Také letos uvidíme ve Frankfurtu spoustu zajímavých premiér. Autosalon začíná pro zástupce médií už 15. září.
Autosalon ve Frankfurtu, pravděpodobně nejvýznamnější automobilová událost druhé poloviny roku v Evropě, se nezadržitelně blíží. Pojďme si projít a stručně představit ty nejočekávanější novinky (nebo aspoň některé z nich), než automobilky definitivně z nových modelů sundají plachtu. Pro veřejnost se autosalon otevře 19. září 2015.
Nadšenci se nemohou dočkat nové Alfy Romeo s pohonem zadních kol. Jde proti BMW řady 3 a Jaguaru XE
Ostrá verze nové zadokolky Alfa Romeo se už představila, nyní se očekává odhalení dalších motorizací (ano, i turbodieselů) a především civilního modelu Giulia bez výrazného aerodynamického paketu.
I Audi připravuje soupeře pro BMW X6 a ten vzjede z elektrického konceptu e-tron quattro. Německá automobilka ale elektrický model Q6 zamýšlí i jako soupeře pro dokončované SUV automobilky Tesla, které se má začít prodávat už na konci září.
SUV Bentley rovnou dostalo dvanáctiválec bi-turbo a automobilka ho prezentuje jako nejsilnější, nejrychlejší a nejluxusnější SUV na světě
Britská značka konečně představila své první SUV a hned se jedná o nejrychlejší a nejsilnější SUV na světě. Umí 301 km/h a pohání ho dvanáctiválec se dvěma turby s výkonem 608 koní a točivým momentem 900 Nm.
Zavedené třídě S roste konkurence v podobě nového BMW řady 7. Má být především komfortní a luxusní. Bude i hybrid a časem dorazí také motor V12
Nový sedan řady 7 přinese například automatické parkování s dálkovým ovládáním a BMW slibuje, že bude hlavně komfortní a ne za každou cenu sportovní. I tak si ale můžete koupit M Paket. Vrcholné motory jsou už jen s pohonem xDrive.
Německá automobilka Borgward vstala z mrtvých a plánuje obrovskou modelovou ofenzivu. První bude SUV, ale přijde i sedan a sportovní model
Znovuzrozená německá automobilka Borgward představí předprodukční verzi svého SUV, které se začne prodávat na začátku roku 2016. Má být prý lepší než cokoli do Volkswagenu nebo Mercedesu. Plány obnovené značky jsou skoro až neuvěřitelné, každý následující půl rok představí nové auto.
Koncept otevřeného modelu Cactus vzpomíná na starý Citroën Mehari. Do sériové výroby se otevřený Cactus ale zřejmě nedostane
Citroën přiveze velmi zvláštní koncept otevřeného modelu C4 Cactus. Je otázka, jestli se něco takového bude vůbec někdy vyrábět, spíše to jen vypadá na prezentaci nových možností individualizace, za které si samozřejmě zaplatíte.
Každé nové Ferrari je událost, i když se jedná o relatině civilní model. Dvě turba a osm válců modelu 488 Spider stojí za výkonem 670 koní
Že není otevřená verze Ferrari 488 GTB očekávaná novinka? To nevadí. Je to totiž nové Ferrari a to je vždycky tak trochu událost. Když totiž Ferrari představuje nové modely jako na běžícím pásu, je automobilový svět ještě v pořádku.
Fiat 500 neztratil nic ze své roztomilosti. Facelift se tak týká především interiéru, výbavy a modernějších motorů
Facelift naštěstí nepocuchal roztomilou retro duši malého Fiatu, na kterém skutečně nebylo co měnit. Ve Frankfurtu uvidíme první rozsáhlejší modernizaci, ale ta se týká především techniky. Původní nezaměnitelný design naštěstí zůstal.
Hyundai přiveze poloterénní verzi modelu i20, která si říká Active. Nečekejte nějaké schopnosti v blátě, tohle je jen ozdobený hatchback, který se snaží tvářit trochu drsně. Dorazí také nová generace SUV Santa Fe a koncept Vision G.
Ohledně prvního SUV značky Jaguar asi bude hodně rušno. Vedle základních motorů lze očekávat i ostrou verzi s kompresorem plněným osmiválcem
První SUV značky Jaguar určitě vyvolá hodně emocí a předevší dotazů, proč potřebuje Jaguar SUV, když má značku Land Rover. Jaguar slibuje nejlepší jízdní vlastnosti v segmentu. Konkurencí bude třeba Porsche Macan.
Kia Sportage dostane silnější downsizované motory a bohatší výbavu. Zlepšit se má i kvalita interiéru
Nástupce poměrně úspěšného a povedeného SUV přinese modernější motory, nižší spotřebu a kvalitnější interiér. Jen design zatím mezi veřejností nesklidil příliš ohlasu.
Koncept Koeru je ještě obestřen tajemstvím, ale podle dostupných informací se Mazda chystá vyrukovat s něčím na způsob BMW X4 a X6. Měla by to tedy být jakási varianta kupé založená na SUV Mazda CX-5.
Technika vychází ze třídy C a když vynecháme vrcholný model C63 AMG, nedostanete nic jiného než čtyřválce. Šestiválec snad dorazí později
Novinkou Mercedesu je vedle luxusního kabrioletu také dvoudveřové kupé třídy C, které se o pár dní později představilo i jako C63 AMG. Když ale vynecháme vrcholný ostrý model AMG, má nové kupé jenom čtyřválce.
Nic menšího než osmiválec 4,7 l s přeplňováním nedostanete. Nová třída S Cabrio posune měřítka luxusních kabrioletů
Luxusnější kabriolety snad dělá už jen Rolls-Royce. Nová otevřená třída S technicky vychází z kupé, ale přinese spoustu zajímavých řešení a především osmiválec jako základní motorizaci. A to je v pořádku.
Opel slíbil přinést do segmentu C výbavu, která je obvyklá spíše u luxusních vozů. Budete si za ni ale muset připlatit
Nová generace Opelu Astra zhubla dva metráky a dostala úspornější motory. Opel slibuje lepší ovladatelnost a díky příplatkové výbavě obvyklé spíše v luxusních autech také mnohem více komfortu.
Peugeot Fractal se zřejmě sériově vyrábět nebude, ale mohly by se v něm inspirovat budoucí sportovně pojaté Peugeoty a klidně i nějaký roadster, když se bude dařit
Francouzská automobilka Peugeot přiveze koncept malého elektrického kabrioletu. Peugeot Fractal je dlouhý necelé čtyři metry a i s akumulátory váží jen jednu tunu. Sériová výroba je vyloučena, inspirace budoucích sprotovních aut ale nikoli.
Nové downsizované motory jsou o 20 koní výkonnější a 60 Nm silnější. Zvýšila se rychlost a zlepšila akcelerace. Oba šestiválce mají objem 3,0 l.
Ikonická 911 prošla faceliftem a i když jsou designové změny jen velmi kosmetické, důležité novinky se odehrávají pod kapotou. Vůbec poprvé je totiž vzadu přeplňovaný motor i u základních verzí.
Tajemství nového Méganu Renault bedlivě střeží. Design by se měl inspirovat v konceptu Eolab (na fotkách) a v SUV Kadjar
Vedle nové Astry bude na Focus i Golf útočit rovněž nový Renault Mégane. Očekává se odvážný design a ve výsledku i atraktivní cenovka. Mégane vyjede na nové odlehčené modulární platformě vyvinuté spolu s Nissanem.
Talisman vyrukuje proti Mondeu a Passatu nejen atraktivnější cenovkou, ale také rozsáhlou bezpečnostní výbavou a designem
Další očekávanou novinkou je nástupce Laguny, který se bude snažit rozvířit vodu v segmentu D. Těžko říct, jak moc zamíchá pořadím v té části trhu, které kraluje Passat a Mondeo. Talisman dorazí jako sedan i kombi.
Suzuki zkusí uzmout aspoň nějaké procento prodejů v segmentu B s novým hatchbackem Baleno. Na pomoc si bere nový tříválec Boosterjet s přeplňováním
Suzuki přiveze hatchback Baleno, který se svou délkou lehce přes čtyři metry zařadí mezi větší auta segmentu B. Pod kapotou bude nový přeplňovaný litrový tříválec Boosterjet s mimořádně nízkou spotřebou, což aspoň tvrdí Suzuki.
Jedinou velkou novinkou ve Frankfurtu bude ekologická verze Superb Greenline. Možná ale bude i Scout a sportovní paket
Česká automobilka žádné velké překvapení nechystá. Tedy, aspoň o něm nevíme a slibované MPV Roomster se asi ukáže až v Ženevě příští rok. Představí se úsporný Superb Greenline se spotřebou 3,7 litru na 100 km a také by se mohla ukázat verze Scout spolu s nějakým sportovním paketem.