Fotogalerie: Seat slaví 20 let od založení řady Cupra

Seat slaví jedno zajímavé výročí. Letos to je přesně dvacet let od doby, kdy se na trhu poprvé objevilo jméno Cupra, které vzniklo spojením slov Cup a Racing.

Všechno začalo v roce 1996, kdy Seat vyhrál s Ibizou Kit Car seriál Wolrd Rallye Championship v kategorii dvoulitrových motorů. Automobilka se následně rozhodla, že něco ze svých závodních dovedností nabídne také klasickým zákazníkům, a tak se na trhu poprvé objevuje název Cupra. Jako první ho dostala Ibiza.

I civilní verze měla dvoulitrový motor, ten byl ale oproti závodnímu speciálu zhruba o 70 koní slabší, když nabízel 115 kW (150 koní). O čtyři roky později Seat představil novou verzi Ibizy Cupry, která už dostala menší přeplňovaný motor o objemu 1,8 litru naladěný na 115 kW (156 koní). Ještě téhož roku Seat vytasil opravdovou specialitu v podobě modelu Ibiza Cupra R, který dostal výkon zvýšený na 132 kW (180 koní) a kterých bylo vyrobeno pouze 200 kusů. 

Premiéry | Sportovní auta | Seat | Hatchbacky

Seat Ibiza Cupra má za sebou facelift. Teď má motor 1.8 TSI a manuál

V roce 2000 se také poprvé objevuje Leon Cupra. První generace dostala šestiválec o objemu 2,8 litru s výkonem 150 kW (204 koní). Motor byl kombinován se šestistupňovým manuálem a pohonem všech kol. Jenže to stále nebylo vše, protože rok 2000 znamenal ještě příchod odvozené Cordoby. Ta sice neměla pohon všech kol, ale dostala výkonnější přeplňovanou osmnáctistovku. O dva roky později se stejná technika dostala také do Leonu. 

Dnes má Seat v nabídce dva modely Cupra. Kromě Leonu si zájemci mohou pořídit také menší Ibizu, kterou minulý rok postihla málo vídaná věc – upsizing. Na místo přeplňované čtrnáctistovky se nastěhoval motor 1.8 TSI. 

Dvacáté výročí řady Cupra Seat připomněl v rámci prezentace Leonu Cupra 290, kdy na starém okruhu Terramar vystavil všechny Cupry i závodní speciály. Všechny také najdete v přiložené fotogalerii. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Seat Leon 1.595
Rok výroby: 2006
Stav: 170 774 km
Cena: 74 000 Kč
Seat Leon 1.968
Rok výroby: 2013
Stav: 130 519 km
Cena: 265 000 Kč
Seat Exeo 1.968
Rok výroby: 2010
Stav: 104 458 km
Cena: 158 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 46 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků