G-Power M3 GT2 S a Tornado CS: ostří hoši

Firma G-Power představuje dvojici modelů vycházejících z BMW M3 současné generace. Vyhlíží velmi bojovně. A nejde jen o „show”...

U firmy G-Power se rozhodli vzdát těmito dvěma na první pohled velmi podobnými stroji hold továrnímu týmu BMW Motorsport a jejich vítězství v letošní čtyřiadvacetihodinovce na Nürburgringu. Model G-Power M3 GT2 S má zapůsobit na ty milovníky značky BMW, kteří „hledají vůz ve stylu Porsche 911 GT3 RS“, zatímco G-Power M3 Tornado CS je poněkud „civilizovanější“ verzí téhož automobilu. Oba stroje jsou však homologovány pro provoz na běžných silnicích.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O zlepšení dynamických parametrů se stará především přeplňovací kompresor SK II CS, přičemž jde o stejnou jednotku, která se nachází i na voze Alpina B6 GT3. Mezi další vylepšení patří dvojité sání z uhlíkových kompozitů či titanová výfuková soustava, jejíž použití ušetřilo 26 kg. Výsledkem je výkon zvýšený o více než 40 % na rovných 600 koní (441 kW) a točivý moment vrcholící hodnotou 580 Nm. Nejvyšší rychlost při použití sedmistupňové převodovky DCT činí 330 km/h, zatímco s šestistupňovým „manuálem“ auta jedou shodných 320 km/h.

Nejvýrazněji se oba představené vozy liší v pohotovostní hmotnosti. Model GT2 S se vyznačuje kompletním bodykitem vyrobeným z uhlíkových kompozitů, jenž zahrnuje nové lemy pod nárazníky a na prazích a rozšířené blatníky. V porovnání s verzí Tornado CS je o plných 150 kg lehčí, což mu umožní zrychlit z klidu na 100 km/h za 4,1 s, tedy o 0,2 s dříve než Tornado CS.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na 200 km/h zrychlí Tornado CS za 11,8 s, u lehčího GT2 S tato hodnota uvedena není. O kontakt vozu Tornado CS s vozovkou se starají kované dvacetipalcové ráfky Silverstone Club Sport široké 8 placů vpředu a 10,5 palců vzadu obouvající pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup, verzi GT2 S pak zdobí trojdílné ráfky Silverstone RS se shodným průměrem, ale šířkou 9, resp. 11,5 palců.

A kolik tato legrace stojí? Vůz G-Power M3 GT2 S vás přijde na 139 495 eur bez daní, zatímco cena typu G-Power M3 Tornado CS zatím nebyla zveřejněna.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
G-Power M3 GT2 S a G-Power M3 Tornado CS v celé své kráse
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 180 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 285 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků