Ford zkouší „elektronické brzdové světlo“, má pomoci brzdit dříve

Ve stádiu zkoušek se nyní u německého Fordu nachází systém Electronic Brake Light, jenž řidiče upozorní na kritické brzdění vozu opřed ním.

V rámci čtyřletého výzkumného programu Safe Intelligent Mobility – Testfield Germany (simTD) zkouší evropský Ford dvacítku nových systémů, jež by v dohledné budoucnosti mohly pomoci zlepšit bezpečnost silničního provozu a zvýšit úroveň komfortu užívání automobilů Ford. Za zmínku stojí v programu simTD hlavně soustava Electronic Brake Light.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vůz se systémem Electronic Brake Light má v případě kritického brzdění varovat okolní vozidla 

Její doslovný překlad by funkci systému nevystihoval zrovna přesně. Vězte totiž, že jde o prvek komunikace mezi automobily, v rámci kterého vozidlo při kritickém brzdění vyšle okolním vozům příslušný signál. Na základě něj se před řidiči automobilů jedoucími za brzdícím vozem rozsvítí varovné světlo, a to i před zatáčkou či v jinak nepřehledných podmínkách.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Výsledky dosavadních zkoušek údajně prokázaly, že soustava Electronic Brake Light umožní řidičům brzdit dříve, čímž lze omezit následky případné nehody, případně jí zcela zabránit. Tento systém je stále ve vývoji a vůbec není jasné, jestli se nakonec u sériových vozů Ford objeví. A pokud ano, určitě bude třeba poněkud lépe vymyslet také umístění kontrolního světla na palubní desce…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

V rámci programu simTD dosud na 500 řidičů najezdilo během 41 000 hodin přes 1,5 mil. km, přičemž používali více než 100 upravených automobilů Ford, mezi nimiž převládala MPV Ford S-Max. Program simTD vedou konstruktéři výzkumného centra evropské části koncernu Ford v německých Cáchách.
 

 

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků