G-Power X5: další brutální mastodont

Splečnost G-Power svému jménu ostudu nedělá a silou opravdu nešetří. Poslední novinka nese název X5 G-Power Typhoon RS.

U G-Poweru to s výkonnými BMW opravdu umí, modifikovaný vůz M5 je totiž držitelem titulu nejrychlejší sedan na světě. Letos v březnu představili vůz vycházející ze sériovéo typu X5 s podtitulem G-Power Typhoon, jenž dosahuje úctyhodného výkonu 525 koní (386 kW). Záhy však BMW představilo vlastní vrcholné provedení X5 M, které se vyznačuje výkonem 555 koní (408 kW), ale u G-Poweru se s tím smířit nehodlali a připravili Typhoon RS. Ten disponuje kompletně přestavěným osmiválcem s objemem 4,8 l, výkonem plných 625 koní (460 kW) a točivým momentem vrcholícím hodnotou 700 Nm. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Hlavní zásluhu na zvýšení výkonu nese přeplňovací kompresor G-Power SK III RS pracující s tlakem až 1,0 barů. Jeho jádrem je osvědčený kompresor ASA, který používají i vozy Alpina B5S, B6S a B7, podobně jako závodní stroj B6 GT3. Díky němu tato X5 zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,5 s, na 200 km/h za 16 s a dosáhne rychlosti 285 km/h. Motor je kombinován s šestistupňovou automatickou převodovkou, točivý moment se na vozovku přenáší díky trvalému pohonu všech kol xDrive.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Sadu těchto úprav doplňují nový výfuk se závodními katalyzátory a modifikovaná chladicí soustava. Interiér se vyznačuje speciálním tachometrem Typhoon, novým volantem a řadou hliníkových doplňků, přičemž celkový vzhled je plně na přání zákazníka. Vozy X5 G-Power Typhoon RS lze zakoupit přímo, nebo jej nechat vyšlechtit z běžného BMW X5 (E70). 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
G-Power X5
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků