G-Power M5 Hurricane GS: nejrychlejší plynová „zbraň” na světě

Německy ladič G-Power představil nejrychlejší automobil světa s pohonem na LPG.

Odvážných výroků začínajících „nej“ se u firmy G-Power rozhodně nebojí. Ta se stala slavná především vývojem a výrobou vlastních přeplňovacích kompresorů, které používá i řada konkurenčních ladičských společností. Nejvýraznější projekty značky G-Power jsou nerozlučně spjaty s automobily BMW, kterým v historii již v továrním odladění řada titulů „nej“ náležela. Nepřekvapí tedy, že několik posledních automobilů z dílen G-Power aspiruje na tituly „nejrychlejší“ ve svých kategoriích. To platí pro „nej“ SUV G-Power X6 Typhoon RS Ultimate a G-Power BMW X5 M a X6 M, kupé G-Power M6 Hurricane RR (E63) i „nej“ čtyřdveřový sedan G-Power M5 Hurricane RR (E60) s nejvyšší rychlostí 372 km/h (té přitom ještě před několika lety dosahoval jedině legendární třímístný McLaren F1). Většině těchto projektů byl společný základ v podobě slavného, atmosféricky plněného desetiválce, který však již odešel do výslužby a jeho místo pomalu zaujímají variace na dvojitě přeplňovaný osmiválec 4,4 l.    

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V dílnách značky G-Power však rozhodně neusínají na vavřínech a představili další BMW, jež se může honosit přízviskem „nejrychlejší“. Model G-Power BMW M5 Hurricane GS (E60) je totiž podle svých tvůrců nejrychlejším cestovním automobilem na LPG, jaký kdy brázdil silnice (výrobce neopomíná zdůrazňovat ani jeho „ekologický“ přínos). Také v tento Hurricane je poháněn konvenčním a dnes již nevyráběným, atmosféricky plněným desetiválcem s objemem rovných 5 l, jenž je podobně jako ve starších modifikacích G-Power M5 a M6 přeplňován párem mechanicky poháněných kompresorů. Pánové ze společnosti G-Power připomínají, že LPG je nějakých 50 % levnější než benzín a jeho spalování produkuje o 15 % méně CO2 než srovnatelný motor na benzín.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

K těmto přednostem, které jistě významným způsobem osloví potenciální zákazníky vozu dané kategorie, přidává přestavba „pětilitru“ další bonus v podobě zvýšeného výkonu. 800 koní vozů M5 a M6 Hurricane RR nečekejte, přesto se pánům z G-Poweru podařilo dosáhnout hranice 660 koní (485 kW) při 5 500 ot./min. Díky tomu sedan G-Power BMW M5 Hurricane GS zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,6 s, pozice 200 km/h padne za 11,4 s a nejvyšší rychlost končí na 333 km/h, což podle výrobce pohodlně stačí na titul „nejrychlejší automobil světa s pohonem na LPG“. Pro zlepšení jízdních vlastností je tento sedan osazen tužším pérováním, výkonnějšími brzdami a lehčími, dvacetipalcovými litými ráfky Silverstone Clubsport obouvajícími pneumatikami o rozměru 255/35 vpředu a 285/30 vzadu. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
G-Power BMW M5 Hurricane GS
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků