Formule 1 by mohla mít volnější pravidla ohledně motorů a přes 1000 koní

Pravidla současné Formule 1 jsou natolik komplikovaná, že se v tom pomalu už nevyznají ani týmy, natož laický divák. Nicméně na jedné věci se asi shodnou téměř všichni. Nová pravidla pohonných jednotek a zejména omezení jejich vývoje jsou poměrně nešťastná.

Sledujte dění kolem F1 na našem sesterském webu F1Sport.cz

Od roku 2014 jsou v F1 po dlouhém období nasazeny přeplňované motory spojené navíc s komplikovaným hybridním systémem. Diváci kritizují nevýrazný zvuk (z F1 se stala snad nejtišší motoristická disciplína), týmy zase nemožnost kontinuálního vývoje.

Nyní, před začátkem nové sezony, se sešla strategická skupina, která probrala možnosti posunu pravidel na další roky. Vypadá to, že ani pro příští rok se toho moc nezmění, ale od roku 2017 by mohlo dojít k jistému uvolnění pravidel, které by mohlo vést k větší soutěživosti a atraktivitě závodů.

Zajímavosti | Video | Formule 1

Podívejte se, o kolik je Formule 1 rychlejší než opravdu rychlá auta

Návrh Ferrari na přechod k osmiválcům s přeplňováním byl zamítnut, ale začala se prosazovat myšlenka, že by se uvolnil vývoj a především diskutovaný limit průtoku paliva. Zůstalo by dovolené množství paliva na závod, ale neomezoval by se jeho maximální průtok.

Výsledkem by tak mohly být motory, které by spolehlivě dávaly výkon větší než 1000 koní. Svým způsobem by se tak mohla vrátit legendární přeturbená monstra z 80. let. Sám Niki Lauda prohlásil, že současná F1 by měla být mnohem náročnější na řízení. Za uvolnění pravidel a růst výkonu se vyslovili i jezdci.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 22 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků