Francouzi proti Korejcům neuspěli. Zatím

Evropská unie odmítla žádost Francie, aby byl více monitorován dovoz jihokorejských aut a popřípadě proti němu byla přijata rázná opatření. „Evropská unie oficiálně uvědomila Francii, že neuplatní v současnosti žádná opatření proti importu korejských aut do zemí Evropské unie,“ uvedl ve svém prohlášení John Clancy, mluvčí EU.

„I přesto, že se dovoz vozů z Jižní Koreje do zemí Evropské unie podstatně zvýšil v průběhu uplynulých měsíců, tak není nikde žádná známka toho, že by se  koncentroval na území Francie,“ dodal ve zdůvodnění rozhodnutí.

Toto odmítnutí je velmi bolestné pro francouzské a italské výrobce aut. Hlavně ti si totiž stěžovali na podmínky ustanovené dohodou o volném obchodu, kterou EU podepsala loni s Jižní Koreou.

Dovoz korejských aut od té doby stoupl podle ACEA o více než polovinu, zatímco evropský export aut do Jižní Koreje klesl o čtyři procenta.

Největším kritikem dohody je vedle Francie generální ředitel italské automobilky Fiat Sergio Marchionne. „Toto není doba, kdy by se měl vítat volný obchod,“ řekl nedávno a vyzval Evropskou komisi, aby se nepouštěla do žádného dalšího uzavírání podobných dohod o volném obchodu.
 

Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 280 000 Kč
Fiat Stilo 1.91
Rok výroby: 2004
Stav: 205 530 km
Cena: 37 000 Kč
Fiat Croma 1.799
Rok výroby: 2008
Stav: 125 436 km
Cena: 100 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků