Fotogalerie: Do České republiky dorazil první Huracán Spyder

Po oficiálním představení na podzim minulého roku se do České republiky dnes podíval vůbec první exemplář nového Lamborghini Hracán LP 610-4 Spyder, na který už také netrpělivě čekají první čeští zákazníci.

Lamborghini Huracán LP 610-4 Spyder se představil v září minulého roku. Kdo by náhodou nevěděl, o čem přesně je řeč, tak se bavíme o supersportu s plátěnou střechou, který má uprostřed uložený atmosférický desetiválec o objemu 5,2 l s výkonem (jak označení napovídá) 449 kW (610 k). Vůz používá sedmistupňovou převodvoku Doppia Frizione, což je italské označení pro dvouspojkový automat. A nechybí ani pohon všech kol.

Premiéry | Sportovní auta | Fascinace | Frankfurt 2015 | Lamborghini

Lamborghini Huracán LP 610-4 Spyder je Huracán se stahovací střechou

Sprint z nuly na 100 km/h zvládne novinka z dílny Lamborghini za 3,4 s, k akceleraci z nuly na 200 km/h potřebuje 10,2 s a nejvíce se rozjede na 324 km/h. Zákazníci si mohou vůz oficiálně objednávat už od loňského autosalonu ve Frankfurtu, za pár měsíců přijedou první hotová auta do ČR. Dnes ale byl v menší předpremiéře na pražském Smíchově k vidění jeden z předsériových exemplářů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Huracán odkazuje svým designem na slavný Countach. Společnými prvky jsou třeba prolisy na kapotě, kryt motoru nebo tvar zadní mřížky

První dojmy? Lamborghini Huracán Spyder je bez debat nádherné auto. Inspirací se stal slavný Countach, což byste možná na první pohled netipovali, ale když se podíváte detailněji, najdete hned několik společných prvků. Jde například o decentní prolisy na přední kapotě nebo třeba o karoserii, která při pohledu přímo zepředu tvoří šestiúhelník. Vzadu odkazuje Huracán na svého předchůdce tvarem krytu motoru nebo tvarem zadní mřížky.

Zajímavosti | Retro | Sportovní auta | Lamborghini

Fotogalerie: Lamborghini Countach Periscopica s cenou 24 milionů korun

Spyder používá plátěnou střechu, která přesně zapadá do profilu karoserie. Pokud si budete chtít užít nebe nad hlavou, potřebujete k tomu sedmnáct sekund, během kterých systém střechu na váš pokyn složí. Manipulovat se střechou lze až do rychlosti 50 km/h. U vystaveného exempláře ale na zkoušení střechy nedošlo, protože jde o předsériový vůz, takže údajně není radno testovat fungování střechy až příliš často.

Interiér jako takový známe z klasického Huracánu. Pěkným detailem jsou vyskakující kliky dveří, sedadla mají samozřejmě přísně sportovní tvar a na volantu nechybí ani ovladač na přepínání jízdních režimů. Nový Spyder je údajně v civilním nastavení relativně pohodlný a oproti svým předchůdcům umí být i lépe vybavený.

Tak například zájemci mají na výběr jedno z pěti různých čalounění včetně kombinace s alcantarou nebo dvoubarevných variant. Interiér jako takový může mít jednu ze sedmnácti barev a mimochodem střecha je k dispozici ve třech odstínech. Přístrojový štít zde nehledejte, ten je nahrazen TFT displejem. Jen tak na okraj, systém propočítává pozici ručičky u otáčkoměru šedesátkrát za sekundu, to abyste měli co nejpřesnější informace.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
První předsériový exemplář Českou republiku zase rychle opustí. První opravdu české auto dorazí v dubnu, dodávky prvním zákazníkům začnou v květnu 

Zájemci o nový Huracán Spyder mohou vůz objednávat už od podzimu minulého roku, přičemž první exemplář dostane české zastoupení v dubnu, první zákaznická auta přijedou v květnu. Aktuálně si LP 610-4 Spyder objednali už tři zákazníci. Minimální cena jednoho tohoto supersportu je 188 450 eur bez DPH a jak je vidět v ceníku, tato částka může být ještě o mnoho vyšší.

Například matná barva karoserie (černá, bílá, hnědá, šedá nebo žlutá) stojí dalších deset tisíc eur, koupit si můžete dvacetipalcové titanové ráfky za pět tisíc nebo magnetoreologické tlumiče spolu se systémem nastavování světlé výšky taktéž skoro za pět tisíc. Pořád se bavíme o cenách bez DPH. K dispozici jsou i drobnosti typu tašky ušité na míru pro zavazadelník, kdy vás kožené provedení vyjde zhruba na 35 tisíc korun, karbonová alternativa pak začíná přibližně na sedmdesáti tisících.

Huracán Spyder je velmi zajímavý stroj. Užívat si jízdu bez střechy s atmosférickým desetiválcem za hlavou bude jistě neopakovatelný zážitek. Tak třeba se nám poštěstí i nějaký malý test...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Mini Cooper 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 88 195 km
Cena: 349 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 250 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 30 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků