Fototest Hyundai i20 Active 1.0 T-GDI: Plasty na korejský způsob

69 komentářů

Ivan
20. března • 18:31

jazdim na novej Elantre mám 44 ooo km spotrebu som este nemal 6litrov,mávam tak cca5.5 litra,samozrejme nebrzdím pred miernou zatackou ani nejdem do stredu -pomaly na druhu stranu cesty,je to velké auto pohodlné,dual klima vôbec neovplyvnuje spotrebu,na olej sa nedívam
tento rok bude mat 4 roky tak pri buducej výmene oleja mi sucasne urobia aj STK etc,minule mi vymenili kozu na volante,že sa vraj supe,ja som si to ani nevsimol...chodievam vacsinou po okreskách sem tam na dialnicu a staci to,na týchto uzkých cestách sa urcite neponáhlam
a naco?? aby som prisiel o 3minuty skôr? jeden chudák na oktafke isiel len za bratom do sused dediny 3km ale nedosiel hodilo ho to o strom zlomilo chrbticu a roztrhalo srdce..zanechal 3 malé deti,kde sa ponáhlal??????:-/

Miro
5. března • 8:09

Čo je to z test "foto test". Potom z toho vyplynie i takáto vysoko odborná debata odborníkov, ktorý " testované" auto ani v skutočnosti nevideli. Zaujímalo by ma koľko km s týmto motorom najazdili, tí čo sa k nemu vyjadrujú či kladne alebo záporne, prihláste sa. Dôvodom návštevy bolo aby som sa niečo dozvedel.
Uvažujem o kúpe tohto vozidla ale s motorom Kappa 1,4 atm. + 6st. man. prevodovka, v SR sa uvedené vozidlo predáva vrátane klimatizácie (pre mňa je dôležitá) za 11 500 €. Pre porovnanie Škoda Fabia III. hat. 55 kw s klimatizáciou a metalízou sa predáva za cca 10 600 €. Myslím,že to stojí minimálne na zamyslenie. Č na to poviete?

Pete
28. února • 17:36

Se slzou v oku vzpominam na "starou" peugeotackou 2.2i 116 kW, ktera jezdila se stejnou spotrebou a bez kompromisu tohoto moturku.

pcwifi
28. února • 7:44

koukam ze nepopularni nazory temer vzdy dostavaji -12 hodnoceni, nekdo si leci abstak a postupne se loguje z 12ti IP adres ? :-Pkdyz je tu propiran Kundai, mel sem moznost ocekovat Tucson v plne palbe, nejvykonnejsi model. prekvapeni 1: radio neumi prehrat soubory FLAC ! Kenwood za 18 stovek to samozrejme umi. 2. reproduktory jsou des bes, lepsi jak v i35, ale stale podprumer. Je logicke, ze majitel je nepoplive, dal za to pres 800 tycek. Ale i v blbe Octavii Ambiente nebo tak nejak byl zvuk primo bozi i protoze mela subwoofer v kufru a rozhodne neslo o nejakou top class v te dobe. V tomto je Kundai velke zklamani a absolutne to nechapu proc to udelali, holt nekde to okousat museli. Copak dal okousali co neni videt, draty, hadicky, plechy ? Uvidime za 5 let po skonceni te jejich unlimited zaruky.

Ijon
28. února • 13:20

No, fakt je, že by modernější audia měla umět FLAC přehrávat, nicméně v nouzi je stejně řešením AUX. S čím ale velmi nesouhlasím, je hodnocení kvality zvuku. Ještě jsem totiž neslyšel koncernové audio, které by hrálo dobře, basy totiž nemají tupě dunět jako v sudu, ale měly by být čitelné, ohraničené. Jenže tohle zatím žádné škodovácké auto, které jsem slyšel, opravdu neumí (od Fabie až po Superb). Takže vždycky rádio zapnu, vyzkouším, slyším, že je to zase stejně špatné a zase ho vypnu. Ono totiž i v Octavii je to jen říkání si o bolehlav, protože člověk přetlouká hluk podvozku.
Hyundai jsem zkoušel jen v i30, a kupodovu nehrálo vůbec špatně, nebyl to zase ale zase zázrak, nicméně rozhodně ne horší než v Octě, řekl bych spíš lepší.

pcwifi
28. února • 20:41

AUX je posledni pres co bych dopravoval do radia hudbu. Neni nad prime zpracovani, z hudebniho souboru primo "ven". Hele dvojkova Octa ma takovy normalni projev, ne ze by to oplyvalo hloubkama, ale poslouchatelne to je. Ale ta Ambiente oktavka hrala eňo ňuňo, znamej ju mel jako firemni karu dlouha leta (benzin1.6), pak ho povinne prevedli na v te dobe nove dvojkove 1.6TDI a zvuk byl uz o necem jinym.

Ijon
29. února • 7:14

AUX je poslední volba, o tom žádná. Nicméně v nouzi nejvyšší pro mluvené slovo... Navíc je přehrávání z mobilu jednodušší než z autoradia.
No, pravda je, že první Oktávky nehrály úplně špatně, nebylo tam takové to tupé dunění, na které jsem alergický. Ale už si moc nevzpomínám, je to už nějaká doba, kdy jsem jel "jedničkou". Od dvojky výš je to ale bída. A to jsem teď vyzkoušel Octavii III od úplně sociální edice až po nového Scouta (tam to bylo možná skoro nejhorší). Opravdu nevím, kdo ladí v koncernu audiosystémy, ale měli by mu konečně z uší vyndat ucpávky a pořádně je vyčistit.

Aleš
27. února • 16:32

Za takové peníze máš Vitaru a je v ní taky všechno, mám ten pocit, že se někdo zbláznil, nebo nás má za blbce.

Tycoon
27. února • 9:38

Hyundai i20 s tříválcem za půl milionu korun? To se budou u autorizovaných dealerů tvořit fronty zájemců :-D

Kenny
26. února • 22:21

Pofiderní auto od pofiderní značky, děkuji NECHCI

fizzy_carbon
26. února • 18:33

SUPER!1) Opravdu hezký a nezaujatý test, testy zde jsou fakt výborné a velmi rád je čtu (na rozdíl od jiných motoristických webů...)2) Původně jsem si myslel, že i20 active zaslouží jen sejmout a totálně zpražit za to, že Hjundaj ve stylu Scoutů a dalších jen oplastoval další model na trhu... Ale i20 Active se fakt povedla, vzhled je fakt sofistikovanější než jen pár kilo plastu navíc. A je tam i určitý přínos ve vyšší světlé výšce... Jako musím smeknout, ten model vážně má něco do sebe a má určitý smysl, podobně vybavené SUV opravdu přijde na úplně jiné peníze...Jen je otázkou, jestli ústupek pro krásu v podobě horšího komfortu nebude příliš bolestivý... U auta, které je určeno především do města je to poněkud trpká dochuť toho lahodně vonícího a solidně chutnajícího vína...

karel
27. února • 10:00

Včem vidíš problém horšího komfortu když vnitřek je stejnej jak i20

LOL
26. února • 20:06

jenže to SUV není ani náhodou...

Honza
27. února • 18:40

Jo, marketing Hyundaie. V TV na to běží reklama, konkrétně"kompaktní SUV"...

fizzy_carbon
26. února • 20:22

A on to někdo vydává za SUV???

Pepe
26. února • 12:13

Tak já nevim,ale za 369tis.Kč je nové Mitsubishi ASX s 1,6l motorem a I20 se k němu nepřibližuje ničím,jen cenou:-D

fizzy_carbon
26. února • 20:29

Jistě, a výbavou bude určitě to ASX na úrovni té i20 ... :-D:-D

LOL
26. února • 20:05

To je pravda a asi bych taky volil ASX, pokud bych si měl vybrat mezi těmito dvěma, ALE Mišivbuši má o dost horší interiér, aspoň co se pamatuju.

Tomáš Marný
26. února • 7:56

Ta fotka přístrojového štítu je opravdu z verze s dieslovým motorem?

fizzy_carbon
26. února • 20:28

Vždyť celý test je o T-GDI !!!!!

pcwifi
26. února • 7:55

udiv ze to zere jak tank ? divim se tomu kdo se tomu divi, co cekate od litru ? vetsi polechtani plynu je tezke mrzaceni penezenky. Yebem ti na Euro normy, cokoliv starsi s poradnym dieselem bude zrat min a vic pojede. :-P

your.god
26. února • 1:47

Za ty kulatý světla vzadu dole v nárazníku by měli někomu urazit hlavu. Kolik asi bude stát výměna rozbitého? Proti odrazkám "kočíčím očím" bych snad nic neměl.
Uvedená cena za malou oplastovanou pixli je více než sebevědomá.
Lada Vesta Cross bude pro český trh požehnáním a vzhledem k tomu, že její cena by měla být v Rusku okolo 600 000 rublů, což je díky výhodnému kurzu rublu zhruba 200 000 korun, tak plus clo, daně, doprava a provize prodejci by neměla stát víc než 350 000 korun a to je na auto prostorově srovnatelné s Oktávií dost konkurenceschopná cena.
Ty dvě naše slavné "české" automobilky, jejichž zisk jde do zahraničí jejich nečeským majitelům potřebují konkurenci jak prase drbání.

xman
26. února • 5:48

Podvozek Mikra, motor Dacia....To za 350 zas takovy terno neni.....Navic cross je porad jen studie.

John
26. února • 1:35

Hnujdaj je smejd a aj smejdom zostane. To auto je o nicom. Je to sracka....B-]:-P:-D

Hlinda
26. února • 20:34

Pokus o flame. B-]B-]B-]
Ne všichni mají na to aby si kupovali domu Maserati. :-)

John
28. února • 20:33

Mudrujes tu a isiel si v tom aute?Ten motor je neobhajitelny. Odozva na plyn nula bodov. Spotreba nic moc. Mam rad mudrlantov ako ty , ze od stola vynasaju verdikty. Kup si to a bude splakat ti garantujem..B-]:-D

*
3. března • 18:22

Mám dvouletou i30 se základním atmo benzínem 1.4 CVVT 73 kW najeto přes 30000 km a musím říct, že nejede vůbec špatně. Po dosažení zmíněného počtu km a garančce se motor rozjíždí ještě víc, řekl bych, že má tak o 10-15 kW víc. I zrychlení má oproti tabulkovým hodnotám o 2,5 s lepší, měřeno s co možná největší přesností. Samo, že se atmosféra musí víc točit, optimum od 3000-3500 ot. víš, potom tam ty koně jsou. Díky proměnlivému časování se dá v pohodě jezdit i na šestku po městě 50 km/h, ale samozřejmě to není za těchto podmínek na prudkou akceleraci. Motor je neuvěřitelně tichý, na volnoběh ho prakticky neslyším a ani při vyšších otáčkách jak 3000 ho nějak nevnímám, prostě komfortní odhlučnění s precizně vyváženým chodem. Překvapivě dobrá je i pružnost na šestku při vyšší rychlosti, třeba nad 100 km/h, i na to, že motor neoplývá bůhvíjakým tabulkovým krouťákem. Odezva na plyn je díky ekologii přibrzděná jako u každých nových aut automobilek, kterým se nechce s emisemi podvádět, ale není to žádná tragédie, stačí podřadit a jde to. Při nepatrně vyšších otáčkách je odezva naprosto v pohodě.
Rada na závěr: kdo si se zajetím motoru počká, ten se dočká. A fakt tam ta řadící páka k něčemu je...

Tomáš Marný
26. února • 7:55

Zatímco ty seš blbec B-]...

John
27. února • 0:11

Mozno som blbec, ale Hyundai by som si nekupil. Isiel som v tom a je to to des. Ten motor je uplne v prdeli. Kde asi korejski inženiři udelali chybu???B-]B-]:-D

*
27. února • 7:01

To máš tak, ve většině aut je mezi předními sedačkami taková páka, říká se jí řadící, a potom taky u podlahy řidiče je taková pohyblivá ploška, říká se jí plynový pedál, a s tím vším se musí řidič naučit pohybovat, aby mu auto jelo.

MM
26. února • 13:19

A take mu to zustane.

alsiik
26. února • 0:55

Tenhle motor má podobné parametry jako starý 8V VW 2.0 MPI, který mám v Octavii, kde splňuje EURO 4. Spotřeba je taky velmi podobná, ne ale tak náchylná na změny režimu jízdy. Jediný podstatný rozdíl bych hledal v tom, že ten agregát od Hyundai pravděpodobně nenajede bez jakékoliv závady 350 000km jako ten můj veterán.

fsh
26. února • 10:52

jj, bohužel je to ale problém současného "downsizing" trendu dle diktátu blbců v EU a jejich nesmyslného měření emisí + extra daň za překročení nějakých ekoteroristických norem... :-/

lamal_SK
26. února • 7:42

to ano pokial stihas dolievat olej tak vydrzi aj 2.0 mpi :-Dinak suhlas

Marekx
26. února • 16:59

Jak píše kolega, u některých dovulitrů s tím byl problém, mě se to sice vyhnulo, nicméně co jsem četl, tak to bylo údajně kolem cca. 100ml na 1000km. Ale když jsem před časem četl zkušenosti těchto uživatelů http://www.autoforum.cz/technika/motory-tsi-od-vw... ...
se šílenou spotřebou oleje u TSI motorů a netrápí je to, říkám si zlaté 2.0 MPi i s vadou ve žravosti oleje ;-)

tom
26. února • 9:27

Jasnd, jedna serie mela chybna stiratka, ale mluvit se o tom bude i za 20 let...

Nommo
26. února • 1:05

EURO 4? To jako vážně? To mělo 2.0 FSI, ne MPI. Pletu se?

Tycoon
27. února • 9:27

Ano, vážně. Od roku 2001 plnily prakticky všechny zážehové motory VW normu Euro4, 2.0 MPI nevyjímaje. Ten motor se ještě minulý rok prodával na americkém trhu, kde jsou emisní normy ještě přísnější.

yoggi
27. února • 8:34

Co je na tom ze EU 4. Mam vo Fabiu 2002 s 1,4 a EU 4. Motor 1,4 uz v roku 2000 mal vo Fabii EU 4

Marekx
26. února • 16:50

Záleželo i na roku výroby vozu. Já měl před časem OI kombi 2.0 MPi s r.v. 2003 a byl to nezmar motor v 8V provedení. Auto bylo učené pro Německo a mělo Euro 4. Před časem jsem koupil pro manželku díky velmi dobrým zkušenostem s tímto motorem Fabia I r.v. 2002 v plné výbavě dovoz Švýcarsko se stejným motorem, čili 2,0 MPi a už i tady to mělo Euro 4. Oboje provozováno na LPG. Ta Fabia jezdí bez problémů dodnes a má kolem 250 000km na tachometru a není problém s ní jezdit na rozdíl od klasických 1,4 MPi i dálkové trasy.

alsiik
26. února • 7:23

Ano i ne, v Octavii, Fabii a Superbu I existuje několik verzí, podle kódu motoru. V Octavii měly zpočátku EURO 2. Pak, při prakticky nezměněných parametrech přišly verze EURO 4 s elektronickým plynem a dvěma lambda sondami. Ve Fabii a Superbu I až do konce výroby, tj. do 2007, kdy už v Octavii II byly dávno 2.0 FSI.

Sina
25. února • 23:14

Když jsme u toho srovnávání, já si koupil jetýho Swifta 2009 s motorem 1.3 68kW, kterýmu ve světě motorů naměřili dokonce 74kW. Zrychlení z 0 na 100 má za 11s. Koupil jsem si ho schválně, splňuje jen Euro 4, má všechny 4 válce, nepřímé vstřikování, žádné turbo, rozvodový řetěz, který funguje bez problémů. Když na to šlápnu, mám výkon, ale auto žere mnohem míň než tenhle tříhrnek. Odezva na plyn není ve srovnání s motory Euro 2 a klapkou ovládanou lankem taky žádná sláva, kam spěje vývoj pod ochranou "ekologickou" rukou Euro norem, to je dost smutný.

Marekx
26. února • 16:36

Swift je povedené vozítko, jenom do toho pidi kufříku se nic nevleze, škoda, že není aspoň o kousek větší.

neodborník
26. února • 9:51

Kam by spěl, čistší vzduch má přednost před Vaší "odezvou", naprosto správně.

Sina
1. března • 16:43

Čistší vzduch? :-D Jen se podívejte jaké sajrajty lezou z donsizovaných přímostřikových motorů s turbem. V budoucnu budou mít tyhle "eko" jednotky taky filtr pevných částic jako disely. Jediné v čem jsou ekologičtější je papírová exhalace CO2 a ta je přímo úměrná spotřebě, takže není žádná.
http://auto.idnes.cz/filtr-pevnych-castic-benz... ...

Hlinda
26. února • 20:31

:-O:-O:-O:-O:-O
A za chvilku bude mít čistší vzduch přednost přes naší svobodou. A pak před našimi dětmi. Pak před naší ....... . :-O:-O"Ten, kdo se ve jménu bezpečnosti vzdává svobody, nezaslouží si ani svobodu ani bezpečnost."
Benjamin Franklin

ACE
26. února • 9:41

Já měl Swifta 2002, jezdil výborně, neskutečně komunikativní auto, neměl kromě posilovače brzd nic a byla to naprostá paráda. Dodnes jsem v tak komunikativním a čitelném autě nejel. A spotřeba snad nikdy nebyla přeš 6 litrů.

Franta
26. února • 18:59

No jo, jenže Swift je solidní japonec. A ne nějakej korejskej plastovej mixér.

Sssss
27. února • 17:41

Ty debil, rozdiel je euro 4 a euro 6. Krajina povodu nehra rolu.

ACE
25. února • 22:32

Ta spotřeba je hrůzná, a zrychlení nic moc. Zlatej nešizenej skyactiv.

Marek
26. února • 9:17

Zlatá 1.8T :))

Hlinda
26. února • 20:28

Zlatý BMW E46 330i ale i 328i by byla fajn. B-]B-]B-]B-]B-]

fsh
26. února • 10:50

možná první a poslední generace, ty mezi tím jsou servisní peklo...

ACE
26. února • 23:27

Potvrzuji, ve firmě je jich pár a u druhé generace je to servisní katastrofa, ale jednička byla tuším celkem v pohodě a současná zatím netuším.

Marek
26. února • 13:19

To uplně soudit nemohu. Měl jsem AGU a šlapal mi dva roky uplně bez závad. Jen civku jsem měnil. Ted mam AUQ v RSku a krom cívek (opět) také uplně bez závad.

ACE
26. února • 9:27

Taky není zlá, jen cenou a spotřebou (a většinou i kategorií auta) jinde.

Marek
26. února • 13:20

Hele mam AUQ s chipem na 154kw a jezdím kolem 8L... což není zas tak strašné.

ACE
26. února • 23:23

Souhlasím na ten výkon je to dobrý, já to mám v 90 procentech na courání do práce a jízdu po okolí, jízda v ranní špičce "na důchodce" je do 4l a při běžném ježdění bez omezování do 5.

milanekjablonecak
25. února • 19:55

Nevypadá to vůbec špatně, motory jsou otázka, proč si to někdo koupí, asi nebude jezdit pilu, stejně vzhledem k nastavení to nejde, takže za mě spíš plus.

seilan
25. února • 18:32

Jsem velmi zvědav, zda budete takhle "chválit" i nový motor 1.0 TSI v Octavii a srovnávat ho s Twingem. Moc se těším na test.

Marek
26. února • 9:18

To bude těžká tragedie... Jako motor do fabky asi dobrý... ale do octavky? To bude hruza...

tom
26. února • 9:29

Hmm, clanek o hyundai a hned v prvnim prispevku kritika octavie. A mimochodem, ten 1,0tsi m stejne parametry jako dnesni1,2 tsi. K nicemu jinemu to alternativa neni. A navic je lehci...

yoggi
27. února • 8:27

Prednosti toho 1,0 TSI trojvalca zistis hend ako ti do auta sadnu 4 ludia, alebo budes predbiehat Liazku iducu do kopca 70 km/h. Hned zistis kvality toho motora ;-) Aj HTP ide pekne do 80 km/h s vodicom. Teraz realita:
Uz 1,2 TSI ak ides do kruhacu a nezastavil si, mas 2-ku bez plynu a stihas (zvyk s atmo), tak pridas na plyn, lebo stihas vojst. urobis to a ejha. Oneskorenie plynu + otacky o kusok vyssie ako volnobeh. Tomu moc turbo nefuka a teda motor nema moc sily. Takze vodic co ide v kruhaci musi spomalit, alebo zatrubi na teba. A to nehovorim o napr. nejakom briezku kym sa turbo nedostane k slovu. Kludne mozes byt presvedceny, ze 1,0 TSI bude prinoc pre teba oproti 1,2 TSI. Prinos to bude hlavne pre automobilku.

seilan
26. února • 14:07

Parametry jsou jedna věc....Konstrukčně není tak velký problém udělat motor 1.0L i třeba laděný na 200koní, ale problémem je životnost, a tady nastupuje ekonomika automobilky. Levná výroba a velká úspora materiálu. A v objemu výroby, jakou má koncern VW je jakždé procento úspory velmi důležitý faktor. Tady nejde o pár ušetřených statisícech ale miliónech/miliardy.

Marek
26. února • 13:18

Žádná kritika octavie. Sám vlastním už druhou octavii a je to čtvrtá v řadě v rodině... Málo kdo je tu větší škodovkář než já... Nicméně 1.0TSi do octavie je prostě blbost. To auto má přes 1300kg... Připočti si ještě posádku a případný náklad... A vyjdeti že ten motor bude zachvilku hotovej.

Marekx
26. února • 15:44

Ono celkově motory TSI jsou taková loterie na spolehlivost a spotřebu oleje ;-) A jako bazarovku už vůbec ne.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Marek
26. února • 20:27

Nové generace TSi motoru jsou nahodou docela povedené. Ale prostě zaleží v jak kterém autě... 1.2TSi v octavii bude po 100k km v uplně jiném stavu, než ve fabii

Pedro
26. února • 10:09

Ano, lahsi. O jeden valec. Dakujem, nie. To radsej tu 1.2 tsi s remenom

lamal_SK
26. února • 7:39

neviem co na tom nechapes, zrovnava len reakciu na plyn s tym, ze aky dolezity dopad to ma na vnimanie dynamiky a ja suhlasim... o ziadne ine zrovnanie s twingom nejde

Doporučujeme

Články odjinud