GAC E-JET: čínský plug-in hybrid pro Detroit

Na autosalonu v Detroitu jako jediná čínská automobilka vystavovala společnost Guangzhou Auto (GAC).

Trochu Mazda, trochu Volvo, trochu Mercedes. Zhruba takto lze popsat první dojem z nového prototypu GAC E-JET, který slavil premiéru na letošním autosalonu v Detroitu. Jde o produkt čínské automobilky Guangzhou Auto (GAC), která jinak spolupracuje s celou řadou evropských automobilek. Například ve spolupráci s koncernem Fiat vyrábí pro domácí trh někdejší model Alfa Romeo 166 (GAC Trumpchi) i kompaktní sedan Fiat Viaggio (alias Alfa Romeo Giulietta alias Dodge Dart).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
GAC E-JET jako plug-in hybrid

V Detroitu se na stánku GAC Group objevil nový prototyp E-JET, který má být plug-in hybridem. O jeho pohon se stará elektromotor s permanentním magnetem a výkonem 127 koní (95 kW), který je napájen kompaktní sadou li-ionových akumulátorů 13 kWh, jež vozů umožní na čistě elektrickou energii urazit vzdálenost zhruba 100 km. Pokud baterii dojde dech, je v záloze připraven zážehový čtyřválec o objemu 1,0 l, výkonu 60 koní (45 kW) a točivém momentu 82 Nm.

Volkswagen | Mercedes-Benz | Autosalony | Toyota | Hyundai | BMW | Fiat | Peugeot | Honda | Audi | Citroën | Nissan | Jeep | Infiniti

Autosalon Peking 2012: originály a napodobeniny (fotogalerie)

Studie GAC E-JET je 4 570 mm dlouhá, 1 790 mm široká a 1 490 mm vysoká, z 0 na 50 km/h zrychluje za 4,5 s a dosahuje rychlosti 160 km/h. Při pohotovostní hmotnosti 1 550 kg údajně vykáže celkový jízdní dosah 600 km při průměrné spotřebě 1,9 l/100 km.
 

Mazda 3 2.261
Rok výroby: 2008
Stav: 158 189 km
Cena: 150 000 Kč
Mazda 5 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 140 160 km
Cena: 179 000 Kč
Mazda 3 1.598
Rok výroby: 2009
Stav: 110 153 km
Cena: 144 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek