Fotogalerie: Audi RS5 TDI má šestiválcový turbodiesel a 385 koní

Audi se pochlubilo kompletními informacemi a fotografiemi konceptu ostré naftové RS5. Nabroušený diesel vznikl k půlkulatému jubileu motorů TDI, slaví 25 let.
Seznam kapitol
  1. Audi S5 TDI
  2. Audi S5 TDI: Fotogalerie

Zatímco standardní kupé Audi RS5 je poháněno vidlicovým osmiválcem, v útrobách konceptu RS5 TDI bije „jenom“ třílitrový šestiválec TDI, avšak s impozantními parametry. Posuďte sami, dává 385 koní, tedy správně 283 kW. Tradiční výfukové turbodmychadlo s maximálním plnicím tlakem 2,4 baru doplňuje druhé poháněné elektřinou, Audi podobná používá třeba v závodních speciálech R18 e-tron quattro. Představované kupé ale není hybrid. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zbarvení konceptu odkazuje na Sport Quattro S1, se kterým Walter Röhrl zvítězil v roce 1987 na Pikes Peak

Toto turbo využívá napájení z lithium-iontové baterie a vlastní elektrickou síť pod napětím 48 V, která je napojena na palubní dvanáctivoltovou. Elektromotor nahrazuje klasické turbínové kolo a umí vyvinout až 70 tisíc otáček během několika setin sekundy. Zlepšuje reakci při sešlápnutí plynového pedálu a také průběh křivky točivého momentu. Výsledkem je 750 Nm v rozmezí 1250-2000 ot./min., tedy maximum prakticky od volnoběhu! Motor točí ale až 5500 otáček za minutu.

Testy | Audi

Test Audi A8 4.2 TDI quattro: Dieselový reaktor

RS5 TDI je quattro, má tedy pohon všech kol. Z klidu na stovku sprintuje během čtyř sekund, na dvojnásobek pak za méně než 16 s. Z levého pruhu německé dálnice se raději kliďte, kdyby tam s ním někdo z automobilky náhodou vyrazil. Jede totiž až 280 km/h, zatímco sériový model s osmiválcem zbrzdí omezovač při obligátních 250 km/h a v oblíbené akcelerační disciplíně je o půl vteřiny pomalejší. Normovaná spotřeba nafty u konceptu činí pouhých 5,3 l/100 km, což vyvolává při dynamických parametrech vozu úsměv na tváři.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Naftovému šestiválci 3.0 TDI pomáhá elektrické dmychadlo

Elektrickou síť s 48 V i nová dmychadla určitě u ingolstadtských výrobků na čtyřech kolech v blízké budoucnosti uvidíme, naftové kupé RS5 jako celek ale nejspíš nikoliv. Koncept je prostě zkušební pojízdnou laboratoří. Bavoři se čtyřmi kruhy jej ale oblékli do působivých historii evokujících válečných barev. Ti, kteří pamatují vítězství Waltera Röhrla se soutěžní bestií Sport Quattro S1 na Pikes Peak (1987), jistě vědí...

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Audi S5 TDI
  2. Audi S5 TDI: Fotogalerie
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 350 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků