Galerie: Jednostopé novinky Hondy na tokijském autosalonu

Japonská společnost představí v Tokiu hned několik koncepčních motocyklů.

V Evropě jsme zvyklí vídat motocyklové premiéry na specializovaných veletrzích, ale domácí autosalon je pro Hondu vítanou příležitostí ukázat svoje novinky se čtyřmi, dvěma nebo – jak uvidíte dále – třemi koly. Na technické podrobnosti je oficiální komuniké neobyčejně skoupé, proto vám v tomto článku představujeme premiéry Hondy hlavně obrazem. Ale aspoň stručně:

Honda žLight Weight Super Sports Concept

Studie maloobjemového sportovního motocyklu je pravděpodobně předobrazem nového sériového modelu CBR 250 RR, ale Honda se k tomu nijak nevyjadřuje. Vlastně se nevyjadřuje vůbec k ničemu kromě designu. Motocykl se podle tiskové zprávy „vyznačuje vzhledem navozujícím dojem rychlosti“ a jeho „ostré hrany zdůrazňují agresivní vzhled modelu“. Matně černé lakování s nenápadnou šedou grafikou prý „vyjadřuje krásu“.

Honda Neowing

Přesněji NEOWING, máme-li přistoupit na formu, kterou používá Honda. Tříkolový koncept je poháněn plochým čtyřválcem a elektromotorem. Žádné parametry firma neuvádí, slibuje však „silnou akceleraci díky spoustě točivého momentu“. Honda podle některých zahraničních médiích skutečně pracuje na nakláněcí tříkolce s podobným mechanismem předního zavěšení, jaký má Neowing.

Honda Grom 50 Scrambler

Kromě obrázků nezveřejnila Honda k tomuto konceptu žádné další informace. Grom 50 Concept bude v Tokiu k vidění hned ve dvou provedeních, jako moderně stylizovaný Concept-Two a retro Concept-One. Název Grom odkazuje na populární stopědadvacítku, která se na českém trhu prodává jako MSX125.

Honda EV-Cub a Super-Cub

Koncept malého skútru s elektrickým pohonem dává perfektní smysl. Umístění těžké baterie do spodní části svědčí jízdním vlastnostem, protože přispívá ke snížení těžiště a centralizaci hmot. Baterie je vyjímatelná a lze ji dobíjet z běžné rozvodné sítě.

Moto GP | Fascinace | Motocykly | Honda

Honda prodává silniční verzi závoďáku z MotoGP, stojí 5,1 milionu

O konceptu Super-Cub se tisková zpráva nezmiňuje ani slovem, vidíme však, že jde o modernizovanou reminiscenci na stejnojmenný model, který je nejprodávanějším motocyklem v historii a v rozvojovém světě přispěl k rozvoji motorizované mobility celých národů. Od roku 1958 se jich vyrobilo již téměř 90 milionů.

Honda Concept CB

Že je to jen sériový model CB 1100 se žlutou nádrží? Podívejte se lépe. Tento „koncept“ má mírně modifikovaný tvar nádrže, sedla i airboxu. Pravděpodobně se jedná o facelift CB 1100, to je však pouze naše spekulace. Honda nekomentuje oficiální fotografii jediným slovem.

Kromě uvedených novinek představí Honda v Tokiu ještě několik dalších motocyků určených pro domácí publikum a třeba také sériové provedení automobilu s vodíkovým pohonem:

Zajímavosti | Elektromobily | Palivo | Honda

Honda představuje své sériové auto na vodík. Uvidíme ho v Tokiu

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2006
Stav: 108 813 km
Cena: 99 000 Kč
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2009
Stav: 116 772 km
Cena: 189 000 Kč
Honda Accord 2.204
Rok výroby: 2004
Stav: 180 374 km
Cena: 90 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků