Francie bude kvůli emisím vyšetřovat také Opel, Ford a Mercedes-Benz

Komise francouzského ministerstva energetiky vybrala náhodně stovku naftových aut všech hlavních značek a provedla testy. Nejhůře dopadl Renault, ale vyšší hodnoty vykázaly i modely dalších značek.

Na kobereček francouzského ministerstva energetiky musí příští týden zástupci značek Mercedes-Benz a Opel, píší Automotive News. Později zřejmě bude muset dorazit i zástupce Fordu. Budou se zodpovídat z testů, které odhalily, že jejich naftová auta vypouští v reálném provozu vyšší emise NOx než během homologační zkoušky v laboratoři.

Zajímavosti | Život řidiče | Dieselgate | Palivo | Renault

Dieselgate II: Renault asi svolá do servisu dalších 700 000 naftových aut

Komise francouzského ministerstva energetiky vybrala náhodně stovku naftových aut všech hlavních značek a provedla testy. Nejhůře dopadl Renault Espace, Renault Captur a ještě jedna nejmenovaná dodávka od Renaultu.

Limity překračují ale i naftové vozy Mercedesu (Mercedes používá v některých modelech diesel od Renaultu), včetně luxusní třídy S se šestiválcem. Vyšší hodnoty vykázal i Ford C-Max s dieselem, i když v případě Fordu a Mercedesu to byly „lepší“ hodnoty než u Renaultu.

Technika | Dieselgate | Názory

Plivat jen po Volkswagenu je nefér. Proč ostatní výrobci raději mlčí?

V případě Opelu jde hlavně o emise modelu Zafira 1.6 CDTi. Objevila se zpráva, že Opel svolává Zafiry do servisu, ale automobilka to odmítá a tvrdí, že nejde o svolávací akci kvůli emisím, ale o servisní úpravu řídícího softwaru v rámci běžných servisních prohlídek.

Zatímco Volkswagen, u kterého to všechno začalo, již pracuje na nápravě, Renault teprve připravuje dvě svolávací akce, jednu na 15 800 modelů Captur a druhou na dalších více než 700 000 dieselových aut. Nyní se spíše čeká na to, jak z toho ostatní automobilky vybruslí.

Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2008
Stav: 157 614 km
Cena: 115 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 10 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků