Ford zahájil v michiganském závodě Flat Rock výrobu nového Mustangu

Netrpělivě očekávaný nový Ford Mustang začal sjíždět z montážní linky v americkém Flat Rocku. Poprvé ve své půlstoleté historii je legendární „pony car“ oficiálně určen také k exportu – Ford ho bude nabízet ve více než 120 zemích světa.

Díky zařazení verze s pravostranným řízením do výrobního programu mezi nimi bude i nejméně 25 států s levostranným provozem, jako je Velká Británie, Austrálie nebo Jižní Afrika.

„Mustang je a nadále bude automobilovou ikonou,“ řekl Joe Hinrichs, prezident Ford Motor Company pro Severní a Jižní Ameriku. „Rozšířením jeho dostupnosti umožníme zákazníkům z celého světa poznat Mustang na vlastní kůži.“

V dubnu Ford oslavil 50. výročí původního Mustangu. Na jeho počest ponesou všechny vozy modelového roku 2015 na palubní desce plaketu s emblémem pádícího koně a slovy „Mustang – Since 1964“.

Význam Mustangu pramení nejen z více než 9,2 milionu vyrobených aut; stala se z něj totiž kulturní i společenská legenda. Mustang se nesčetněkrát objevil v televizi, filmu, hudbě i videohrách. Na Facebooku má více příznivců než kterýkoli jiný automobil – „líbí se“ bezmála osmi milionům lidí.

Dokonalejší, ale stále Mustang

Vzhled, zvuk i jízdní projev nového Mustangu lákají k jízdě. Nový design karosářských variant Fastback a Convertible zachovává klíčové znaky Mustangu, jako je dlouhá kapota a krátká záď, ale interpretuje je moderním způsobem.

V Evropě bude nový Mustang k dispozici se dvěma pohonnými jednotkami: přeplňovaným čtyřválcem 2.3 EcoBoost a vidlicovým osmiválcem o objemu 5,0 l. Parametry obou motorizací pro evropské trhy zveřejní Ford později.

Nový Mustang přináší bez nadsázky nový standard jízdních vlastností – jeho ovladatelnost i komfort odpružení splňují nejvyšší nároky. Nová, pevnější a lehčí konstrukce předního pomocného rámu přispívá k preciznějšímu vedení kol, zatímco vzadu plní stejný úkol nová víceprvková náprava typu „integral-link“. Geometrie náprav a tuhost pružin, tlumičů i uložení byly zvoleny s ohledem na sportovní zaměření vozu. Nové hliníkové zadní těhlice jsou lehčí, přispívají tedy ke snížení neodpružené hmotnosti a tím i k lepšímu chování nového Mustangu na silnici.

Montážní závod ve Flat Rocku

V roce 2013, devět let poté, co sem Ford přesunul výrobu Mustangu, oslavil montážní závod v michiganském Flat Rocku milion vyrobených Mustangů.

V loňském roce prošla továrna modernizací. Díky investicím ve výši 555 milionů USD získala zcela flexibilní karosárnu, která umožňuje vyrábět na jedné lince několik modelů. Ford zde zároveň instaloval moderní technologii lakování, detekci nečistost a pájení laserem.

Mimo Mustangu vzniká ve Flat Rocku rovněž Ford Fusion. Továrna zaměstnává přibližně 3000 lidí, kteří při plném vytížení linek pracují na dvě směny.

Montážní závod Flat Rock Assembly Plant vyrábí automobily od roku 1987, kdy byl otevřen pod názvem Mazda Motor Manufacturing USA a zahájil produkci modelu Mazda MX-6. V roce 1992 koupil Ford padesátiprocentní podíl a závod se přejmenoval na AutoAlliance International. Během let odsud vyjížděly mimo jiné modely Mazda 626, Mazda6, Mercury Cougar nebo Ford Probe.

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 5 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků