Ford zakončil loňský rok ziskem 6,6 mld. dolarů

Automobilka Ford Motor Company vykázala v posledním čtvrtletí roku 2010 čistý zisk ve výši 190 milionů dolarů. Jistě dobrý a povzbudivý výsledek, ale v roce 2009 to bylo ve stejném období plných 886 milionů. Ve skutečnosti se však FMC podařilo splatit některé ze svých dluhů ve výši několika set milionů, čímž se fakticky současná výše závazků vůči věřitelům dosti citelně snížila o bezmála 2 miliardy dolarů. Za celý rok 2010 Ford vykázal zisk 6,6 miliardy dolarů, což je pro něj nejlepší výsledek za poslední dekádu. Hrubý výnos ve výši 20,5 miliardy tak překonal celkové dluhy vyčíslené po splátkách z roku 2010 zatím na 19,1 miliardy dolarů.

Je to snad až příliš mnoho čísel, ale lze jinými slovy říci, že FMC během loňského roku snížila své dluhy o plných 43 % (většina z nich se přitom datuje do doby před vypuknutím „hospodářské krize“ a Ford díky nim přečkal dobu nejistoty a propadů prodejů bez bankrotu). Podle prvních odhadů se navíc zdá, že během prvního čtvrtletí roku 2011 Ford jen na trzích USA zvýší svoji produkci o 15 000 aut na výsledných 650 000 kusů, což zřejmě dále stabilizuje důvěru věřitelů i samotných zaměstnanců FMC.

Klepněte pro větší obrázek 
Koncern Ford Motor Company prošel krizí jako jediný z „velké trojky” bez bankrotu
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků