Futuristické elektroformule vypadají famózně. Ale jsou to stále formule?

Společnost dodávající šasi pro monoposty Formule E ukázala první koncepční návrhy vozů pro příští rok. Vypadají pěkně, ale s formulemi nemají mnoho společného.

Dodavatelem šasi pro šampionát elektrických formulí je společnost Spark Racing Technologies. Mezinárodní automobilová federace, která šampionát pořádá, vybrala firmu jako nejvhodnějšího kandidáta pro konstrukci nových monopostů.

Zajímavosti | Retro | Renault

Vzpomínáte? Monstrum Renaultu z roku 1994 poháněl motor z F1!

SRT bude při stavbě nových vozů spolupracovat s technickým partnerem Dallara. I když letošní sezona Formule E začala teprve nedávno, už nyní poslala společnost do světa snímky konceptu. Ty naznačují, jak by elektroformule mohly vypadat příští rok.

Při přípravě nového podvozku dbají tvůrci na kvalitu aerodynamiky i nižší hmotnost. Odhaduje se, že vozy budou o zhruba 40 kilogramů lehčí, o což se postarají zcela nové materiály. V útrobách se pak budou schovávat ještě silnější baterie, které na zakázku vyrobí McLaren Applied Technologies.

Formule 1 | BMW

BMW se do Formule 1 nevrátí. Dává přednost elektrickým soutěžím

Formule budoucnosti vypadají hezky, někteří fanoušci s nimi ale spokojeni nejsou. Koncepční návrhy totiž představují vozy se zakrytými koly a uzavřeným kokpitem. Podle mnohých toto již není monopost formule, ale zkrátka jen další závodní prototyp.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 151 327 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků