Formule E: prvních deset vozů předáno představitelům týmů

45 komentářů

Rover623
19. května • 7:05

Musíme doufat, že to nezatíží hromadou regulí a že když bude mít každý stejné auto, že to zas konečně budou zase závody. V současné době ať se díváte na co chcete (cesťáky, F1, kamiony) je to zatížené takovou hromadou nesmyslných pravidel, že ve výsledku jsou to závody vláčků

Zix
18. května • 17:40

Když každý tým bude mít 4 vozy. Takže pilot pojede s 1 vozem a pokud se mu pořadí včas dojet do boxů(než se mu vybije), tak pojede s 2. vozem?
Sice je pěkný, že se bude na co koukat v zimě, ale když už na to mrknu tak asi kvůli zvuku a abych se pobavil.

Lovap
19. května • 9:21

Presne tak. Dve vozidlá na vodiča a závod. Mimochodom, zvuk to má celkom sympatický, možno ešte lepší než súčasné mixéry F1.

Ateo
17. května • 18:04

Jeden zavod se chysta do Plzne ! Uz se pro to upravuje trolejove vedeni ! :-D

Pravidla
17. května • 15:45

Závod Formule-E vyhraje ten, kdo pojede nejrychleji, nebo ten, co na jedno nabití ujede nejvíc kol?

16. května • 20:13

jsem fanda nové ery... nebál bych se toho...
Vznik F1 samotné byl kdysi to samé co toto...
A za 30 let budeme koukat právě na tuto F1...
Tak at se rozvíjí... !!! Protože my chceme závody...!!!

Uluru
16. května • 20:20

Naší prapředkové akumulátory už odvrhli před více než 100 léty jako nepraktickou záležitost a Ty tomuhle nesmyslu věříš?

Lovap
16. května • 20:32

Kecy. Naši prapredkovia odvrhli ťažké a na svoju váhu nevýkonné olovené aku.

runner42
16. května • 20:36

:D A teď místo toho máme? :D

Lovap
16. května • 20:39

Lítium-iónové? A neustále nové info o ďalších skúšaných typoch? Naposledy nejaké karbón-karbónové ... Počkáme do augusta, mali by sa ukázať.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
runner42
17. května • 7:23

Jo fakt? Takže vy máte v autě lithiový aku? :D
Jistě, máme tu i za brutální cenu lithium kadmiové a jiné varianty, které ovšem nejsou zlepšením. Mají totiž všechny řadu jiných problémů. A především jsou stále jak píšete srandovně těžké s malou kapacitou.

ace_9
17. května • 11:18

niekto tu nepostrehol, ze diskusia nie je o bateriach v autach na spalovaci motor :-D

runner42
17. května • 20:15

Jste na omylu. Nejvíce elektromobilů jezdí i dnes s olověnými aku a existuje velmi dobrý důvod, proč jsou i ve vašem autě. Tolik k aku, které odvrhli už naši prapředci.

Lovap
17. května • 21:56

Iste, ten dôvod je cena.

runner42
17. května • 22:14

Cena, odolnost, dobíjecí charakteristika.. důvodů je celá řada..

Lovap
18. května • 12:25

Cena. Na všetko je lepší NiMh aku.

runner42
18. května • 15:37

Vy mě fakt bavíte :D Jasně, NiMH jinak ve všem lepší, až na pro vás nepodstatné drobnosti, jakože při teplotní nule nedávají žádný proud a při dobíjení alternátorem je odrovnáte tak do půl roku. Pohodička :D

Lovap
19. května • 9:16

zaujímavé, že to majitelia Priusov, žijúci v Nórsku a iných chladných oblastiach nejako nepostrehli, že by nedávali prúd :-)))
Manipulátory, vysokozdvižné vozíky a podobne sa alternátorom nedobíjajú, to by ste mali vedieť - ani tie s olovenými aku. Nabíjajú sa v drvivej väčšine prípadov externou, alebo internou nabíjačkou.

miki
21. května • 7:34

To pouze vy nejste dobře informován. Problémy jsou velké. Při chladném počasí se mi rozsvítí CEL a spotřeba výrazně stoupne. Podle servisu to je bohužel normální, ale battery pack se ničí! Když jsem se ptal co s tím, doporučení bylo neparkovat venku.

Lovap
17. května • 11:06

Prečo kecáte nezmysly? Všetky súčasné elektromobily majú lítium-iónové akumulátory. A na rozdiel od olovených sú podstatne ľahšie a výkonnejšie.
Posledná veta nemá zmysel, pretože som písal o olovených - alebo máte problém s chápaním písaného textu ...

runner42
17. května • 20:19

Jste totálně mimo. Nejvíce elektromobilů jezdí s olověnými aku. Jsou to elektromobily provozované v průmyslovém prostředí, které počtem o řád až dva počtem překonávají elektromobily na silnicích.

Lovap
17. května • 21:55

Ste totálne mimo. V priemyselnom prostredí nejde o elektromobily, ale o rôzne mechanizmy - manipulátory, vozíky a podobne. Nerobte sa ešte hlúpejším, než sa zdáte. A s olovenými aku jazdia z jedného dôvodu: olovené aku sú lacné.

runner42
17. května • 22:10

Ano, jsou to různé vozíky a manipulátory. Podle Vás je zřejmě elektromobilem pouze auto nejlépe sedan a nákladní tatrovka není auto. :D

Lovap
18. května • 12:05

Ehm ... nebuďte smiešny ... je toto skladovarevue.cz, alebo podobne? Nie, že ... je to autorevue a teda každý normálny človek (asi okrem vás) predpokladá, že pojednáva o automobiloch (vrátane ich športového využitia) ako prostriedkoch prepravy osôb, nie o stavebných mechanizmoch, manipulátoroch a podobne. :-D

runner42
18. května • 15:42

Možná místo keců by to chtělo soustředit se na původní zcela stupidní tvrzení, ze již naši prapředci odvrhli olověné akumulátory. To samozřejmě není pravda a nemá smysl to okecávat.PS: a ano, ta stará ještěrka je průmyslový elektromobil, ať se vám to líbí nebo ne.

Lovap
19. května • 9:19

Možno by to chcelo namiesto kecov sa sústrediť na pôvodné tvrdenie (odvrhnutie ol. aku) A zobrať do úvahy, že ide o autorevue a nie o skladovarevue. Takže to samozrejme pravda je ...
PS: keď sa už ťaháte o slovíčka, tak RC modelov sú na celom svete milióny a ani jeden nepoužíva olovené aku - keď už vám ide o elektromobil ... :-D

Uluru
16. května • 22:02

Trochu jsem se kouknul do netu a zjistil jsem, že Lithium je vlastně zbraň hromadného ničení.:-(
http://www.prvky.com/3.html...

Lovap
17. května • 11:12

Ehm ...
Environmental concerns and recycling
Since Li-ion batteries contain no toxic metals (unlike other types of batteries which may contain lead or cadmium)[41] they are generally categorized as non-hazardous waste. Li-ion battery elements including iron, copper, nickel and cobalt are considered safe for incinerators and landfills. These metals can be recycled, but mining generally remains cheaper than recycling.[103] At present, not much is invested into recycling Li-ion batteries due to costs, complexities and low yield. The most expensive metal involved in the construction of the cell is cobalt. Lithium iron phosphate is cheaper but has other drawbacks. Lithium is less expensive than other metals used. The manufacturing processes of nickel and cobalt for the positive electrode and also the solvent, present potential environmental and health hazards.
Toľko k líthiu ako "jedu"

Uluru
16. května • 20:47

A dokážeš si představit kolik zeminy se musí někde vykutat a přepravit do do nějaké chemičky, než z té fůry dokážou udělat tak malinkatý koncentrát jedu?:-/

ctverec F1
16. května • 19:20

Z 0 na 100 za 3 s Se 133 kW? To jsem blázen.. Že by ty káry byly z polystyrenu?

Uluru
16. května • 19:40

S elektromotorem se to dá, ale autor tohoto článku neznalým zapoměl připomenout, že tyhle šidítka nejsou schopné odjet celý závod a po púlce závodu se musí vyměnit celé žďorby, aby nebyly světu pouze pro smích.

WinDiesel
16. května • 19:46

Po půlce závodu? Tipuji 4 až 5 výměn za závod.

Uluru
16. května • 20:17

Opravdu pouze jedna výměna. Monočlánky jsou drahé.:-P:-D

WinDiesel
17. května • 10:39

No v tom případě ale 90% závodního pole nedojede do cíle ......... :-))
Ale třeba se bude výsledek závodu hodnotit dle kritéria "kdo kam dojel" ...... :-))

Uluru
16. května • 17:26

Doufám že Greenpeace zakročí a tuhle ekologickou katastrofu jim zatrhne.:-P

Jozef Kostelansky
16. května • 17:23

Považujem do za dobrú cestu k urýchleniu vývoja elektromobilov. Len by ma zaujímalo, aký bude dojazd tých formulí. Podľa ich počtu by som tipoval, že v polovici závodu si jazdci formule vymenia za nové s dobitými batériami...

runner42
16. května • 17:59

A co přesně? Fandové elektromobilů holt žijí v iluzi, že na elektromobilu lze něco vyvíjet.

Andrejlm
16. května • 18:29

Akože čo? Veď sú na rovnakej úrovni dobrých vyše 100 rokov. Stačí malá revolúcia v batériách respektive v uschovávaní energie a je to. Samozrejme, že je čo vyvíjať omg...

runner42
16. května • 20:35

A jak případná revoluce v chemickém průmyslu souvisí s tímhle prdítkem, fantasto?

Andrej
16. května • 17:00

fuu ale to je ako dosť pomalé, to sa bude jazdiť na tratiach pre motokáry či ako? :-/

precija
17. května • 11:37

Pokud se nepletu, maji v planu zavodit primo v centrech velkomest.

Lukáš P.
17. května • 16:54

Takže k obligátním zyklojízdám a maratonuům přibyde nová záminka k zavření centra daného nebohého města, hmm :-///

runner42
16. května • 15:19

Proč ne, alespoň budou mít hlemýždí dostihy rovnocenného konkurenta jak v předváděných výkonech tak sledovanosti. :P

Matt54_CZE
16. května • 14:21

A za chvíli to máme i v F1 :-D:-D:-D:-D

Uluru
16. května • 20:20

Nevyvolávej paniku, je to trestné.:-D

Doporučujeme

Články odjinud