Galerie: Podívejte se na všechna vítězná auta 24 h Le Mans

Nejúspěšnější značkou v historii Le Mans je Porsche. Připomeňme si teď ale ve fotogalerii všechny vítězné vozy od roku 1923.

Ačkoli se automobilové závody ve Francii konají už od roku 1894 (22. července toho roku se jel závod Paříž-Rouen, vůbec první motoristická soutěž na světě), historie čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans začíná „až“ od roku 1923. Tehdy se po silnicích kolem města Le Mans jelo poprvé a vlastně dodnes se k závodům používá část běžných silnic. Jen cílová rovinka, prostor boxů a několik navazujících zatáček jsou součástí uzavřeného závodního okruhu (na něm se jezdí třeba závody motocyklů nebo tahačů).

Sportovní auta | Fascinace | Audi | Sport | Toyota | Hybridy | Porsche

První kvalifikaci na 24 h Le Mans ovládlo Porsche. Toyota druhá, Audi až třetí

Doba, kdy speciály na nerozdělené šest kilometrů dlouhé legendární rovince Mulsanne dosahovaly rychlosti přes 400 km/h, je pryč. V roce 1990 se poprvé jelo na okruhu s dvojicí šikan, které rozdělily právě rovinku Mulsanne.

Mezi nejúspěšnější závodníky Le Mans patří Tom Kristensen (9 vítězství), Jacky Ickx (šest vítězství) a Derek Bell, Frank Biela a Emanuele Pirro (všichni pět vítězství). Ze značek má nejvíce vítězství na svém kontě Porsche (17), Audi (13) a Ferrari (9).

Zajímavosti | Sportovní auta | Sport | Porsche

Galerie: Porsche 917 a další hrdinové ze závodu 24 h Le Mans

V následující galerii najdete všechny vítěze od roku 1923. Některé vozy v galerii nejsou přímo konkrétní vítězná auta, ale jde buď o příbuzný, nebo odvozený typ. A jak se to bude vyvíjet letos? Obhájí Porsche 919 Hybrid loňské vítězství? To se dozvíme již tuto neděli ve tři hodiny odpoledne. Závod startuje již v sobotu v 15:00 a lze ho sledovat i on-line.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků