Galerie: 20 legendárních českých aut, na která neumíme zapomenout

Už před druhou světovou válkou vznikaly na českém území opravdu zajímavé a dnes přímo legendární vozy. Poúnorová doba však nadšencům, designérům a svobodným myšlenkám příliš nepřála.

Že český automobilový průmysl vyrábí jen nudná a nezáživná auta, která po uplynutí jejich morální životnosti už nikoho nezajímají? Ale jděte! Už před druhou světovou válkou vznikaly na českém území opravdu zajímavé a dnes přímo legendární vozy. Některé se staly dokonce vyhledávanými sběratelskými artikly po celém světě.

Jistě, poúnorová doba nadšencům, designérům a svobodným myšlenkám příliš nepřála, přesto se vyráběla auta, která milovaly celé generace. A i když někteří dodnes vzpomínají na jejich laciné zpracování, jsou to pro ně prostě legendární auta, se kterými mají spojeny jedny z mála radostných zážitků té pochmurné doby. Ostatně, v době socialismu a normalizace byl osobní automobil, který jste si mohli koupit za své peníze, vlastně jediný symbol svobody.

Zajímavosti | Retro | Video | Škoda | Sedany

Škoda 1000 MB (1964): zázrak československého strojírenství

V přiložené fotogalerii tak vzpomeneme spíše na předválečná a socialistická auta, která se zapsala do historie českého motorismu. Připomeneme si ale i některé zajímavosti porevolučního hospodářství. I když nyní patří český automobilový průmysl k těm nejvýznamnějším nejen v národním, ale i v evropském měřítku, nedá se říci, že by teď plodil nějaká ikonická a legendární auta. Ale uvidíme za dvacet třicet let...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků