Francie možná prodá svůj podíl v PSA Peugeot-Citroën

Francouzská vláda hledá cesty, jak financovat ztrátovou státní energetickou společnost EDF a jednou z možností by mohl být prodej části nebo klidně i celého podílu v automobilovém koncernu PSA Peugeot-Citroën. Francouzská vláda vlastní celkem 14% podíl v PSA.

Francie koupila podíl v PSA před dvěma roky za zhruba 800 milionů eur (21,6 miliardy korun), aby pomohla automobilce překonat krizi a blížící se bankrot. Koncern PSA se ale postavil na nohy a hodnota podílu francouzské vlády se za ty dva roky téměř zdvojnásobila, píší Automotive News.

Elektromobily | Byznys | Palivo | Hybridy | Peugeot | Citroën

Pětiletka Peugeotu a Citroënu: Sedm hybridů a čtyři elektromobily

Vládní podíl měl také ale sloužit jako rovnováha stejně velkému podílu čínské automobilky Dongfeng, která ho rovněž získala v roce 2014 za stejných 800 milionů eur. O případném prodeji tak stejně bude muset rozhodnout vláda.

V roce 2015 se koncern PSA poprvé po dlouhé době dostal do zisku, vydělal před zdaněním 1,2 miliardy eur (32,4 miliardy korun). Velký podíl na tom má šéf Carlos Tavares, který nastartoval restrukturalizaci a pomohl zastavit obrovské finanční ztráty. Jen v letech 2012 až 2014 vykázal koncern PSA ztrátu 8 miliard eur.

Citroën C4 Picasso 1.58
Rok výroby: 2012
Stav: 142 104 km
Cena: 174 000 Kč
Citroën Berlingo 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 162 147 km
Cena: 139 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 108 786 km
Cena: 174 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků