Galerie: Favorit a další, jimž nepomohl ani design od Bertone či Pininfariny

To, že necháte navrhnout nové auto ve studiu Bertone nebo Pininfarina, ještě automaticky neznamená, že bude krásné a dobré.
Seznam kapitol
  1. Lidová auta od Bertoneho a Pininfariny
  2. Fotogalerie

Designérská studia Bertone a Pininfarina během své dlouholeté historie vytvořila spoustu úžasných aut. Za všechny jmenujme třeba Alfu Romeo Giulietta a Lamborghini Miura od Bertoneho či řadu modelů Ferrari, které nakreslil Pininfarina.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Favorit nebyl ve své době vůbec špatný (na socialistické poměry se povedl až zázračně dobře), ale přišel na trh pozdě a velmi rychle zastaral. Deawoo Tacuma od Pininfariny a Espero od Bertoneho byly o poznání větší „hrůzy“

Jenže sportovní auta sama o sobě designéry neuživí a poslední dobou stále častěji vyžadovaly od slavných designérů pomoc automobilky, které nejsou elegantními návrhy (a povedenými auty) zrovna dvakrát proslulé.

Život řidiče | Zajímavosti | BMW | Škoda | Volkswagen | Byznys | Renault | Peugeot | Suzuki | Seat | Nissan | Honda | Maybach

TOP 10 novodobých automobilových propadáků

Ale pomohlo to? V přiložené fotogalerii můžete vidět několik příkladů, že ani ruka a tužka věhlasného designéra neznamená všechno, když máte mizerný základ. Jistě, v některých případech se asi s ničím lepším pracovat ani nedalo.

Postupem času také poklesl vliv samostatných designérských studií a automobilky přestaly za drahé návrhy utrácet. Auta si „kreslí“ výrobci sami, najímají známé tváře a třeba právě pokles zájmu nakonec vedl k tomu, že kdysi slavné studio Bertone zbankrotovalo.

Zajímavosti | Design | Byznys | Názory

Studio Bertone nakonec zbankrotovalo. Nikdo ho nechtěl

Bertone zbankrotoval, studio Italdesign Giugiaro koupil Volkswagen a Pininfarina je vlastně poslední nezávislý návrhářský dům. I u nás jsme měli nezávislé designéry a karosárny, ale jak asi víte, poválečné období a komunistické znárodňování nadaným tvůrcům jako Sodomka moc nepřálo.

Následující kapitola
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků