G-Power M3 GT2 S a Tornado CS: ostří hoši

Firma G-Power představuje dvojici modelů vycházejících z BMW M3 současné generace. Vyhlíží velmi bojovně. A nejde jen o „show”...

U firmy G-Power se rozhodli vzdát těmito dvěma na první pohled velmi podobnými stroji hold továrnímu týmu BMW Motorsport a jejich vítězství v letošní čtyřiadvacetihodinovce na Nürburgringu. Model G-Power M3 GT2 S má zapůsobit na ty milovníky značky BMW, kteří „hledají vůz ve stylu Porsche 911 GT3 RS“, zatímco G-Power M3 Tornado CS je poněkud „civilizovanější“ verzí téhož automobilu. Oba stroje jsou však homologovány pro provoz na běžných silnicích.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O zlepšení dynamických parametrů se stará především přeplňovací kompresor SK II CS, přičemž jde o stejnou jednotku, která se nachází i na voze Alpina B6 GT3. Mezi další vylepšení patří dvojité sání z uhlíkových kompozitů či titanová výfuková soustava, jejíž použití ušetřilo 26 kg. Výsledkem je výkon zvýšený o více než 40 % na rovných 600 koní (441 kW) a točivý moment vrcholící hodnotou 580 Nm. Nejvyšší rychlost při použití sedmistupňové převodovky DCT činí 330 km/h, zatímco s šestistupňovým „manuálem“ auta jedou shodných 320 km/h.

Nejvýrazněji se oba představené vozy liší v pohotovostní hmotnosti. Model GT2 S se vyznačuje kompletním bodykitem vyrobeným z uhlíkových kompozitů, jenž zahrnuje nové lemy pod nárazníky a na prazích a rozšířené blatníky. V porovnání s verzí Tornado CS je o plných 150 kg lehčí, což mu umožní zrychlit z klidu na 100 km/h za 4,1 s, tedy o 0,2 s dříve než Tornado CS.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na 200 km/h zrychlí Tornado CS za 11,8 s, u lehčího GT2 S tato hodnota uvedena není. O kontakt vozu Tornado CS s vozovkou se starají kované dvacetipalcové ráfky Silverstone Club Sport široké 8 placů vpředu a 10,5 palců vzadu obouvající pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup, verzi GT2 S pak zdobí trojdílné ráfky Silverstone RS se shodným průměrem, ale šířkou 9, resp. 11,5 palců.

A kolik tato legrace stojí? Vůz G-Power M3 GT2 S vás přijde na 139 495 eur bez daní, zatímco cena typu G-Power M3 Tornado CS zatím nebyla zveřejněna.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
G-Power M3 GT2 S a G-Power M3 Tornado CS v celé své kráse
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků