G-Power X5: další brutální mastodont

Splečnost G-Power svému jménu ostudu nedělá a silou opravdu nešetří. Poslední novinka nese název X5 G-Power Typhoon RS.

U G-Poweru to s výkonnými BMW opravdu umí, modifikovaný vůz M5 je totiž držitelem titulu nejrychlejší sedan na světě. Letos v březnu představili vůz vycházející ze sériovéo typu X5 s podtitulem G-Power Typhoon, jenž dosahuje úctyhodného výkonu 525 koní (386 kW). Záhy však BMW představilo vlastní vrcholné provedení X5 M, které se vyznačuje výkonem 555 koní (408 kW), ale u G-Poweru se s tím smířit nehodlali a připravili Typhoon RS. Ten disponuje kompletně přestavěným osmiválcem s objemem 4,8 l, výkonem plných 625 koní (460 kW) a točivým momentem vrcholícím hodnotou 700 Nm. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Hlavní zásluhu na zvýšení výkonu nese přeplňovací kompresor G-Power SK III RS pracující s tlakem až 1,0 barů. Jeho jádrem je osvědčený kompresor ASA, který používají i vozy Alpina B5S, B6S a B7, podobně jako závodní stroj B6 GT3. Díky němu tato X5 zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,5 s, na 200 km/h za 16 s a dosáhne rychlosti 285 km/h. Motor je kombinován s šestistupňovou automatickou převodovkou, točivý moment se na vozovku přenáší díky trvalému pohonu všech kol xDrive.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Sadu těchto úprav doplňují nový výfuk se závodními katalyzátory a modifikovaná chladicí soustava. Interiér se vyznačuje speciálním tachometrem Typhoon, novým volantem a řadou hliníkových doplňků, přičemž celkový vzhled je plně na přání zákazníka. Vozy X5 G-Power Typhoon RS lze zakoupit přímo, nebo jej nechat vyšlechtit z běžného BMW X5 (E70). 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
G-Power X5
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 137 281 km
Cena: 140 000 Kč
BMW Řada 3 2.993
Rok výroby: 2007
Stav: 183 258 km
Cena: 170 000 Kč
BMW Řada 5 2.996
Rok výroby: 2008
Stav: 199 684 km
Cena: 235 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků