Galerie: Škoda Octavia slaví 20 let na trhu

Dvacet let na trhu a pět milionů vyrobených exemplářů. Octavia je v nabídce české značky tím nejoblíbenějším modelem.
Seznam kapitol
  1. 20 let Škody Octavia
  2. Fotogalerie: 20 let Škody Octavia

Jistě, jméno Octavie se objevilo na českém (respektive československém) trhu daleko dříve, ale novodobá existence Škody Octavia má za sebou právě dvacet let. A protože se jedná o nejžádanější auto na českém trhu, ať už se bavíme o nových nebo ojetých vozech, pojďme si Octavii připomenout v menší fotogalerii.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Novodobá historie Škody Octavia se píše už ve třech generacích. Jen těžko najdete někoho s řidičským průkazem, kdo s ní aspoň jednou nikdy nejel

Asi nemusíme připomínat, že novodobá historie Octavie se píše již ve třetí generaci. Ta třetí nyní čeká na facelift a vůbec poprvé také na tříválcový motor, konkrétně to má být koncernová jednotka 1.0 TSI.

Ojetiny | Život řidiče | Škoda | Palivo | Škoda Octavia | Škoda Fabia | Škoda Rapid | Škoda Superb | Škoda Yeti | Škoda Roomster

2x5 ojetin značky Škoda. Po kterých v bazaru skočit a před kterými utéct?

Ačkoli se Škoda Octavia začala prodávat „až“ v roce 1996, její vývoj probíhal už od roku 1992 na tehdy nové podvozkové platformě koncernu Volkswagen. Tu dostal i tehdejší VW Golf či Seat Leon. Rok 1998 znamenal příchod populárního Combi, o rok později dorazila poprvé i čtyřkolka.

Zatímco druhá generace přišla v roce 2004, první se vyráběla až do roku 2010. Druhá generace skončila v roce 2013 a letos by se měl představit facelift generace třetí. Celkem Škoda vyrobila již více než pět milionů Octavií. Octavie se vedle Mladé Boleslavi montují i v Rusku, Kazachstánu, Číně a Indii, ty ale nemíří na náš trh.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. 20 let Škody Octavia
  2. Fotogalerie: 20 let Škody Octavia
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2004
Stav: 155 281 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2006
Stav: 142 737 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2004
Stav: 164 163 km
Cena: 65 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků