Kapitoly článku:
Včera byla odhalena nová Alfa Romeo Giulia s pohonem zadních kol, která má za úkol sebrat nějaké zákazníky BMW řady 3 a Audi A4. Jistě, do uvedení na trh je ještě dost času a dokud se nepředstaví i nějaký civilnější motor než nadupaný šestiválec od Ferrari, nedají se velké prodeje očekávat. Diesel ale bude, i downsizovaný čtyřválec.
Jméno Giulia nosilo vedle klasického sedanu i několik kupé Alfy Romeo. Uvidíme, jestli se dočkáme i jejich novodobé reinkarnace
Jméno Giulia se ale v minulosti značky Alfa Romeo už jednou objevilo, a to v letech 1962 až 1978. Nesl ho kompaktní sedan s pohonem zadních kol, ale i modely kombi a kupé.
První série vyráběná do roku 1972 se spoléhala na motory 1,3 a 1,6 litru, kdy ze sebe ten nejsilnější dostal až 112 koní. V druhé sérii vyráběné v letech 1972 až 1978 se dokonce objevil i diesel Perkins, což byl motor 1,8 litru o výkonu 55 koní v 4000 ot./min.
V letech 1965 až 1969 vzniklo i legendární kupé Alfa Romeo GTA, kterému se říkalo i Giulia Sprint 1600 GTA s motorem 1,6 l. Ten ze sebe uměl v závodním nastavení dostat až 170 koní.