Galerie: Koncept BMW 2002 Hommage je hodně odvážné kupé M2

Seznam kapitol
  1. BMW 2002 Hommage
  2. Fotogalerie: BMW 2002 Hommage

Na letošní výstavě Concorso d'Eleganza Villa d'Este se německá automobilka BMW pochlubila hned dvojicí konceptů. Už jsme si představili minimalistickou motorku BMW R 5 Hommage, nyní tu máme vzpomínku na legendární řadu 02, která slaví 50 let. Na ní vzniklo i kupé BMW 2002 Turbo, což bylo jedno z prvních sériových aut na světě s přeplňovaným motorem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Koncept BMW 2002 Hommage oslavuje půl století řady 02, ze které vzešlo i legendární kupé BMW 2002 Turbo. Koncept se ale vyrábět nebude, musí vám stačit sériová M2

Koncept BMW 2002 Hommage je založen na BMW M2, ale dostal opravdu výrazný bodykit. Možná jsou některé prvky zbytečně přehnané a čistotě linií původního BMW 2002 Turbo se vyrovnat nemůžou, ale hodnocení designu je vždy věc čistě subjektivní.

Retro | Technika | Sportovní auta | BMW | Kupé | Kabriolety

BMW 503 (1956-1959): Bankrot se nekonal

Přesto mají podle BMW všechny ty průduchy a spoilery svou aerodynamickou funkci. O pohonu se ale automobilka nezmiňuje, takže předpokládejme, že vpředu zůstal řadový šestiválec s přeplňováním z BMW M2. Povšimněte si i těch zvláštních 20" kol a zlatých brzdových třmenů.

BMW 2002 Turbo, které sloužilo jako inspirace konceptu, se představilo v roce 1973 na autosalonu ve Frankfurtu těsně před tím, než vypukla velká ropná krize. Pod kapotou byl řadový čtyřválec 2,0 l s turbem od KKK. Výkon motoru dosahoval na 127 kW (173 k) v 5800 ot./min. a točivý moment vrcholil hodnotou 240 Nm. Vyrobeno bylo jen 1672 kusů.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. BMW 2002 Hommage
  2. Fotogalerie: BMW 2002 Hommage
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků