, prodej tohoto vozu tam nikdo nezakázal, výrobce se ale rozhodl po pouhém roce pro výrazný facelift. Proč také prodávat lacinou kopii, když je možné na bázi Phantomu vystavět své vlastní auto.. A tak světlo světa spatřila faceliftovaná verze Geely GE, která je od té loňské dosti odlišná.

Základní tvary karoserie jsou sice prakticky totožné, tím ale návaznost končí. V prvé řadě ja absolutně přepracovaná příď, která je více čínská a méně britská. První verze byla totiž zepředu takřka dokonalým Rollsem, druhá s ním v tomto ohledu nemá nic společného. Dva klasické hranaté světlomety s opravdu velkou, též hranatou maskou chladiče nahradila celá plejáda „tygřích světélek”. Na přídi jich najdeme celkem osm, z čehož dva páry (denní světla a blinkry) využívají LED technologie. Mezi nimi je napasována snad ještě větší maska, tentokrát zakulacených tvarů, zapadající do zcela přepracovaného předního nárazníku.

Vzadu taktéž nezůstal kámen na kameni, když dva svisle uložené světlomety nahradila čtveřice horizontálních. Jiný je i nárazník a koncovky výfuků.

I z boku si můžeme povšimnout změn, především ubylo chromu a přibylo matně černých prvků. Zajímavé je, že bez úprav se obešla zrcátka nebo disky kol.

Velké změny odhalí také pohled dovnitř, především jedno zadní sedadlo jak v papamobilu nahradily dvě klasické „sicny”. Upraveny byly také výplně dveří a zde ne až tak podstatný prostor řidiče.

Že by se Geely GE chystal do světa? Kdo ví, více budeme vědět po premiéře jeho faceliftované verze na autosalonu v Pekingu, jež se odehraje 23. dubna.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Geely GE facelift
Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2002
Stav: 178 493 km
Cena: 40 000 Kč
Ford Mondeo 1.8
Rok výroby: 2005
Stav: 125 423 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků