Geely GE facelift: zkopírovaný Phantom už nevypadá jako Phantom

Před pouhým rokem jsme vám představili velkou čínskou limuzínu Geely GE. Ačkoli to tehdy byla žhavá novinka, rozruch nezpůsobila svým novátorským vzhledem, právě naopak. Vůz totiž jako by z oka vypadl Rolls-Roycům, zejména pak modelu Phantom. Byla z toho menší aférka, která ale v jako ve všech podobných případech vyzněla do ztracena - v zemích ctících duševní vlastnictví se podobné plagiáty beztak neprodávají a co se děje za velkou zdí, do toho může mluvit snad jen Strana. A té je to zjevně ukradené.

V Číně se ale věci mění rychle. Ne, nebojte, prodej tohoto vozu tam nikdo nezakázal, výrobce se ale rozhodl po pouhém roce pro výrazný facelift. Proč také prodávat lacinou kopii, když je možné na bázi Phantomu vystavět své vlastní auto.. A tak světlo světa spatřila faceliftovaná verze Geely GE, která je od té loňské dosti odlišná.

Základní tvary karoserie jsou sice prakticky totožné, tím ale návaznost končí. V prvé řadě ja absolutně přepracovaná příď, která je více čínská a méně britská. První verze byla totiž zepředu takřka dokonalým Rollsem, druhá s ním v tomto ohledu nemá nic společného. Dva klasické hranaté světlomety s opravdu velkou, též hranatou maskou chladiče nahradila celá plejáda „tygřích světélek”. Na přídi jich najdeme celkem osm, z čehož dva páry (denní světla a blinkry) využívají LED technologie. Mezi nimi je napasována snad ještě větší maska, tentokrát zakulacených tvarů, zapadající do zcela přepracovaného předního nárazníku.

Vzadu taktéž nezůstal kámen na kameni, když dva svisle uložené světlomety nahradila čtveřice horizontálních. Jiný je i nárazník a koncovky výfuků.

I z boku si můžeme povšimnout změn, především ubylo chromu a přibylo matně černých prvků. Zajímavé je, že bez úprav se obešla zrcátka nebo disky kol.

Velké změny odhalí také pohled dovnitř, především jedno zadní sedadlo jak v papamobilu nahradily dvě klasické „sicny”. Upraveny byly také výplně dveří a zde ne až tak podstatný prostor řidiče.

Že by se Geely GE chystal do světa? Kdo ví, více budeme vědět po premiéře jeho faceliftované verze na autosalonu v Pekingu, jež se odehraje 23. dubna.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Geely GE facelift
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků