Galerie aut českých prezidentů: Škodovky, Tatrovky, ZILy i BMW

Když máme ten den české státnosti, připomeňme si, jakými auty vlastně nejvyšší představitelé státu jezdili (a ještě jezdí).
Seznam kapitol
  1. Auta českých prezidentů
  2. Fotogalerie: Auta českých prezidentů

Asi není překvapením, že oficiálně u Hradu sloužila a slouží hlavně auta české výroby, ovšem někteří prezidenti dávali přednost zahraničním vozům.

Klausova věta, že „Superb drncá“, zlidověla. Přesto byl Václav Klaus v Superbu viděn poměrně často, i když si oblíbil hradní vozy Audi A8. Jeho nástupce Zeman už vyfasoval nový Superb a tam se prý drncání nevyskytuje.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
První československý prezident se nestyděl zapózovat před svým vozem Škoda Hispano-Suiza, zatímco komunističtí papaláši z obrněných sovětských limuzín moc hlavu nevystrkovali. Havel české auto neměl, Klaus jezdil Superbem jen občas a Zeman se tváří, že jiné používat ani nebude

Václav Havel svého času dokonce jezdil Renaultem 21, ale hned v roce 1990 přešel na BMW řady 7 a nakonec si v roce 1992 oblíbil Mercedesy, když dostal dnes už klasického „mamuta“, tedy Mercedes-Benz 600 SEL třídy W140.

Retro | Zajímavosti | Luxusní auta | Fascinace | Mercedes-Benz

Galerie: Známí diktátoři a jejich oblíbená auta

Papaláši socialistického zřízení hojně využívali vozy Tatra 603 a později 613, ale vozový park prezidentů a nejvyšších stranických představitelů měl k dispozici i tehdejší sovětské limuzíny ZIS a ZIL.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekVůz Škoda VOS musel být upraven tak, aby dozadu mohla důstojně nastoupit i silně obézní Gottwaldova manželka. Otevřený kabriolet ZIS 110 používal především Alexej Čepička, i když byl určen Gottwaldovi. Háchův Mercedes sloužil u Hradu i za Beneše a překvapivě i za Gottwalda

Pokud se ale podíváme do doby tzv. první republiky, prezident Tomáš G. Masaryk měl vůz Laurin a Klement a následně Tatru Grand. Pak dostal vůz Škoda Hispano-Suiza. Ke konci svého mandátu používal Tatru 70A a Tatru 80, se kterou jezdil i v přehlídkovém provedení Edvard Beneš.

Protektorátní prezident Emil Hácha dostal od Adolfa Hitlera pancéřovaný kabriolet Mercedes-Benz 770, který kupodivu sloužil (po drobných úpravách) na Hradě i po válce a dokonce v něm mohli být viděni i komunističtí papaláši na přelomu 40. a 50. let.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Auta českých prezidentů
  2. Fotogalerie: Auta českých prezidentů
BMW Řada 3 2.497
Rok výroby: 2006
Stav: 140 940 km
Cena: 142 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 147 579 km
Cena: 175 000 Kč
BMW Řada 5 2.497
Rok výroby: 1996
Stav: 208 520 km
Cena: 45 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků