G-Power Storm: 725 koní pro BMW 760i

Ladiči společnosti G-Power tentokrát posílili novou vlajkovou loď z Mnichova. A nepárali se s ní ani v nejmenším.

V očích chlapíků od G-Power jsou zřejmě všechny sériové vozy BMW slabé, nudné a nevhodné k rychlé jízdě. Proto se v posledních letech milostivě pustili do jejich „dolaďování“, jímž prošly třeba modely M5, M3, M6, Z4 Roadster či dvojice X5 M a X6 M.

Nyní G-Power představuje rozsáhle modifikovaný sedan řady 7, svoji sadu úprav přitom nabízí pro typ 760i i prodloužené provedení 760iL. Firma slibuje výrobu série čítající pouhou desítku vozů, které opatří prostou a všeříkající přezdívkou Storm, přičemž hodlá překonat ostatní produkty ladičských firem včetně Alpiny B7, již jsme vám představili na tomto místě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Změny čekejme hlavně pod kapotou. Technici od G-Power zapracovali na sériovém zážehovém dvanáctiválci s dvojicí přeplňovacích turbodmychadel, jehož  objem rovných šesti litrů zůstal zachován, ale nejvyšší plnicí tlak narostl z 0,5 až na 0,9 barů. Úprav doznaly též vstřikovače, výfuková soustava a naprogramování řídicí jednotky. Výsledkem je plných 725 koní (531 kW) již při 5 500 ot./min., zatímco točivý moment 1 000 Nm je dostupný od 2 000 ot./min. Pro porovnání uvádíme i sériové hodnoty: 544 koní a 750 Nm...

Výkon je na kola zadní nápravy přenášen skrze posílenou sériovou osmistupňovou převodovku s automatickým řazením. Podle společnosti G-Power zrychlí její Storm z klidu na 100 km/h za 4,2 s a na 200 km/h celkem za 11,9 s, nejvyšší rychlost má ležet těsně pod hranicí 350 km/h. O jeho patřičnou stabilitu se starají sportovní pérování snižující světlou výšku této limuzíny o 30 mm a dvaadvacetipalcové ráfky s pneumatikami Michelin o rozměru 265/30 vpředu a 295/25 vzadu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

G-Power Storm se na první pohled kromě ohromných kol vyznačuje též novou sadou nárazníků a prahových spoilerů, kevlarovou kapotou s dodatečnými výdechy pro chladicí vzduch, decentním spoilerem na víku zavazadlového prostoru či difuzorem s dvěma páry kulatých koncovek výfuků. Unvitř rozložité karosérie najdeme nový, „ergonomicky tvarovaný“ volant, specifický tachometr nebo obklady z uhlíkových kompozitů na dveřích, palubní desce a středové konzoli.

G-Power své vozy řady Storm nabízí za ceny 365 000 Euro za standardní a 375 000 Euro za prodloužený model.

BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 175 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 275 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků