G-Power X6 Typhoon RS Ultimate V10: drsňák

Tento výtvor svým názvem skoro budí strach, ale je to jen další BMW X6 M od G-Poweru. Aspiruje na titul nejrychlešjího SUV světa.

Tato mašina vychází ze sériového BMW X6 M, ale v úvodu našeho výprávění nechme výjimečně prostor pro citaci z tiskové zprávy: „Vůz vznikl pro potřeby solventních milovníků slavného motoru, jehož produkce bohužel končí“. Ano, jak jistě tušíte, moderní osmiválec 4,4 l s dvojitým přeplňováním byl v tomto případě nahrazen klasickým, atmostféricky plněným desetiválcem známým z vozů BMW M5 a M6.

Ale není to tak jednoduché, u G-Poweru neponechali nic náhodě a motor přestavěli podle svých představ. Díky tomu byl objem navýšen z výchozích pěti litrů na výsledných 5,5 l, nicméně tím modifikační snahy zdaleka nekončí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pohonná jednotka dostala kované písty s novými čepy a v sedmi ložiscích uložený klikový hřídel od firmy Mahle a odolnější ojnice. Přeplňování se tato legendární jendotka nakonec přesi jen neubránila, u G-Poweru ji totiž nakonec opatřili dvojicí kompresorů ASA T1-316 a řídicí jednotkou s novým programem. Díky těmto modifikacím obstarožní, avšak evidentně stále potentní desetiválec dosahuje znamenitého výkonu rovných 900 koní (662 kW) a točivého momentu vrcholícího hodnotou 870 Nm.

Standardně dodávaná automatická převodovka v kombinaci s pohonem všech kol xDrive padly za oběť čisté síle, výkin se tedy přenáší pouze na kola zadní nápravy skrze šestistupňový „automat“ G-Power. Díky těmto úpravám model Typhoon RS Ultimate V10 zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,2 s a dosáhne na SUV obdivuhodné rychlosti 330 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Je třeba dodat, že společnost G-Power je skutečným tahounem na truhu poprodejního ladění techniky a jejími konstruktéry vyvíjené skupiny často přebírají i konkurenční firmy. V otázce stylingu karoserie je třeba zmínit specifický bodykit s řadou spoilerů a třiadvacetipalcové ráfky Silverstone RS obouvající pneumatiky Michelin. Bez zájmu nezůstal ani interiér, který může být dle přání zákazníka doplněn sedadly s kostrou z uhlíkových kompozitů, novým volantem nebo kompozitovými obklady.

Model Typhoon RS Ultimate V10 vznikne v sérii pouhých pěti kusů, jejichž cena se má pohybovat okolo 675 000 eur. Pokud vám to přijde moc, G-Power nabízí pro BMW X6 i levnější pakety v podobě sad Typhoon, Typhoon Black Pearl a Typhoon RS.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
G-Power Typhoon RS Ultimate V10
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 62 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků