Galerie: Škoda 1000 MB a Škoda 1000 MBX

Seznam kapitol
  1. Škoda 1000 MB a MBX
  2. Fotogalerie: Škoda 1000 MB a MBX

Legendární „tisícovka“, která ve výrobním programu AZNP nahradila Škodu Octavia, patří k českým automobilovým ikonám. I když je design otázkou osobního vkusu a názoru, jen těžko něco z pozdější škodovácké produkce (ovlivněné centrálním socialistickým plánováním) svým designem a elegancí překoná čistotu linií Škody 1000 MB.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vedle klasického čtyřdveřového sedanu vzniklo také 2517 dvoudveřových kupé MBX. Dnes patří tento model k vyhledávaným raritám a jeho hodnota poměrně rychle stoupá

Škoda začala s vývojem modelu 1000 MBX už v roce 1960, kdy také vznikly první dva prototypy označené jako 990 Tudor. Sériový automobil se představil přesně desátého března roku 1966 kde jinde než na autosalonu v Ženevě.

Retro | Zajímavosti | Škoda | Kombi | Sedany | Škoda Octavia

Galerie: Škoda Octavia slaví 20 let na trhu

Škoda 1000 MBX dostala zážehový čtyřválec o objemu 988 cm3, který nabídl výkon 38 kW (52 k). Maximální rychlost se dostala na 127 km/h. O rok později, přesně řečeno v listopadu 1967, přišlo provedení De Luxe, které mělo větší motor (1107 cm3). Přestože se maximální výkon nezměnil, vůz byl dynamičtější, protože narostl točivý moment (81,4 Nm oproti 75,5 Nm).

Škoda vyrobila mezi lety 1964 až 1969 dohromady 443 141 různých verzí modelu 1000 MB. Model MBX se vyráběl od roku 1966 do roku 1969. Slabších verzí MBX vzniklo 1403 kusů, u varianty De Luxe se počet vyrobených kusů dostal na 1114. Celkem tedy bylo vyrobeno pouze 2517 exemplářů modelu MBX.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Škoda 1000 MB a MBX
  2. Fotogalerie: Škoda 1000 MB a MBX
Škoda Octavia 1.6
Rok výroby: 2005
Stav: 122 088 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2007
Stav: 178 523 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2008
Stav: 127 422 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků