Futuristický Chevrolet Chaparral 2X se pyšní laserovým pohonem

Chevrolet na autosalon v Los Angeles přivezl velmi zvláštní futuristický koncept závodního vozu budoucnosti. Nese jmébo Chaparral 2X a vzpomíná na slavnou, leč krátkou historii velmi inovativních vozů Chaparral ze 60. let dvacátého století. Legendární závodní stroje jako první využívaly aerodynamické prvky ke zvýšení přítlaku nebo (u modelu Chaparral 2J) dokonce přísavný efekt. Plno jejich novátorských řešení ale bylo brzy zakázáno.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Závodní auto s laserovým pohonem a rázovými vlnami ovládanou aktivní aerodynamikou skutečně ještě svět nespatřil

Chevrolet Chaparral 2X je podobně revoluční. K pohonu totiž slouží laserový propulzní systém napájený z akumulátorů. Jak to funguje? Na to bychom se asi měli zeptat nějakého fyzika, ale principiálně jde o to, že jednotka s laserovým paprskem umístěná uprostřed vytváří laserové pulzy.

Zajímavosti | Video | Chevrolet

Wet Rod Jet Ski: Když potřebujete osmiválec z Corvette pro jízdu na vodě

Ty dopadají na zaostřovací kryt a vytvářejí rázové vlny, které pak ženou auto vpřed. Laser o výkonu 671 kW (913 koní) a pneumatický generátor umožňují stroji Chaparral 2X dosáhnout na maximální rychlost 384 km/h. Z 0 na 96 km/h zrychlí za 1,5 sekundy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Koncept Chaparral 2X si nyní můžete vyzkoušet v závodní hře Gran Turismo 6. Auto je ke stažení zdarma jako součást nové aktualizace

Chevrolet Chaparral 2X přišel také s velmi futuristickým řešením aerodynamiky právě pomocí rázových vln, které vytváří laserový pohon, v jejichž směru lze ovládat aktivní aerodynamiku auta. Chaparral 2X tak nepotřebuje velké zadní křídlo. Zajímavostí je i umístění pilota, který v autě leží hlavou dopředu. To si vynutilo právě řešení aerodynamiky a obtékání vzduchu.

Novinku si můžete prohlédnout na autosalonu v Los Angeles v měřítku 1:1, ale dokonce se už můžete i svézt. A pěkně v teple svého obýváku. Chevrolet totiž při návrhu stroje spolupracoval s designéry závodního simulátoru Gran Turismo 6 a auto poskytl zdarma ke stažení v nové aktualizaci hry.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Chevrolet Aveo 1.399
Rok výroby: 2006
Stav: 70 455 km
Cena: 65 000 Kč
Chevrolet Cruze 1.998
Rok výroby: 2013
Stav: 150 976 km
Cena: 180 000 Kč
Chevrolet Orlando 1.796
Rok výroby: 2011
Stav: 89 533 km
Cena: 205 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků