Formule 1 by mohla mít volnější pravidla ohledně motorů a přes 1000 koní

Pravidla současné Formule 1 jsou natolik komplikovaná, že se v tom pomalu už nevyznají ani týmy, natož laický divák. Nicméně na jedné věci se asi shodnou téměř všichni. Nová pravidla pohonných jednotek a zejména omezení jejich vývoje jsou poměrně nešťastná.

Sledujte dění kolem F1 na našem sesterském webu F1Sport.cz

Od roku 2014 jsou v F1 po dlouhém období nasazeny přeplňované motory spojené navíc s komplikovaným hybridním systémem. Diváci kritizují nevýrazný zvuk (z F1 se stala snad nejtišší motoristická disciplína), týmy zase nemožnost kontinuálního vývoje.

Nyní, před začátkem nové sezony, se sešla strategická skupina, která probrala možnosti posunu pravidel na další roky. Vypadá to, že ani pro příští rok se toho moc nezmění, ale od roku 2017 by mohlo dojít k jistému uvolnění pravidel, které by mohlo vést k větší soutěživosti a atraktivitě závodů.

Zajímavosti | Video | Formule 1

Podívejte se, o kolik je Formule 1 rychlejší než opravdu rychlá auta

Návrh Ferrari na přechod k osmiválcům s přeplňováním byl zamítnut, ale začala se prosazovat myšlenka, že by se uvolnil vývoj a především diskutovaný limit průtoku paliva. Zůstalo by dovolené množství paliva na závod, ale neomezoval by se jeho maximální průtok.

Výsledkem by tak mohly být motory, které by spolehlivě dávaly výkon větší než 1000 koní. Svým způsobem by se tak mohla vrátit legendární přeturbená monstra z 80. let. Sám Niki Lauda prohlásil, že současná F1 by měla být mnohem náročnější na řízení. Za uvolnění pravidel a růst výkonu se vyslovili i jezdci.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2002
Stav: 178 493 km
Cena: 40 000 Kč
Ford Mondeo 1.8
Rok výroby: 2005
Stav: 124 553 km
Cena: 60 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

včera | Stanislav Kolman | 1 příspěvek
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků