Fototest Mercedes-Benz GLE kupé AMG 63 S: Po všech stránkách kolosální

Na vrcholné verzi GLE je všechno velkolepé: rozměry, pneumatiky, motor, jízdní výkony, zvuk i spotřeba. Je to bezesporu pozoruhodné auto, i když jízdní suverenity konkurenčního BMW X6 M zcela nedosahuje.
Seznam kapitol
  1. Úvod testu
  2. Jízda a dynamika; video 0-200 km/h
  3. Ceny a výbava; verdikt
  4. Technické údaje; kompletní fotogalerie

Možná nejvíc překvapující na novém Mercedesu-Benz GLE kupé AMG 63 S 4Matic je, jak málo je překvapující. Z fyzikálně-konstruktérského hlediska není pojem „sportovní SUV“ v roce 2016 o nic menší oxymorón než na počátku minulé dekády, kdy tenhle žánr nastartoval příchod Porsche Cayenne (ještě starší BMW X5 4.6is stejný efekt nemělo), ale zámožní zákazníci ze všech koutů světa taková auta jednoduše chtějí. Takže my v motoristických médií bychom se možná už mohli přestat podivovat nad jejich existencí a jednoduše o nich referovat stejně jako o všech jiných ne zcela racionálních kategoriích – což jsou kromě kombíků a MPV založených na dodávkách svým způsobem všechny.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
GLE kupé AMG je neskrývanou odpovědí na BMW X6 M

Nuže, GLE AMG 63 S 4Matic je vrcholnou sportovní verzí modelu GLE kupé, který je stuttgartskou odpovědí na nepopiratelný úspěch konkurenčního BMW X6. (Kromě toho existuje také GLE SUV, což je nástupce třídy ML a tedy přímý soupeř BMW X5). Dnes se budeme zabývat hlavně specifiky této sportovní verze, protože třídě GLE kupé jako takové jsme se věnovali už v dřívějším redakčním testu:

Testy | SUV | Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLE 350 d 4Matic Coupé: BMW X6 překonáno?  

Písmeno S v modelovém označení prozrazuje, že přes sebou máme ještě vrcholnější verzi vrcholné verze. Zdrojem hnací síly je v obou případech vidlicový osmiválec o objemu 5,5 l, přeplňovaný dvojicí turbodmychadel, jehož sílu přenáší na všechna čtyři kola automatická převodovka AMG Speedshift Plus 7g-tronic (Mercedes si v dlouhých a komplikovaných názvech vyloženě libuje). Liší se ale naladění.

Zatímco standardní verze disponuje výkonem 410 kW a točivým momentem 700 Nm, S má dokonce 430 kW (585 k) a 760 Nm. Zrychlení 0-100 km/h je podle oficiálních údajů o desetinu lepší (4,3 vs. 4,2 s), byť nejvyšší rychlost zůstává v obou případech elektronicky omezená na 250 km/h.

V porovnání s běžnými verzemi GLE kupé prošly exteriér i interiér předvídatelným souborem úprav. Zvenku to jsou masivní nárazníky s obrovskými větracími otvory (takový motor, mezichladiče a brzdy potřebují spousty a spousty vzduchu), zadní spoiler a charakteristicky agresivní přikrčený postoj na extrémně širokých pneumatikách ­­– ty zadní mají rozměr 325/40 ZR 22. Testované auto ovšem jezdilo na skromnějších zimních kolech s průměrem o palec menším. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Snížený postoj, aerodynamické doplňky a široká kola dávají modelu AMG mnohem agresivnější vzhled než u běžných verzí GLE kupé, které působí poněkud zavalitě

Uvnitř správně čekáte kožená sportovní sedadla s výraznějším tvarováním, hliníkové kryty pedálů, loga AMG všude možně a velké plochy lakovaného karbonu (za příplatek). Pokud jste ten typ zákazníka, kterému dosud přišlo BMW X6 jako neodolatelně svůdné auto, vrcholná verze GLE kupé vám nepochybně bude imponovat. A nejen tím, jak vypadá.

SUV | Video | Mercedes-Benz | Premiéry | Sportovní auta

Mercedes-AMG GLE 63 Coupé: Dvě verze, osm válců, až 585 koní

V AMG vždycky uměli vykouzlit z osmiválců parádní burácení, které dávalo vzpomenout na klasické americké muscle cars, vojenská letadla z druhé světové a podobné zdroje mechanického vlnění, které zní individuím s heterochromozomem XY jako rajská hudba – a přechod na přeplňování ubral z tohoto kouzla překvapivě málo.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
V interiéru jsou hlavními rozdíly sportovní volant AMG, sportovní sedadla a za příplatek také lakované dekorační lišty z uhlíkových vláken

Také třída GLE, ač v konstantním zatížení kultivovaná, jak se na velké SUV sluší, burácí při plné akceleraci s kadencí útočícího messerschmittu a při řazení nechává za efektních zvukových projevů shořet ve výfuku tolik benzinu, že by to šetřivému řidiči Priusu stačilo na roční dojíždění do práce.

A je také velice, velice rychlá, jak rozebereme v následující kapitole. 

Radosti
Kolosální výkon
Kolosální zvuk
Kolosální přilnavost
Kolosální nádrž
Kolosální vzhled
Starosti
Kolosální spotřeba
Kolosální cena
Kolosální velikost
Kolosální neochota spolupracovat při měření akcelerace
8  /10
88 fotografií
Pokračování testu
Fotogalerie88 fotografií
Mercedes-Benz GLE 63 167.jpg Mercedes-Benz GLE 63 168.jpg Mercedes-Benz GLE 63 169.jpg
Následující kapitola
Mercedes Sprinter 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 180 213 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Třídy C 1.796
Rok výroby: 2009
Stav: 126 720 km
Cena: 240 000 Kč
BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 175 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

včera | Stanislav Kolman | 64 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků