G-Power X6 Typhoon RS Ultimate V10: drsňák

Tento výtvor svým názvem skoro budí strach, ale je to jen další BMW X6 M od G-Poweru. Aspiruje na titul nejrychlešjího SUV světa.

Tato mašina vychází ze sériového BMW X6 M, ale v úvodu našeho výprávění nechme výjimečně prostor pro citaci z tiskové zprávy: „Vůz vznikl pro potřeby solventních milovníků slavného motoru, jehož produkce bohužel končí“. Ano, jak jistě tušíte, moderní osmiválec 4,4 l s dvojitým přeplňováním byl v tomto případě nahrazen klasickým, atmostféricky plněným desetiválcem známým z vozů BMW M5 a M6.

Ale není to tak jednoduché, u G-Poweru neponechali nic náhodě a motor přestavěli podle svých představ. Díky tomu byl objem navýšen z výchozích pěti litrů na výsledných 5,5 l, nicméně tím modifikační snahy zdaleka nekončí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pohonná jednotka dostala kované písty s novými čepy a v sedmi ložiscích uložený klikový hřídel od firmy Mahle a odolnější ojnice. Přeplňování se tato legendární jendotka nakonec přesi jen neubránila, u G-Poweru ji totiž nakonec opatřili dvojicí kompresorů ASA T1-316 a řídicí jednotkou s novým programem. Díky těmto modifikacím obstarožní, avšak evidentně stále potentní desetiválec dosahuje znamenitého výkonu rovných 900 koní (662 kW) a točivého momentu vrcholícího hodnotou 870 Nm.

Standardně dodávaná automatická převodovka v kombinaci s pohonem všech kol xDrive padly za oběť čisté síle, výkin se tedy přenáší pouze na kola zadní nápravy skrze šestistupňový „automat“ G-Power. Díky těmto úpravám model Typhoon RS Ultimate V10 zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,2 s a dosáhne na SUV obdivuhodné rychlosti 330 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Je třeba dodat, že společnost G-Power je skutečným tahounem na truhu poprodejního ladění techniky a jejími konstruktéry vyvíjené skupiny často přebírají i konkurenční firmy. V otázce stylingu karoserie je třeba zmínit specifický bodykit s řadou spoilerů a třiadvacetipalcové ráfky Silverstone RS obouvající pneumatiky Michelin. Bez zájmu nezůstal ani interiér, který může být dle přání zákazníka doplněn sedadly s kostrou z uhlíkových kompozitů, novým volantem nebo kompozitovými obklady.

Model Typhoon RS Ultimate V10 vznikne v sérii pouhých pěti kusů, jejichž cena se má pohybovat okolo 675 000 eur. Pokud vám to přijde moc, G-Power nabízí pro BMW X6 i levnější pakety v podobě sad Typhoon, Typhoon Black Pearl a Typhoon RS.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
G-Power Typhoon RS Ultimate V10
BMW Řada 3 2.497
Rok výroby: 2006
Stav: 140 940 km
Cena: 139 000 Kč
BMW Řada 5 2.497
Rok výroby: 1996
Stav: 208 520 km
Cena: 40 000 Kč
BMW X1 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 173 000 km
Cena: 228 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků