Galerie: Favorit a další, jimž nepomohl ani design od Bertone či Pininfariny

To, že necháte navrhnout nové auto ve studiu Bertone nebo Pininfarina, ještě automaticky neznamená, že bude krásné a dobré.
Seznam kapitol
  1. Lidová auta od Bertoneho a Pininfariny
  2. Fotogalerie

Designérská studia Bertone a Pininfarina během své dlouholeté historie vytvořila spoustu úžasných aut. Za všechny jmenujme třeba Alfu Romeo Giulietta a Lamborghini Miura od Bertoneho či řadu modelů Ferrari, které nakreslil Pininfarina.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Favorit nebyl ve své době vůbec špatný (na socialistické poměry se povedl až zázračně dobře), ale přišel na trh pozdě a velmi rychle zastaral. Deawoo Tacuma od Pininfariny a Espero od Bertoneho byly o poznání větší „hrůzy“

Jenže sportovní auta sama o sobě designéry neuživí a poslední dobou stále častěji vyžadovaly od slavných designérů pomoc automobilky, které nejsou elegantními návrhy (a povedenými auty) zrovna dvakrát proslulé.

Zajímavosti | Život řidiče | Škoda | Volkswagen | BMW | Byznys | Renault | Peugeot | Honda | Suzuki | Nissan | Seat | Maybach

TOP 10 novodobých automobilových propadáků

Ale pomohlo to? V přiložené fotogalerii můžete vidět několik příkladů, že ani ruka a tužka věhlasného designéra neznamená všechno, když máte mizerný základ. Jistě, v některých případech se asi s ničím lepším pracovat ani nedalo.

Postupem času také poklesl vliv samostatných designérských studií a automobilky přestaly za drahé návrhy utrácet. Auta si „kreslí“ výrobci sami, najímají známé tváře a třeba právě pokles zájmu nakonec vedl k tomu, že kdysi slavné studio Bertone zbankrotovalo.

Zajímavosti | Design | Byznys | Názory

Studio Bertone nakonec zbankrotovalo. Nikdo ho nechtěl

Bertone zbankrotoval, studio Italdesign Giugiaro koupil Volkswagen a Pininfarina je vlastně poslední nezávislý návrhářský dům. I u nás jsme měli nezávislé designéry a karosárny, ale jak asi víte, poválečné období a komunistické znárodňování nadaným tvůrcům jako Sodomka moc nepřálo.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Lidová auta od Bertoneho a Pininfariny
  2. Fotogalerie
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků