Formula E poprvé v akci na orkuhu. Zatím jen se čtvrtinovým výkonem

Šampionát elektrických formulí nabírá zcela konkrétní obrysy. Po premiéře na autosalonu ve Frankfurtu a několika propagačních akcí se první elektrická formule podívala na závodní okruh. Stalo se tak ve francouzském Choisy-le-Roi. Za volant usedl Lucas di Grassi, který v prvním elektrickém monopostu odkroužil čtyřicet kol během dvou dnů. 

Zajímavosti | Elektromobily | Formule 1 | Sport | Frankfurt 2013 | Renault

Spark-Renault SRT_01E: elektrický monopost pro šampionát Formule E

Zatím jde pouze o testování, které má ověřit funkci všech systémů. Monopost používá prozatímní akumulátor. Ten je menší a jezdci poskytne čtvrtinový výkon, než s jakým se počítá pro závody. Simulace závodního režimu by měla následovat v horizontu několika týdnů.

Elektrický monopost používá elektromotor o výkonu 180 koní, na stovku se dostane za tři sekundy a maximální rychlost bude omezena na 225 km/h. První ročník nového seriálu odstartuje v září příštího roku v Pekingu.

Renault Fluence 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 119 269 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2010
Stav: 140 363 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Scénic 1.461
Rok výroby: 2007
Stav: 151 327 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků