Geely Emgrand EC7: čínský sedan v Anglii již v roce 2012

Jedno z milých překvapení poslední sady nárazových testů EuroNCAP, čínský vůz Geely Emgrand EC7, vstoupí již zakrátko do Evropy.

Čínský sedan Geely Emgrand EC7 nastoupil spolu s dalším čínským vozem MG6 do nárazových testů podle náročné metodiky EuroNCAP, kde oba modely získaly čtyři hvězdy. Zatímco MG6 se již v (pro značku MG kdysi domácí) Anglii prodává, konkurenční Emgrand se na svůj nástup teprvé chystá.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Geely Emgrand EC7 obohatí nabídku automobilů na britském trhu

Společnost Geely, jinak majitel společnosti Volvo Cars, hodlá nabídnout britským zákazníkům svůj Emgrand EC7 již na konci roku 2012. Před několika dny skrze dceřinou firmu Geely Auto UK uzavřela smlouvu s britským koncernem Manganese Bronze Holdings plc (MBH), jenž se pro vozy Geely stane výhradním dodavatelem na anglickém trhu.

Zajímavosti | Bezpečnost | Technika | Crashtesty | Škoda | Volkswagen | Cestování | Mercedes-Benz | Fiat | Renault | Chevrolet | Kia | Seat | Jeep | Ostatní značky | Land Rover | Jaguar

EuroNCAP: čtyři hvězdy pro dva čínské modely

Model Emgrand bude k dispozici jako čtyřdveřový sedan EC7 a pětidveřový hatchback EC7-RV a se zážehovými motory 1,5 a 1,8 l. Obě verze zamíří do exponovaného segmentu nižší střední třídy a kromě dostatku místa pro pětici pasažérů a jejich zavazadla mají nabídnout bohatou základní výbavu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Ceny mají začínat v přepočtu pod hranicí 300 000 Kč, počítá se také se zárukou na 160 000 km. Na domácím trhu je Emgrand EC7 v současnosti dodáván výhradně s výkonnějším z uvedených motorů v kombinaci s pětistupňovou, manuálně řazenou převodovkou a emisemi plnícími normu Euro IV.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Jednotka JL 4G18 s proměnným časováním ventilů dosahuje výkonu 139 koní (102 kW) při 6 200 ot./min. a točivého momentu 172 Nm při 4 200 ot./min. Nepřekvapí konvenční konstrukce podvozku se vzpěrami McPherson vpředu a vlečenými rameny vzadu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Sedan stojí na podvozku s rozvorem náprav 2 650 mm, základní objem zavazadlového prostoru má činit plných 680 l a pohotovostní hmotnost jen 1 280 kg. Geely Emgrand EC7 je dlouhý 4 635 mm, široký 1 789 mm a vysoký 1 470 mm. Některé z uvedených údajů se při adaptaci na podmínky evropského provozu ještě mohou mírně změnit.     
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Volvo V50 1.997
Rok výroby: 2004
Stav: 213 831 km
Cena: 65 000 Kč
Volvo XC90 2.4
Rok výroby: 2006
Stav: 174 699 km
Cena: 230 000 Kč
Volvo S80 2.4
Rok výroby: 2010
Stav: 124 859 km
Cena: 279 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků