Formule 1 by mohla mít volnější pravidla ohledně motorů a přes 1000 koní

Formule 1 by mohla mít volnější pravidla ohledně motorů a přes 1000 koní

Pravidla současné Formule 1 jsou natolik komplikovaná, že se v tom pomalu už nevyznají ani týmy, natož laický divák. Nicméně na jedné věci se asi shodnou téměř všichni. Nová pravidla pohonných jednotek a zejména omezení jejich vývoje jsou poměrně nešťastná.

Sledujte dění kolem F1 na našem sesterském webu F1Sport.cz

Od roku 2014 jsou v F1 po dlouhém období nasazeny přeplňované motory spojené navíc s komplikovaným hybridním systémem. Diváci kritizují nevýrazný zvuk (z F1 se stala snad nejtišší motoristická disciplína), týmy zase nemožnost kontinuálního vývoje.

Nyní, před začátkem nové sezony, se sešla strategická skupina, která probrala možnosti posunu pravidel na další roky. Vypadá to, že ani pro příští rok se toho moc nezmění, ale od roku 2017 by mohlo dojít k jistému uvolnění pravidel, které by mohlo vést k větší soutěživosti a atraktivitě závodů.

Zajímavosti | Video | Formule 1

Podívejte se, o kolik je Formule 1 rychlejší než opravdu rychlá auta

Návrh Ferrari na přechod k osmiválcům s přeplňováním byl zamítnut, ale začala se prosazovat myšlenka, že by se uvolnil vývoj a především diskutovaný limit průtoku paliva. Zůstalo by dovolené množství paliva na závod, ale neomezoval by se jeho maximální průtok.

Výsledkem by tak mohly být motory, které by spolehlivě dávaly výkon větší než 1000 koní. Svým způsobem by se tak mohla vrátit legendární přeturbená monstra z 80. let. Sám Niki Lauda prohlásil, že současná F1 by měla být mnohem náročnější na řízení. Za uvolnění pravidel a růst výkonu se vyslovili i jezdci.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Ford Mondeo 0
Rok výroby: 2006
Stav: 149 544 km
Cena: 65 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků