Galerie: Známí diktátoři a jejich oblíbená auta

Vedle obligátní obrněné limuzíny Mercedes bylo (a je) v garážích různých vůdců k vidění několik zajímavých aut.
Seznam kapitol
  1. Známí diktátoři a jejich auta
  2. Fotogalerie: Auta a limuzíny známých diktátorů

Prestižní a luxusní auto patřilo vždycky k veřejné demonstraci osobního úspěchu. Není tedy divu, že se nejen demokraticky zvolení politici, ale i samozvaní diktátoři a monarchové nechávali vozit tím nejluxusnějším autem, které bylo zrovna k mání.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekLenin jezdil Rolls-Roycem, Mussolini Alfou Romeo a Hitler Mercedesem. Führer ale dostal darem i několik vozů Ford. Běžní Němci pak mohli šetřit na lidového Brouka přes státem spravovaný fond, ale jejich peníze šly na zbrojení a své auto nikdy neviděli

Zatímco někteří státní představitelé dávají přednost domácím značkám a běžným modelům, zřejmě aby byli „blíže k prostému lidu“, jiní se v autech přímo vyžívají.

Tajné | Život řidiče | Luxusní auta | Porsche

Porsche vyvíjí dvanáctiválec do limuzíny pro ruské pohlaváry

Za všechny jmenujme třeba sultána státu Brunej, který vlastní legendární gigantickou sbírku několika tisíc aut. Mezi jeho exponáty ale patří takové zajímavostí jako Mercedes třídy S Combi s motorem z Pagani Zonda.

Velmi oblíbené byly luxusní limuzíny Mercedesu, které se nacházely ve vládních garážích napříč různými řežimy. Mercedesy jezdili nejen nacističtí pohlaváři, ale třeba severokorejský vůdce a spousta afrických vojenských diktátorů.

Zajímavosti | Retro | Luxusní auta

Obrněný Zil, se kterým jezdil Gorbačov, je na prodej

Někteří vůdci také projevili při výběru vozu patřičný vkus. Třeba poslední íránský šáh Muhammad Rezá Pahlaví měl krásné Maserati GT 5000 se zakázkovou karoserií, italský diktátor Benito Mussolini zase vlastnil několik pěkných modelů Alfy Romeo a Fiat.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Známí diktátoři a jejich auta
  2. Fotogalerie: Auta a limuzíny známých diktátorů
Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 385 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.498
Rok výroby: 2010
Stav: 33 868 km
Cena: 150 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 20 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků