Galerie: Známí diktátoři a jejich oblíbená auta

Vedle obligátní obrněné limuzíny Mercedes bylo (a je) v garážích různých vůdců k vidění několik zajímavých aut.
Seznam kapitol
  1. Známí diktátoři a jejich auta
  2. Fotogalerie: Auta a limuzíny známých diktátorů

Prestižní a luxusní auto patřilo vždycky k veřejné demonstraci osobního úspěchu. Není tedy divu, že se nejen demokraticky zvolení politici, ale i samozvaní diktátoři a monarchové nechávali vozit tím nejluxusnějším autem, které bylo zrovna k mání.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekLenin jezdil Rolls-Roycem, Mussolini Alfou Romeo a Hitler Mercedesem. Führer ale dostal darem i několik vozů Ford. Běžní Němci pak mohli šetřit na lidového Brouka přes státem spravovaný fond, ale jejich peníze šly na zbrojení a své auto nikdy neviděli

Zatímco někteří státní představitelé dávají přednost domácím značkám a běžným modelům, zřejmě aby byli „blíže k prostému lidu“, jiní se v autech přímo vyžívají.

Tajné | Život řidiče | Luxusní auta | Porsche

Porsche vyvíjí dvanáctiválec do limuzíny pro ruské pohlaváry

Za všechny jmenujme třeba sultána státu Brunej, který vlastní legendární gigantickou sbírku několika tisíc aut. Mezi jeho exponáty ale patří takové zajímavostí jako Mercedes třídy S Combi s motorem z Pagani Zonda.

Velmi oblíbené byly luxusní limuzíny Mercedesu, které se nacházely ve vládních garážích napříč různými řežimy. Mercedesy jezdili nejen nacističtí pohlaváři, ale třeba severokorejský vůdce a spousta afrických vojenských diktátorů.

Retro | Zajímavosti | Luxusní auta

Obrněný Zil, se kterým jezdil Gorbačov, je na prodej

Někteří vůdci také projevili při výběru vozu patřičný vkus. Třeba poslední íránský šáh Muhammad Rezá Pahlaví měl krásné Maserati GT 5000 se zakázkovou karoserií, italský diktátor Benito Mussolini zase vlastnil několik pěkných modelů Alfy Romeo a Fiat.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Známí diktátoři a jejich auta
  2. Fotogalerie: Auta a limuzíny známých diktátorů
Mercedes Vito 2.148
Rok výroby: 2007
Stav: 201 363 km
Cena: 140 000 Kč
Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 399 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků