Fotogalerie: V Goodwoodu ožívají legendy F1 a Le Mans

Seznam kapitol
  1. F1 a prototypy v Goodwoodu
  2. F1 a prototypy v Goodwoodu: Fotogalerie

Festival rychlosti v Goodwoodu je akce mnoha tváří: společenská událost, autosalon, výstava, rodinná zábava... Jeho jádro však zůstává neměnné. To hlavní, proč na hrabství Lorda Marche v britském hrabství West Sussex míří začátkem léta statisíce fanoušků motorismu z celého světa, je zdejší „závod do vrchu“. Na krátké trati, obklopené balíky slámy a davy diváků, rok co rok znovu ožívají legendy motoristického sportu. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Goodwoodská přehlídka obsahuje řadu vytrvalostních speciálů včetně legend skupiny C nebo Mercedesu CLK GTR, který nechvalně proslul leteckou akrobacií

Jedna věc je obdivovat historické stroje v posvátném tichu muzea. Vidět je ale burácet nahoru do kopce, slyšet jejich prehistorický řev, cítit ve vzduchu vůni benzínu a pneumatik, to je něco docela jiného. Člověk si najednou mnohem snáz představí, jak to asi z pohledu diváka vypadalo, když Prost a Lauda s přeplňovaným McLarenem Tag Porsche MP4/2 prakticky ovládali sezónu 1984 nebo když se Derek Bell v Porsche 962 řítil rovinkou Mulsanne v Le Mans. 

Retro | Video | Sportovní auta | Fascinace | Sport | Cestování

Goodwood je zhmotněný sen automobilových fanoušků (160x foto)

Goodwood ovšem nejsou jen slavná auta, ale i slavní lidé. Za volanty „exponátů“ se během víkendu vystřídají minulé i současné hvězdy motoristického sportu: Jenson Button, Anthony Davidson, Sebastian Vettel, ale i Jochen Mass, John Surtees nebo stále vitální Stirling Moss.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Historie Formule 1 je zastoupena s téměř encyklopedickou důsledností

Že můžete tyto hvězdy potkat mezi návštěvníky Goodwoodu, je do značné míry zkazka – museli byste mít velké štěstí, abyste je zahlédli, jak se obklopeni doprovodem spěšně přesouvají z jedné VIP sekce do jiné. Ale nevadí. Kde jinde byste mohli ze vzdálenosti pár metrů pozorovat v akci McLaren-Cosworth M23, v jehož kokpitu sedí Emerson Fittipaldi? 

Další články z letošního Goodwoodu:

Retro | Sportovní auta | Fascinace | Kabriolety | Mazda

Mazda v Goodwoodu slaví čtvrtstoletí MX-5 a přiznává inspiraci Lotusem

Fascinace | Cestování

10 důvodů, proč je Festival rychlosti v Goodwoodu lepší než autosalony

Náklady na cestu a pobyt redaktora hradí Mazda.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. F1 a prototypy v Goodwoodu
  2. F1 a prototypy v Goodwoodu: Fotogalerie
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Mazda 5 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 140 160 km
Cena: 165 000 Kč
Mazda 5 1.798
Rok výroby: 2006
Stav: 141 633 km
Cena: 104 000 Kč
Mazda 5 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 76 270 km
Cena: 210 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 10 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků