Fotogalerie: Lamborghini Countach Periscopica s cenou 24 milionů korun

Na dražbě Bonhams ze začátku června se kromě jiných specialit představilo také Lamborghini Countach, které bylo nakonec prodáno za 1 210 000 USD, což je v přepočtu více než 24 milionů korun. Jde o nejdražší Countach v historii a důvody, proč se částka vyšplhala takto vysoko jsou velmi prosté.

Tento konkrétní exemplář nese označení LP400 Periscopica. Jde o vůz z roku 1975, tedy z druhého roku výroby. Auto má na střeše opravdu něco jako „periskop“, který nahrazuje vnitřní zpětné zrcátko. Celkem vznikla série čítající pouze 150 kusů.

Zajímavosti | Sportovní auta | Lamborghini

Japonská mafie si potrpí na světélkující Lamborghini

Prodaný vůz byl dodán jako nový do švýcarského Curychu, majitel si ho ale nakonec pořídil v roce 1978 v Auto Palace v Pittsburghu. Od té doby až do aukce auto majitele nezměnilo a ten na něm za celou dobu najel pouze 16 483 kilometrů. Předpokládá se, že jde o nejzachovalejší Lamborghini Countach vůbec.

Tuning | Sportovní auta | Lamborghini

Lamborghini Huracan s kompresorem se jmenuje LP850-4 Lucifero

Countach LP400 Periscopica používá čtyřlitrový dvanáctiválec, šest karburátorů Webber a maximální výkon činí 380 koní. Motor spolupracuje s pětistupňovou manuální převodovkou. 
 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků