Fotogalerie: Tak vyráběla Jawa v době největší slávy. Letos má začít nová éra

Jawa po sobě letos po delší době dala opět vědět, když ukázala nové modely Jawu 350 OHC a Jawu 660 Vintage. To ale ještě nemá být všechno. Zatím přinášíme nostalgickou fotogalerii z let, když Jawa byla na vrcholu své slávy.

Jawa už před několika lety avizovala, že hodlá upustit od výroby dvoutaktních motocyklů a přeorientovat se na jiné typy zákazníků. Prvními vlaštovkami jsou nové modely Jawa 350 OHC a Jawa 660 Vintage.

Stroj s menší kubaturou svým designem odkazuje na populární Jawu 350 typ 634 z přelomu sedmdesátých a osmdesátých let. Shoduje se například nádrž a kryty schránek pod sedlem. Ve skutečnosti to ale není nový motocykl vyvinutý v Týnci nad Labem. Jawa využila techniku čínské motorky Shineray 400.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Druhá novinka - 660 Vintage pak vychází z modelu 660 Sportard. Z tohoto cestovního endura převzala trubkový rám i motor Minarelli.

Jawa má ale i další plány, kvůli nimž například důkladně zmodernizovala svoji hlavní výrobní budovu v Týnci nad Sázavou. Bližší informace ale zatím tají.

Snímky, na nichž slavný fotograf Vilém Heckel zachytil výrobu tehdejších motocyklů i některé propagační fotografie, přinášíme v následující galerii: 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků