G-Power BMW X5 M a X6 M: pouze pro otrlé

Pokud si myslíte, že z monstra již nelze vyšlechtit příšeru ještě horší, tato informace vás patrně vyvede z omylu...

Někteří z nás se správně táží, k čemu jsou dva metry vysoká, tuny vážící auta s obrovskými koly a výkonným motorem. Ale zákazníci si je zřejmě přejí. Automobilka BMW proto již dříve představila vrcholné verze svých SUV X5 a X6 s tradičním doplňkovým označením „M“.

Některým to však stále není dost. Právě pro ně je zde ladičská společnost G-Power, která navazuje na svůj projekt Typhoon (podrobně jsme vás o něm informovali na tomto místě) a představuje sady svých modifikací pro vozy BMW X5 M a X6 M. Jakkoli se nám může zdát toto řešení bizarní, je třeba konstatovat, že G-Power dále roste do výše v očích milovníků extrémních modifikací mnichovských strojů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na první pohled je jasné, že po stylistické stránce obě novinky vycházejí právě z předchozího Typhoonu, a těží tedy z řady prvků vyrobených z uhlíkových kompozitů (jako kdyby to mělo hrát v otázce celkové hmotnostní bilance nějakou úlohu...). Zaujmou agresivní přední nárazník s velkými vstupy vzduchu k chladičům, nová kapota a prahové obklady. Ze zadního difuzoru vystupuje čtveřice kulatých koncovek výfuků a u G-Power tvrdí, že díky nim má vůz poněkud výraznější akustický projev. BMW X5 M je osazen třiadvacetipalcovými jednodílnými ráfky, zatímco X6 M disponuje trojdílnými jednotkami stejných rozměrů, v obou případech se obouvají výkonnostní pneumatiky Michelin o rozměru 315/25 ZR 23 (X6 M lze mít i se střízlivějšími ráfky o průměru 22 palců). Modifikované odpružení snižuje světlou výšku o 30 mm. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

A ještě pohled pod kapotu. Mohutná zážehová jednotka s dvojitým přeplňováním byla v obou modelech posílena z 550 koní (408 kW) na rovných 600 koní (441 kW) při 6 000 ot./min., točivý moment vrcholí hodnotou 700 Nm při 2 000 ot./min. X5 M i X6 M mají zrychlit z klidu na 100 km/h za 4,5 s, na 200 km/h za 16,2 s a dosáhnou nejvyšší rychlosti 300 km/h. Interiéry se vyznačují novými sportovními volanty, tachometrem G-Power a kompozitními obklady.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
G-Power BMW X5 M a X6 M
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků