Mercedes-Benz G 500 4x4 na druhou navazuje na extrémní unikát 6x6. Řidičák skupiny B na něj stačí jen těsně – provozní hmotnost přesahuje tři tuny a nejvyšší dovolená je 3490 kg! Standardní třída G platí za terénní ikonu, ale ve srovnání s modelem 500 4x42 jsou běžné verze jen rozmazlená městská SUV. Základní konstrukce s karoserií usazenou na žebřinovém rámu i hnací ústrojí odpovídají modelu G500. Podkapotou pracuje dvěma turbodmychadly přeplňovaný vidlicový osmiválec 4,0 l o výkonu 310 kW (422 k) a točivém momentu 610 Nm. Pneumatiky mají rozměr 325/55 R22. Vedle velkých kol přispívá k extrémnímu vzhledu i rozchod rozšířený o 30 cm. Mercedes udává světlou výšku 44 cm a brodivost rovný metr… …takže nějakou loužičku v kamenolomu tahle třída G ani nezaregistruje. Nejpozději na tomto místě si musíme postesknout, že svým názvem nám tento Mercedes nemálo komplikuje život – redakční systém s horním indexem v titulcích, popiscích atd. nepočítá. Díky portálovým nápravám může být osa kol hluboko pod osou nápravy; brzdy mají průměr 380 mm vpředu a 370 vzadu. U každého kola najdete dvojici pružících a tlumících jednotek se stavitelnými tlumiči pérování (komfort/sport). Kůže a karbon v interiéru nezapřou strohost výchozí konstrukce. Pozice za volantem je kompromisní. „Basketbalový koš“ na nápoje vypadá roztomile, ale zkuste do něj dát kelímek s kávou. Všimněte si, jak mělká je oproti konstrukčně modernějším autům palubní deska. Sedadla se pyšní dekorativně provedeným čalouněním „designo“. Vzadu se vedle sebe pohodlně vejdou tři dospělí. Cestující vpředu si mohou nastavit mimo jiné tuhost bočnic sedadla. Čísla na tlačítcích elektronických uzávěrek diferenciálů ukazují správné pořadí zavírání: středový, zadní, přední. Elektronicky se ovládá také redukční převodovka (low range) a nastavitelné tlumiče pérování. Mechanická přilnavost na silnici je díky šířce rozchodu i samotných pneumatik překvapivě slušná. Limitující faktory při pokusech o svižnou jízdu na českých okreskách jsou dva: fyzické rozměry auta a nepřesnost směrového vedení. Ta je výslednicí mnoha faktorů od konstrukce řízení přes konstrukci náprav a zdvihy pérování až po vzorek pneumatik. A nepředstavujte si kdovíjaký komfort. Ve vyšších rychlostech musíte akceptovat pestrou směs všelijakých jízdních hluků. Na průměrně rozbitých okreskách zase žebřinový rám přenáší otřesy od nerovností k cestujícím způsobem, který vám připomene, proč lidé tak ochotně přesedli do změkčilých SUV se samonosnými karoseriemi. Na delší přesuny po silnicích opravdu existují vhodnější auta, přesto je jízda s tímto terénním gigantem silný zážitek. A v terénu? V době našeho kratičkého testu bylo všude mimo asfalt extrémní mokro, zatímco kompromisní pneumatiky by chtěly jezdit spíš po prašných nebo kamenitých, ale spíše suchých úsecích. Čím je cesta vykotlanější, nepravidelnější a rozježděnější, tím lepší. Auto se lehce žene po nerovném podkladu rychlostmi, jakými se s normálními auty jezdí po normálních silnicích. Dostat na chvíli do vzduchu aspoň přední kola vyžaduje už docela extrémní kombinaci nájezdového úhlu a rychlosti. Nastavení podvozku se hodí víc na rychlé offroadové přejezdy než do nejhlubších pastí trialových areálů. Kamenolom, polní cesta nebo zasněžené pole jsou pro Mercedes 4x4(2) v podstatě hladký povrch. A osmiválec má dost síly, aby na kluzkém povrchu poslal třítunový kolos do driftu. Mercedes-Benz G 500 4x4 na druhou je zkrátka taková bugina, jenom trochu vypiplanější. A dražší. Třída G od Mercedesu je obecně drahé auto. I nejlevnější G 350d s dieselovým šestiválcem stojí 2,4 milionu. Oproti G 500 4x4(2) je to ale hotová láce. Tohle auto totiž stojí 4 999 000 Kč bez DPH, což po připočtení daně z přidané hodnoty dělá krásných 6 048 790 Kč. Pokud neparkujete v hangáru, k závratné pořizovací ceně si rovnou připočítejte i náklady na přestavbu garáže – do těch běžných se auto vysoké 2,2 m nevejde. Ale co. Některé životní radosti nelze poměřovat racionálními měřítky běžného všednodenního pachtění… Mercedes-Benz G 500 4x4(2) – další fotografie Mercedes-Benz G 500 4x4(2) – další fotografie Mercedes-Benz G 500 4x4(2) – další fotografie Mercedes-Benz G 500 4x4(2) – další fotografie Mercedes-Benz G 500 4x4(2) – další fotografie Mercedes-Benz G 500 4x4(2) – další fotografie Mercedes-Benz G 500 4x4(2) – další fotografie Mercedes-Benz G 500 4x4(2) – další fotografie Mercedes-Benz G 500 4x4(2) – další fotografie Mercedes-Benz G 500 4x4(2) – další fotografie Mercedes-Benz G 500 4x4(2) – další fotografie Mercedes-Benz G 500 4x4(2) – další fotografie Mercedes-Benz G 500 4x4(2) – další fotografie Mercedes-Benz G 500 4x4(2) – další fotografie Mercedes-Benz G 500 4x4(2) – další fotografie Mercedes-Benz G 500 4x4(2) – další fotografie Mercedes-Benz G 500 4x4(2) – další fotografie Mercedes-Benz G 500 4x4(2) – další fotografie Mercedes-Benz G 500 4x4(2) – další fotografie Mercedes-Benz G 500 4x4(2) – další fotografie Mercedes-Benz G 500 4x4(2) – další fotografie Mercedes-Benz G 500 4x4(2) – další fotografie Mercedes-Benz G 500 4x4(2) – další fotografie Mercedes-Benz G 500 4x4(2) – další fotografie Mercedes-Benz G 500 4x4(2) – další fotografie Mercedes-Benz G 500 4x4(2) – další fotografie Mercedes-Benz G 500 4x4(2) – další fotografie Mercedes-Benz G 500 4x4(2) – další fotografie Mercedes-Benz G 500 4x4(2) – další fotografie Mercedes-Benz G 500 4x4(2) – další fotografie Mercedes-Benz G 500 4x4(2) – další fotografie Mercedes-Benz G 500 4x4(2) – další fotografie Mercedes-Benz G 500 4x4(2) – další fotografie Mercedes-Benz G 500 4x4(2) – další fotografie Mercedes-Benz G 500 4x4(2) – další fotografie Mercedes-Benz G 500 4x4(2) – další fotografie Mercedes-Benz G 500 4x4(2) – další fotografie Mercedes-Benz G 500 4x4(2) – další fotografie Mercedes-Benz G 500 4x4(2) – další fotografie 76 Fotogalerie Fototest Mercedes-Benz G 500 4x4(2): Nádherný nesmysl Jiří Červenka 30. března 2016 • 18:20 Kapitoly článku: Prémiový monster truck Jízda; verdikt; technické údaje Mercedes-Benz G 500 4x4(2): Kompletní fotogalerie Předchozí Na začátek Mercedes-Benz Mercedes-Benz je německý výrobce automobilů, autobusů, užitkových a nákladních vozů. Patří do skupiny Daimler AG. Historie sahá až do roku 1886. Poprvé byla značka Mercedes použita na automobilu v roce 1901, jako Mercedes-Benz v roce 1926. Mercedes-Benz třídy A • Mercedes-Benz třídy C • Mercedes-Benz třídy E • Mercedes-Benz třídy S • Mercedes-Benz CLA • Mercedes-Benz GLC • Mercedes-Benz GLB-SUV Vstoupit do diskuze (14) AutoRevue.cz TestyMercedes-BenzOff-roadyLuxusní autaFascinace4x4Nastavitelný tlumičVtípekBasketbalRykDrahé autoNádhernýVzorekNemalá částPrvní okamžikZákladní koncepceZákladní konstrukceLimitující faktorBuráceníTEST Land Rover DefenderPřední převisDunaMercedesStandardní gNájezdový úhel