Značka s modrým oválem ve znaku patří v automobilovém průmyslu k průkopníkům netradičních metod ve výrobě. Už dříve začal třeba karosérie před lakováním oprašovat pštrosím peřím.
Čas od času se pracovníci na montážních linkách v továrně Fordu ve španělské Valencii setkají s palubní deskou, která patří do jiného typu aut, než na kterém právě pracují, špatnými součástkami motoru nebo nepatřičnými volanty.
V řadě případů za to ovšem nemůže nedbalost pracovníků logistiky, nýbrž vědomá činnost Xabiera Garciandii a jeho kolegů. Ti mají přímo v popisu práce sabotovat chod této pro Ford velmi důležité továrny. Ford tak prověřuje ostražitost svých zaměstnanců. I díky tomu zde vyrobená auta bez problémů splňují kvalitativní limity nastavené přímo vedením značky.
Dalším zajímavým opatřením je fotografován každé jednotlivé součástky, která se stává součástí zde vyráběných aut a motorů. Je jich přitom požehnané množství. Ročně se totiž ve Valencii vyrobí 400 tisíc nových aut a 330 tisíc motorů.
K zákazníkům odtud putují evropské verze modelů Mondeo, Kuga, Galaxy, S-Max, Transit Connect a Tourneo Connect.
Systém pořídí během každých čtrnácti dnů více než miliardu snímků. To je, pro srovnání, srovnatelné číslo s počtem snímků, které lidé v Evropě za stejnou dobu zveřejní na Instagramu.
Ford je tradičním inovátorem v zavádění speciálních metod ve výrobě. Například kvalitu motorů pro Focus RS zkoumá i pomocí sluchu, karosérie před lakováním oprašuje pštrosím peřím a pomocí kamer identifikuje vady laku.