Fotogalerie: Audi RS5 TDI má šestiválcový turbodiesel a 385 koní

Audi se pochlubilo kompletními informacemi a fotografiemi konceptu ostré naftové RS5. Nabroušený diesel vznikl k půlkulatému jubileu motorů TDI, slaví 25 let.
Seznam kapitol
  1. Audi S5 TDI
  2. Audi S5 TDI: Fotogalerie

Zatímco standardní kupé Audi RS5 je poháněno vidlicovým osmiválcem, v útrobách konceptu RS5 TDI bije „jenom“ třílitrový šestiválec TDI, avšak s impozantními parametry. Posuďte sami, dává 385 koní, tedy správně 283 kW. Tradiční výfukové turbodmychadlo s maximálním plnicím tlakem 2,4 baru doplňuje druhé poháněné elektřinou, Audi podobná používá třeba v závodních speciálech R18 e-tron quattro. Představované kupé ale není hybrid. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zbarvení konceptu odkazuje na Sport Quattro S1, se kterým Walter Röhrl zvítězil v roce 1987 na Pikes Peak

Toto turbo využívá napájení z lithium-iontové baterie a vlastní elektrickou síť pod napětím 48 V, která je napojena na palubní dvanáctivoltovou. Elektromotor nahrazuje klasické turbínové kolo a umí vyvinout až 70 tisíc otáček během několika setin sekundy. Zlepšuje reakci při sešlápnutí plynového pedálu a také průběh křivky točivého momentu. Výsledkem je 750 Nm v rozmezí 1250-2000 ot./min., tedy maximum prakticky od volnoběhu! Motor točí ale až 5500 otáček za minutu.

Testy | Audi

Test Audi A8 4.2 TDI quattro: Dieselový reaktor

RS5 TDI je quattro, má tedy pohon všech kol. Z klidu na stovku sprintuje během čtyř sekund, na dvojnásobek pak za méně než 16 s. Z levého pruhu německé dálnice se raději kliďte, kdyby tam s ním někdo z automobilky náhodou vyrazil. Jede totiž až 280 km/h, zatímco sériový model s osmiválcem zbrzdí omezovač při obligátních 250 km/h a v oblíbené akcelerační disciplíně je o půl vteřiny pomalejší. Normovaná spotřeba nafty u konceptu činí pouhých 5,3 l/100 km, což vyvolává při dynamických parametrech vozu úsměv na tváři.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Naftovému šestiválci 3.0 TDI pomáhá elektrické dmychadlo

Elektrickou síť s 48 V i nová dmychadla určitě u ingolstadtských výrobků na čtyřech kolech v blízké budoucnosti uvidíme, naftové kupé RS5 jako celek ale nejspíš nikoliv. Koncept je prostě zkušební pojízdnou laboratoří. Bavoři se čtyřmi kruhy jej ale oblékli do působivých historii evokujících válečných barev. Ti, kteří pamatují vítězství Waltera Röhrla se soutěžní bestií Sport Quattro S1 na Pikes Peak (1987), jistě vědí...

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Audi S5 TDI
  2. Audi S5 TDI: Fotogalerie
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků