Galerie: 20 legendárních českých aut, na která neumíme zapomenout

Už před druhou světovou válkou vznikaly na českém území opravdu zajímavé a dnes přímo legendární vozy. Poúnorová doba však nadšencům, designérům a svobodným myšlenkám příliš nepřála.

Že český automobilový průmysl vyrábí jen nudná a nezáživná auta, která po uplynutí jejich morální životnosti už nikoho nezajímají? Ale jděte! Už před druhou světovou válkou vznikaly na českém území opravdu zajímavé a dnes přímo legendární vozy. Některé se staly dokonce vyhledávanými sběratelskými artikly po celém světě.

Jistě, poúnorová doba nadšencům, designérům a svobodným myšlenkám příliš nepřála, přesto se vyráběla auta, která milovaly celé generace. A i když někteří dodnes vzpomínají na jejich laciné zpracování, jsou to pro ně prostě legendární auta, se kterými mají spojeny jedny z mála radostných zážitků té pochmurné doby. Ostatně, v době socialismu a normalizace byl osobní automobil, který jste si mohli koupit za své peníze, vlastně jediný symbol svobody.

Retro | Zajímavosti | Video | Škoda | Sedany

Škoda 1000 MB (1964): zázrak československého strojírenství

V přiložené fotogalerii tak vzpomeneme spíše na předválečná a socialistická auta, která se zapsala do historie českého motorismu. Připomeneme si ale i některé zajímavosti porevolučního hospodářství. I když nyní patří český automobilový průmysl k těm nejvýznamnějším nejen v národním, ale i v evropském měřítku, nedá se říci, že by teď plodil nějaká ikonická a legendární auta. Ale uvidíme za dvacet třicet let...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2006
Stav: 142 737 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2006
Stav: 169 598 km
Cena: 60 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků