Fotogalerie: Modely Škoda 4x4 ve Vídni, aneb (nejen) čtyřkolky v akci

Škoda na akci nedaleko Vídně připomněla, že ve své nabídce má také modely s pohonem všech kol, přičemž všechny se v nedávné době dočkaly modernizace nebo přišly rovnou v nové generaci. Bohužel na Octavii Scout tentokrát ještě nedošlo. Vídeňská prezentace byla spíše takové mladoboleslavské zopakování známých věcí.
Seznam kapitol
  1. Škoda 4x4 ve Vídni, Video
  2. Fotogalerie

Modely s pohonem všech kol prodejně táhnou. Dobře to ví u Audi, Mercedesu nebo BMW, moc dobře to ví samozřejmě také u Škodovky. Ta přišla s prvním sériovým vozem osazeným pohonem všech kol v roce 1999, kdy se představila Octavia Combi 4x4. O tři roky později dorazil se systémem 4x4 také liftback, šest let na to následoval Superb. V roce 2009 Škoda uvedla Superb Combi 4x4 a hlavně své první SVU Yeti.

Technika | Škoda | Nová Octavia | Škoda Octavia

Na brzdě: Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 4x4

Od roku 1999 do roku 2013 bylo prodáno celkem 386 400 Škodovek disponujících pohonem 4x4. V letošním roce Škoda eviduje prozatím 24 400 prodaných automobilů vybavených systémem 4x4.

Jen pro zopakování, aktuálně je k dispozici coby čtyřkolka Superb/Superb Combi, Octavia Combi a Yeti, kterého Škoda počítá za dva (normální verze a Outdoor). V létě se pak nabídka rozroste o Octavii Scout. Všechny modely používají mezinápravovou spojku Haldex poslední (páté) generace. Výjimkou je pouze Superb, u kterého i po modernizaci zůstala původní čtvrtá generace.

SUV | Video | Technika | Škoda | Volkswagen | Audi | Volvo

Haldex V: co je nového? (doplněno)

Ve Vídni jsme vyzkoušeli Škodu Yeti v poměrně zajímavém terénu. Tohle auto zvládne maximálním stoupání 31°, boční náklon činí 45°, přechodový úhel má hodnotu 19,6°, přední nájezdový 19° a zadní 32°. Yeti opět potvrdil, že i s relativně jednoduchou technikou zvládne mimo silnice více než dost a že mu nedělají přílišné problémy situace, kdy se dvě kola dostanou do vzduchu. Součástí programu byl také sjezd 80% klesání, kde se prezentoval asistent pro sjíždění prudkých svahů. Ten funguje i na neutrál a funguje velmi spolehlivě.

Silniční Škodovky dostaly možnost ukázat své dovednosti na kluzných fóliích v několika disciplínách. Možnost vyzkoušet těsně za sebou například Superb s pohonem předních kol a následně verzi 4x4 je velmi zajímavá. Rozdíl v chování automobilu je totiž obrovský.

Yeti Xtreme: Bonus na závěr

Do Vídně se od jezera Wörthersee dostavil také bonus v podobě studie Yeti Xtreme. Stručné dojmy? Auto vypadá velmi dobře, ale je na něm přeci jen znát, že jde o koncept. Když se kouknete na podvozek, nic nového tam neuvidíte, zadní dveře nejdou naplno otevřít a tak dále.

Interiér je povedený. Kam se podíváte, tam uvidíte Alcantaru, karbon nebo kov. Posádka zapadne do velice sportovních sedadel, řidič dostal sportovně tvarovaný Alcantarou potažený volant, mezi sedadly najdete nože, které drží na svém místě magnet.

Nakonec jedinou opravdovou novinkou byl ve Vídni Superb v provedení Outdoor. Nicméně vzhledem k tomu, že jde pouze o plasty, více než rozepisování statických dojmů prozradí přiložená fotogalerie, kde najdete z celé akce 60 snímků.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Škoda 4x4 ve Vídni, Video
  2. Fotogalerie
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků