Fotogalerie: Seat slaví 20 let od založení řady Cupra

Seat slaví jedno zajímavé výročí. Letos to je přesně dvacet let od doby, kdy se na trhu poprvé objevilo jméno Cupra, které vzniklo spojením slov Cup a Racing.

Všechno začalo v roce 1996, kdy Seat vyhrál s Ibizou Kit Car seriál Wolrd Rallye Championship v kategorii dvoulitrových motorů. Automobilka se následně rozhodla, že něco ze svých závodních dovedností nabídne také klasickým zákazníkům, a tak se na trhu poprvé objevuje název Cupra. Jako první ho dostala Ibiza.

I civilní verze měla dvoulitrový motor, ten byl ale oproti závodnímu speciálu zhruba o 70 koní slabší, když nabízel 115 kW (150 koní). O čtyři roky později Seat představil novou verzi Ibizy Cupry, která už dostala menší přeplňovaný motor o objemu 1,8 litru naladěný na 115 kW (156 koní). Ještě téhož roku Seat vytasil opravdovou specialitu v podobě modelu Ibiza Cupra R, který dostal výkon zvýšený na 132 kW (180 koní) a kterých bylo vyrobeno pouze 200 kusů. 

Sportovní auta | Hatchbacky | Premiéry | Seat

Seat Ibiza Cupra má za sebou facelift. Teď má motor 1.8 TSI a manuál

V roce 2000 se také poprvé objevuje Leon Cupra. První generace dostala šestiválec o objemu 2,8 litru s výkonem 150 kW (204 koní). Motor byl kombinován se šestistupňovým manuálem a pohonem všech kol. Jenže to stále nebylo vše, protože rok 2000 znamenal ještě příchod odvozené Cordoby. Ta sice neměla pohon všech kol, ale dostala výkonnější přeplňovanou osmnáctistovku. O dva roky později se stejná technika dostala také do Leonu. 

Dnes má Seat v nabídce dva modely Cupra. Kromě Leonu si zájemci mohou pořídit také menší Ibizu, kterou minulý rok postihla málo vídaná věc – upsizing. Na místo přeplňované čtrnáctistovky se nastěhoval motor 1.8 TSI. 

Dvacáté výročí řady Cupra Seat připomněl v rámci prezentace Leonu Cupra 290, kdy na starém okruhu Terramar vystavil všechny Cupry i závodní speciály. Všechny také najdete v přiložené fotogalerii. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Seat Ibiza 1.39
Rok výroby: 2009
Stav: 141 719 km
Cena: 100 000 Kč
Seat Leon 1.986
Rok výroby: 2013
Stav: 129 262 km
Cena: 235 000 Kč
Seat Leon 1.896
Rok výroby: 2009
Stav: 123 459 km
Cena: 109 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků