Fotogalerie: Seat slaví 20 let od založení řady Cupra

Seat slaví jedno zajímavé výročí. Letos to je přesně dvacet let od doby, kdy se na trhu poprvé objevilo jméno Cupra, které vzniklo spojením slov Cup a Racing.

Všechno začalo v roce 1996, kdy Seat vyhrál s Ibizou Kit Car seriál Wolrd Rallye Championship v kategorii dvoulitrových motorů. Automobilka se následně rozhodla, že něco ze svých závodních dovedností nabídne také klasickým zákazníkům, a tak se na trhu poprvé objevuje název Cupra. Jako první ho dostala Ibiza.

I civilní verze měla dvoulitrový motor, ten byl ale oproti závodnímu speciálu zhruba o 70 koní slabší, když nabízel 115 kW (150 koní). O čtyři roky později Seat představil novou verzi Ibizy Cupry, která už dostala menší přeplňovaný motor o objemu 1,8 litru naladěný na 115 kW (156 koní). Ještě téhož roku Seat vytasil opravdovou specialitu v podobě modelu Ibiza Cupra R, který dostal výkon zvýšený na 132 kW (180 koní) a kterých bylo vyrobeno pouze 200 kusů. 

Sportovní auta | Hatchbacky | Premiéry | Seat

Seat Ibiza Cupra má za sebou facelift. Teď má motor 1.8 TSI a manuál

V roce 2000 se také poprvé objevuje Leon Cupra. První generace dostala šestiválec o objemu 2,8 litru s výkonem 150 kW (204 koní). Motor byl kombinován se šestistupňovým manuálem a pohonem všech kol. Jenže to stále nebylo vše, protože rok 2000 znamenal ještě příchod odvozené Cordoby. Ta sice neměla pohon všech kol, ale dostala výkonnější přeplňovanou osmnáctistovku. O dva roky později se stejná technika dostala také do Leonu. 

Dnes má Seat v nabídce dva modely Cupra. Kromě Leonu si zájemci mohou pořídit také menší Ibizu, kterou minulý rok postihla málo vídaná věc – upsizing. Na místo přeplňované čtrnáctistovky se nastěhoval motor 1.8 TSI. 

Dvacáté výročí řady Cupra Seat připomněl v rámci prezentace Leonu Cupra 290, kdy na starém okruhu Terramar vystavil všechny Cupry i závodní speciály. Všechny také najdete v přiložené fotogalerii. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Seat Leon 1.968
Rok výroby: 2013
Stav: 130 519 km
Cena: 250 000 Kč
Seat Exeo 1.998
Rok výroby: 2013
Stav: 140 560 km
Cena: 165 000 Kč
Seat Ibiza 1.39
Rok výroby: 2009
Stav: 141 719 km
Cena: 105 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 62 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků