Současná generace BMW M3 vypadá báječně. Vytažené blatníky, agresivní nárazník, nafouklá kapota... Tohle se povedlo

Současná generace BMW M3 vypadá báječně. Vytažené blatníky, agresivní nárazník, nafouklá kapota... Tohle se povedlo

Na první pohled si vůz možná spletete s M paketem, ale jakmile přijdete blíže, veškeré pochybnosti vezmou za své. Dvě dvojité koncovky vzadu produkují parádní zvuk

Na první pohled si vůz možná spletete s M paketem, ale jakmile přijdete blíže, veškeré pochybnosti vezmou za své. Dvě dvojité koncovky vzadu produkují parádní zvuk

Inteirér nabídne karbonové dekory a perfektní sedačky. Jinak jde o klasiku BMW

Inteirér nabídne karbonové dekory a perfektní sedačky. Jinak jde o klasiku BMW

Připomínkou nejostřejší verze jsou po interiéru různě rozmístěná písmenka M...

Připomínkou nejostřejší verze jsou po interiéru různě rozmístěná písmenka M...

...ale hlavně tachometr s posledním číslem 330

...ale hlavně tachometr s posledním číslem 330

Pohon má na starost přeplňovaný třílitrový šestiválec, který nahradil atmosférickou jednotku používanou u předchozí generace. Dodnes se najdou lidé, kteří tuto novinku nevítají s kdo ví jakým nadšením

Pohon má na starost přeplňovaný třílitrový šestiválec, který nahradil atmosférickou jednotku používanou u předchozí generace. Dodnes se najdou lidé, kteří tuto novinku nevítají s kdo ví jakým nadšením

Motor jako takový je ovšem výborný a velmi úspěšně maskuje přítomnost systému přeplňování. Nejvyšší výkon má 431 koní, na brzdě ale vykázal ještě o dost více

Motor jako takový je ovšem výborný a velmi úspěšně maskuje přítomnost systému přeplňování. Nejvyšší výkon má 431 koní, na brzdě ale vykázal ještě o dost více

Na okreskách je BMW M3 rychlé. Hodně, hodně, hodně rychlé

Na okreskách je BMW M3 rychlé. Hodně, hodně, hodně rychlé

Stačí se jen trochu zamyslet a už se vystavujete celé řadě problémů. Především pak se zákony, ale také s financemi za palivo. Při rychlé jízdě si motor řekne o pořádný přísun paliva

Stačí se jen trochu zamyslet a už se vystavujete celé řadě problémů. Především pak se zákony, ale také s financemi za palivo. Při rychlé jízdě si motor řekne o pořádný přísun paliva

Poslat BMW M3 bokem je skutečně pouze minimální problém

Poslat BMW M3 bokem je skutečně pouze minimální problém

Menší drifty ale současná M3 úplně ráda nemá. Mnohem lepší to je někde na letišti nebo na okruhu, kde můžete auto poslat bokem ve větší rychlosti

Menší drifty ale současná M3 úplně ráda nemá. Mnohem lepší to je někde na letišti nebo na okruhu, kde můžete auto poslat bokem ve větší rychlosti

Sympatické na BMW M3 je ale hlavně to, jak umí svůj raketový potenciál maskovat

Sympatické na BMW M3 je ale hlavně to, jak umí svůj raketový potenciál maskovat

Když totiž pojedete v klidu, dočkáte se překvapivého komfortu a poměrně nízké spotřeby

Když totiž pojedete v klidu, dočkáte se překvapivého komfortu a poměrně nízké spotřeby

Standardem jsou osmnáctipalcová kola, testované devatenáctky jsou za příplatek

Standardem jsou osmnáctipalcová kola, testované devatenáctky jsou za příplatek

Výfuk umí vykouzlit krásný zvuk

Výfuk umí vykouzlit krásný zvuk

Devatenáctky jsou také podmínkou pro příplatkové karbon-keramické brzdy. Ty stojí téměř 200 tisíc korun navíc

Devatenáctky jsou také podmínkou pro příplatkové karbon-keramické brzdy. Ty stojí téměř 200 tisíc korun navíc

Keramické brzdy mají obrovský výkon, ale musí být ohřáté. Za studena naopak vypadají, že skoro nebrzdí

Keramické brzdy mají obrovský výkon, ale musí být ohřáté. Za studena naopak vypadají, že skoro nebrzdí

Když za to na okreskách vezmete, zjistíte, že je současná M3 strašně rychlé auto

Když za to na okreskách vezmete, zjistíte, že je současná M3 strašně rychlé auto

V praxi byste tipovali více než pouze 431 koní

V praxi byste tipovali více než pouze 431 koní

Motor můžete vytočit až za sedm tisíc, kdy má také krásný zvuk a pořádně ostré reakce na plyn

Motor můžete vytočit až za sedm tisíc, kdy má také krásný zvuk a pořádně ostré reakce na plyn

Jenže vytočená trojka znamená 160 km/h. Už na dvojku překračuje BMW M3 okreskový rychlostní limit

Jenže vytočená trojka znamená 160 km/h. Už na dvojku překračuje BMW M3 okreskový rychlostní limit

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

BMW M3 Sedan

Na první pohled si vůz možná spletete s M paketem, ale jakmile přijdete blíže, veškeré pochybnosti vezmou za své. Dvě dvojité koncovky vzadu produkují parádní zvuk
Inteirér nabídne karbonové dekory a perfektní sedačky. Jinak jde o klasiku BMW
Připomínkou nejostřejší verze jsou po interiéru různě rozmístěná písmenka M...
...ale hlavně tachometr s posledním číslem 330
73
Fotogalerie

Fototest BMW M3: Jednou nohou v problémech

Kapitoly článku:


Jednou nohou v problémech

Recenze nových automobilů jsou vždy subjektivní záležitostí, každému se přece líbí něco jiného. Já jsem se setkal s mnoha názory, které současnou M3 zrovna nechválily a nebyl to pouze kolega Dalibor. Jenže nemohu si pomoci. Speciálně sedan považuji za výborné sportovní auto, které moc prostoru na kritizování nedává. V podstatě má pouze jediný problém. Pokud s ním nechcete jezdit po okruhu, ale plánujete zábavné jezdění po okreskách, je už moc rychlý.

_DSC0224.jpg_DSC0227.jpg
Chcete pouze cestovat? S BMW M3 to není žádný problém, podvozek je komfortní a spotřeba umí klesnout i pod deset litrů

Na druhou stranu umí být velmi univerzální. Celkem bez problémů a výraznějších ústupků z vaší strany a ze strany dalších cestujících zvládne i obyčejné cestování z A do B, ať už je mezi nimi vzdálenost jakákoliv.

Sice to nakonec nebylo nejlepší svezení uplynulého roku, tuhle pozici celkem jasně obsadil jiný a výrazně levnější vůz, ale šlo rozhodně o jedno z nejlepších letošních svezení. Auto jsem, mokré vozovce navzdory, vrátil vcelku, takže vše dobře dopadlo.

Vzhledem k tomu, jak strašně rychlá je obyčejná M3/M4, si dost dobře nedovedu představit, co musí dělat ještě ostřejší provedení GTS. Už s klasickou M3 jste totiž jednou nohou v problémech. S policií, s fyzikálními zákony, s financemi minimálně na pneumatiky, jak chcete. Stačí se jen rozjet. 

Technické údaje: BMW M3 Sedan

Rok
2015
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
6/2976 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
zážehový • 2 979 cm3
Vrtání • zdvih
84,0 mm • 89,6 mm
Stupeň komprese
10,2:1
Nejvyšší výkon
317 kW (431 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
5 500 až 7 300 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
550 Nm při 1 850 až 5 500 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
4,1 s
Nejvyšší rychlost
250 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
dvouspojková • 7 stupňů
Zákl. objem zavazadlového prostoru
480 l
Objem palivové nádrže
60 l
Hmotnost: provozní • celková
1 520 kg • 2 100 kg
Prům. spotřeba: město • mimo • komb.
11,1 • 6,7 • 8,3 l/100 km
Rozvor náprav
2 812 mm
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 579 mm • 1 603 mm
Rozměr pneumatik
255/40 ZR18

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Doporučujeme

Články odjinud