Ford zkouší „elektronické brzdové světlo“, má pomoci brzdit dříve

Ve stádiu zkoušek se nyní u německého Fordu nachází systém Electronic Brake Light, jenž řidiče upozorní na kritické brzdění vozu opřed ním.

V rámci čtyřletého výzkumného programu Safe Intelligent Mobility – Testfield Germany (simTD) zkouší evropský Ford dvacítku nových systémů, jež by v dohledné budoucnosti mohly pomoci zlepšit bezpečnost silničního provozu a zvýšit úroveň komfortu užívání automobilů Ford. Za zmínku stojí v programu simTD hlavně soustava Electronic Brake Light.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vůz se systémem Electronic Brake Light má v případě kritického brzdění varovat okolní vozidla 

Její doslovný překlad by funkci systému nevystihoval zrovna přesně. Vězte totiž, že jde o prvek komunikace mezi automobily, v rámci kterého vozidlo při kritickém brzdění vyšle okolním vozům příslušný signál. Na základě něj se před řidiči automobilů jedoucími za brzdícím vozem rozsvítí varovné světlo, a to i před zatáčkou či v jinak nepřehledných podmínkách.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Výsledky dosavadních zkoušek údajně prokázaly, že soustava Electronic Brake Light umožní řidičům brzdit dříve, čímž lze omezit následky případné nehody, případně jí zcela zabránit. Tento systém je stále ve vývoji a vůbec není jasné, jestli se nakonec u sériových vozů Ford objeví. A pokud ano, určitě bude třeba poněkud lépe vymyslet také umístění kontrolního světla na palubní desce…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

V rámci programu simTD dosud na 500 řidičů najezdilo během 41 000 hodin přes 1,5 mil. km, přičemž používali více než 100 upravených automobilů Ford, mezi nimiž převládala MPV Ford S-Max. Program simTD vedou konstruktéři výzkumného centra evropské části koncernu Ford v německých Cáchách.
 

 

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků