G-Power BMW M550d Touring je nejrychlejší naftové kombi na světě

Tedy vlastně není, ale G-Power tvrdí, že je. Přesněji řečeno tvrdí, že postavil nejrychlejší naftové kombi s logem BMW.
Seznam kapitol
  1. G-Power BMW M550d Touring
  2. Fotogalerie: G-Power BMW M550d Touring

Ladičská firma G-Power prohlašuje, že její M550d Touring je nejrychlejší dieselové kombi světa. Nezapomněla náhodou na Alpinu D5 BiTurbo? Jenže ta nemá logo BMW. Takže má vlastně G-Power pravdu...

Alpina totiž udává u modelu D5 BiTurbo nejvyšší rychlost 276 km/h, kdežto kombi M550d upravené u G-Power dosáhlo „jen“ na 271,4 km/h. Nicméně G-power má aspoň hodnotu doloženou měřením.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Výkon přes 435 koní a točivý moment přes 850 Nm? To jsou opravdu hezká čísla. Maximální rychlost 271,4 km/h byla ověřena pomocí GPS

Úpravce vyvinul program pro řídící jednotku třemi turby přeplňovaného řadového šestiválce 3,0 l. Jmenuje se D-Tronik 5 V1 a z motoru dostane výkon až 320 kW (435 koní) a točivý moment 850 Nm. G-Power udává, že zachoval všechny ochranné mechanismy naftového motoru, takže pokud jednotka nepracuje v ideální provozní teplotě, maximální výkon není k dispozici.

Testy | Sportovní auta | BMW

Test: BMW M550d – třikrát a dost  

Nový program se prý také přizpůsobuje řidiči, takže pokud auto jede ustálenou rychlostí, je vyšší výkon vypnutý a motor pracuje v továrním režimu.

Pří plném výkonu je u G-Power upravené BMW M550d Touring schopné zrychlit na stovku za 4,5 sekundy a omezovač rychlosti byl posunut na 300 km/h, i když takového tempa zatím auto nedosáhlo. Třeba někdy příště.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. G-Power BMW M550d Touring
  2. Fotogalerie: G-Power BMW M550d Touring
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků