Ve stádiu zkoušek se nyní u německého Fordu nachází systém Electronic Brake Light, jenž řidiče upozorní na kritické brzdění vozu opřed ním.
V rámci čtyřletého výzkumného programu Safe Intelligent Mobility – Testfield Germany (simTD) zkouší evropský Ford dvacítku nových systémů, jež by v dohledné budoucnosti mohly pomoci zlepšit bezpečnost silničního provozu a zvýšit úroveň komfortu užívání automobilů Ford. Za zmínku stojí v programu simTD hlavně soustava Electronic Brake Light.
Vůz se systémem Electronic Brake Light má v případě kritického brzdění varovat okolní vozidla
Její doslovný překlad by funkci systému nevystihoval zrovna přesně. Vězte totiž, že jde o prvek komunikace mezi automobily, v rámci kterého vozidlo při kritickém brzdění vyšle okolním vozům příslušný signál. Na základě něj se před řidiči automobilů jedoucími za brzdícím vozem rozsvítí varovné světlo, a to i před zatáčkou či v jinak nepřehledných podmínkách.
Výsledky dosavadních zkoušek údajně prokázaly, že soustava Electronic Brake Light umožní řidičům brzdit dříve, čímž lze omezit následky případné nehody, případně jí zcela zabránit. Tento systém je stále ve vývoji a vůbec není jasné, jestli se nakonec u sériových vozů Ford objeví. A pokud ano, určitě bude třeba poněkud lépe vymyslet také umístění kontrolního světla na palubní desce…
V rámci programu simTD dosud na 500 řidičů najezdilo během 41 000 hodin přes 1,5 mil. km, přičemž používali více než 100 upravených automobilů Ford, mezi nimiž převládala MPV Ford S-Max. Program simTD vedou konstruktéři výzkumného centra evropské části koncernu Ford v německých Cáchách.