Fotogalerie: Škoda 1000 MB slaví padesát let od světové premiéry

Na jaře roku 1964 (přesně 21. března) se světu poprvé představil model Škoda 1000 MB. Šlo o první vůz mladoboleslavské značky, který dostal samonosnou karoserii a který se těšil nemalému úspěchu. Od dubna 1964 do srpna 1969 Škoda vyrobila celkem 443 000 exemplářů. Více než polovina z nich zamířila za hranice České republiky, některé se dostaly až na Nový Zéland nebo do Austrálie.

Video | Škoda | Fascinace | Sport

Legendární Škoda 130 RS jde ze smyku do smyku. Podívejte se na video

Kvůli modelu 1000 MB Škoda začátkem šedesátých let vybudovala zcela nový závod. Ten se skládal z více než čtyřiceti budov, v areálu bylo postaveno třináct kilometrů silnic a deset kilometrů železničních kolejí.

Zajímavosti | Škoda

Škoda 1000 MB „Julie”: cestovatelka je na prodej

Škoda 1000 MB dostala čtyřválec s rozvodem OHV a blokem motoru vyrobeným technologií tlakového odlévání hliníku. Objem motoru činil 988 ccm, výkon v počátcích výroby dosahoval na 37 koní. Auto vážilo 755 kg a maximálně zvládlo 120 km/h. V roce 1968 byl výkon zvýšen na 43 koní.

Zajímavosti | Bezpečnost | Retro | Škoda | Fascinace | Cestování | Škoda Rapid

Škoda 105/120/130 a Rapid: modelová řada v roce 1985

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 5 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků