Fotogalerie: Do České republiky dorazil první Huracán Spyder

Po oficiálním představení na podzim minulého roku se do České republiky dnes podíval vůbec první exemplář nového Lamborghini Hracán LP 610-4 Spyder, na který už také netrpělivě čekají první čeští zákazníci.

Lamborghini Huracán LP 610-4 Spyder se představil v září minulého roku. Kdo by náhodou nevěděl, o čem přesně je řeč, tak se bavíme o supersportu s plátěnou střechou, který má uprostřed uložený atmosférický desetiválec o objemu 5,2 l s výkonem (jak označení napovídá) 449 kW (610 k). Vůz používá sedmistupňovou převodvoku Doppia Frizione, což je italské označení pro dvouspojkový automat. A nechybí ani pohon všech kol.

Sportovní auta | Fascinace | Premiéry | Frankfurt 2015 | Lamborghini

Lamborghini Huracán LP 610-4 Spyder je Huracán se stahovací střechou

Sprint z nuly na 100 km/h zvládne novinka z dílny Lamborghini za 3,4 s, k akceleraci z nuly na 200 km/h potřebuje 10,2 s a nejvíce se rozjede na 324 km/h. Zákazníci si mohou vůz oficiálně objednávat už od loňského autosalonu ve Frankfurtu, za pár měsíců přijedou první hotová auta do ČR. Dnes ale byl v menší předpremiéře na pražském Smíchově k vidění jeden z předsériových exemplářů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Huracán odkazuje svým designem na slavný Countach. Společnými prvky jsou třeba prolisy na kapotě, kryt motoru nebo tvar zadní mřížky

První dojmy? Lamborghini Huracán Spyder je bez debat nádherné auto. Inspirací se stal slavný Countach, což byste možná na první pohled netipovali, ale když se podíváte detailněji, najdete hned několik společných prvků. Jde například o decentní prolisy na přední kapotě nebo třeba o karoserii, která při pohledu přímo zepředu tvoří šestiúhelník. Vzadu odkazuje Huracán na svého předchůdce tvarem krytu motoru nebo tvarem zadní mřížky.

Zajímavosti | Retro | Sportovní auta | Lamborghini

Fotogalerie: Lamborghini Countach Periscopica s cenou 24 milionů korun

Spyder používá plátěnou střechu, která přesně zapadá do profilu karoserie. Pokud si budete chtít užít nebe nad hlavou, potřebujete k tomu sedmnáct sekund, během kterých systém střechu na váš pokyn složí. Manipulovat se střechou lze až do rychlosti 50 km/h. U vystaveného exempláře ale na zkoušení střechy nedošlo, protože jde o předsériový vůz, takže údajně není radno testovat fungování střechy až příliš často.

Interiér jako takový známe z klasického Huracánu. Pěkným detailem jsou vyskakující kliky dveří, sedadla mají samozřejmě přísně sportovní tvar a na volantu nechybí ani ovladač na přepínání jízdních režimů. Nový Spyder je údajně v civilním nastavení relativně pohodlný a oproti svým předchůdcům umí být i lépe vybavený.

Tak například zájemci mají na výběr jedno z pěti různých čalounění včetně kombinace s alcantarou nebo dvoubarevných variant. Interiér jako takový může mít jednu ze sedmnácti barev a mimochodem střecha je k dispozici ve třech odstínech. Přístrojový štít zde nehledejte, ten je nahrazen TFT displejem. Jen tak na okraj, systém propočítává pozici ručičky u otáčkoměru šedesátkrát za sekundu, to abyste měli co nejpřesnější informace.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
První předsériový exemplář Českou republiku zase rychle opustí. První opravdu české auto dorazí v dubnu, dodávky prvním zákazníkům začnou v květnu 

Zájemci o nový Huracán Spyder mohou vůz objednávat už od podzimu minulého roku, přičemž první exemplář dostane české zastoupení v dubnu, první zákaznická auta přijedou v květnu. Aktuálně si LP 610-4 Spyder objednali už tři zákazníci. Minimální cena jednoho tohoto supersportu je 188 450 eur bez DPH a jak je vidět v ceníku, tato částka může být ještě o mnoho vyšší.

Například matná barva karoserie (černá, bílá, hnědá, šedá nebo žlutá) stojí dalších deset tisíc eur, koupit si můžete dvacetipalcové titanové ráfky za pět tisíc nebo magnetoreologické tlumiče spolu se systémem nastavování světlé výšky taktéž skoro za pět tisíc. Pořád se bavíme o cenách bez DPH. K dispozici jsou i drobnosti typu tašky ušité na míru pro zavazadelník, kdy vás kožené provedení vyjde zhruba na 35 tisíc korun, karbonová alternativa pak začíná přibližně na sedmdesáti tisících.

Huracán Spyder je velmi zajímavý stroj. Užívat si jízdu bez střechy s atmosférickým desetiválcem za hlavou bude jistě neopakovatelný zážitek. Tak třeba se nám poštěstí i nějaký malý test...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 220 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Mini One 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 127 642 km
Cena: 75 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků